Wat vinden jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

!Škoda!

Actief lid
Hij is net 3 jaar oud (eigenlijk: net nog niet), verder valt op dat de huidige eigenaar hem sinds oktober in bezit heeft. Mogelijk wijst dit op problemen (waarom hem anders zo snel wegdoen?) of moeilijk verkoopbaar (als de verkoper hem op zijn eigen naam heeft gezet).
Mijn "ervaring" met dergelijke zaken is: mogelijk een auto die van een leasemaatschappij is geweest en "technisch total loss" was verklaard (langere reparatietijd), of een auto met problemen, of indien dat niet het geval is, te duur (als het een koopie was wastie al weg...) en is er "veel" af te halen.
 

Gieliovd

Forumguru
Eventjes rondkijken of het een reële prijs is op die site lijkt me?

Tevens even de nieuwprijs opzoeken op www.autotrader.nl en dan je afschrijving berekenen in 3 jaar.

Verder weinig KM voor die leuke auto.

Er staat op het forum ook een leuke combi te koop voor een hele redelijke prijs! Ik weet zo even niet welk jaar die van is.

4x4? Daar heb ik met een Fabia nog nooit van gehoord :).

Comfort plus is gewoon een uitvoering ja. Wat het precies inhoudt weet alleen iemand met een zelfde uitvoering denk ik. Er zijn er zo veel! Classis, comfort, elegance, disney on ice weet ik het allemaal.

Ps. welkom op het forum nog gezien je al 2 berichten hebt gepost.

Edit:

Ik heb nog even gezocht op het forum naar die auto die te koop staat.

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=5264

Ik zie alleen dat het een 2001 is met 189.000 km erop, dus dat is even een andere klasse als jouw gezochte auto.
 

mister9

Actief lid
Is dat ook een 1.9 tid , die te koop staat. Hoe kom ik bij die aanbieding?
Is de auto niet té goed. Het is toch zo dat als het te goed lijkt om waar te zijn, dit meestal ook zo is? Want er staan wel heel erg weinig km's op voor 3 jaar toch?
 

Gieliovd

Forumguru
Is dat ook een 1.9 tid , die te koop staat. Hoe kom ik bij die aanbieding?
Is de auto niet té goed. Het is toch zo dat als het te goed lijkt om waar te zijn, dit meestal ook zo is? Want er staan wel heel erg weinig km's op voor 3 jaar toch?
Door op de link te klikken in mijn post hieronder.

Tja, vaak is het wel zo dat verkoper hun advertenties bewust opdirken. O, stond er 50.000 op het internet? Daar had een 1 voor gemoeten.

Jaa, nee er zit wel een deukje in de achterdeur, stond dat er niet bij?

Dat soort praktijken :)
 

mister9

Actief lid
Maar stel hij heeft echt 50.000 gelopen en is echt schadevrij. Moet ik er dan vanuit gaan dat er iets anders mis mee is. Of kan het gewoon een prima auto zijn, met weinig km's.
 

joergarms

Senior Member
Natuurlijk, er kan altijd een goede auto zitten achter die advertentie. Maar laat je niet door één auto gekmaken, ga bij meerdere auto''s langs, dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Ga voor de gein ook proefrijden in een auto met nog veel minder km's, dan heb je vergelijkingsmateriaal.
 

mister9

Actief lid
Een auto met veel minder km's kan ik denk ik niet betalen. Maar 50.000 voor een tdi is toch juist helemaal niet zo veel?

Is een occasionssite speciaal voor Skoda's? Want ik zoek me suf naar 1.9 tdi's, maar vind er niet heel veel. Ik gebruik nu gewoon gaspedaal.nl en zomoto.nl.
 

Fabia

† In Memoriam
Als je echt geinteresseerd bent in deze auto laat 'm dan keuren door bv Dekra. Dat heb ik gedaan bij mijn eerste Fabia die ik tweedehands kocht. Dan krijg je een reeel beeld van de auto. En welkom op dit gezellige forum. BTW, ik zie geen 4x4 staan.
 

cvegreen

Forumguru
Welkom op het forum .
Ik ben ook nog nieuw hier , maar je leert hier heel veel over skoda hoor.
Ik vind het een eerlijke prijs , hier in belgie is dat eerder het gemiddelde voor een diesel van 2005.
Ik vind hem mooi met die velgen, mistlichten (voor) en nog spullen. Enkel afgaan op een advertentie mag je nooit doen . je moet altijd proef rijden . Daar ga je eens op kleine wegen (veel bochten werk en remmen , 80 km baan. kijken of hij niet stottert in z'n 5, autosnelweg om te zien of hij wel recht loopt . Stuur ff loslaten en hopen dat hij niet fel naar de ene of andere kant trekt.)
Indien dit allemaal goed is , en de motor loopt soepel zou ik zeggen veel kan er niet meer mis zijn.
Oh ja ook nog iets , als je de wagen start , zorg dat je iemand bij hebt die kan kijken of de rookpluim niet blauw is . Indien blauw laten staan. Een stevige rookpluim ff goed nadenken . Met zo weinig kilometers mag je zeker geen stevige rookpluim hebben.
 

joergarms

Senior Member
Een auto met veel minder km's kan ik denk ik niet betalen. Maar 50.000 voor een tdi is toch juist helemaal niet zo veel?

Is een occasionssite speciaal voor Skoda's? Want ik zoek me suf naar 1.9 tdi's, maar vind er niet heel veel. Ik gebruik nu gewoon gaspedaal.nl en zomoto.nl.

50.000 km na 3 jaar is voor een diesel eigenlijk bijzonder weinig.
Het hoeft niet verkeerd te zijn, maar kijk gewoon heel goed uit.
 

EdK

Forumguru
Fabia versie 1 in 4x4 bestaat niet !
De Fabia 2 combi komt wel in Scout uitvoering maar zal mijn inziens geen 4x4 worden !

En dan bij twijfel over de staat van de wagen even een keuring bij de ANWB laten doen, kost je wel geld uiteraard maar kan je een boel centen schelen als het toch een miskoop blijkt te wezen !!
Dit ook gewoon tegen eigenaar zeggen dat je dit doet en even zijn reactie aankijken, dit kan soms al genoeg zijn om te weten of ie de boel bedonderd of niet !!
Veiligst is gewoon bij de skoda dealer kopen met garantie !!
 

cvegreen

Forumguru
Veiligst is gewoon bij de skoda dealer kopen met garantie !!

Daar ben ik ook voledig mee eens , al komt die van mij niet van bij een skoda dealer , maar een dealer die in alle merken handelt . Hij zelf repareert niet , maar heb wel garantie die hij regelt via een kleine garage specialiteit VW(groep).
 

Fabia

† In Memoriam
En dan bij twijfel over de staat van de wagen even een keuring bij de ANWB laten doen, kost je wel geld uiteraard maar kan je een boel centen schelen als het toch een miskoop blijkt te wezen !!
Dit ook gewoon tegen eigenaar zeggen dat je dit doet en even zijn reactie aankijken, dit kan soms al genoeg zijn om te weten of ie de boel bedonderd of niet !!
Veiligst is gewoon bij de skoda dealer kopen met garantie !!

De handelaar waar ik mijn eerste Fabia kocht had er helemaal geen moeite mee toen ik hem vertelde dat ik de auto wilde laten keuren. Hij moedigde het alleen maar aan. Hij regelde voor mij de afspraak en de keuring. Bij de aflevering bleek een van knoppen van de raambediening geen goed contact maken en die heeft hij gelijk besteld en mij netjes na gestuurd. Kortom een erg betrouwbare handelaar. Misschien komt het omdat het in Staphorst was.
 

Gieliovd

Forumguru
Moraal van het verhaal: je kunt van een advertentie niet zeggen of het een goede auto is of niet.

Je zult er heen moeten, praatje maken met de handelaar, kijken of je niet bij een kamper terecht komt, auto bekijken, olie peilen, motor starten, pluim bekijken, beetje met gas spelen, goed luisteren naar het motortje als hij koud is, rijden, noodrem proberen, stuur los proberen, flink op toeren jagen, heel weinig toeren rijden, boordcomputer uitlezen wat het gemiddelde verbruik is over de laatste duizende KM (nr. 2 is dat) enz...

Snap je het allemaal niet meer? Iemand meenemen die het wel snapt.

50.000 km is voor een dieseltje helemaal niks. Als je rond de 2 ton komt moet je gaan nadenken waar je aan begint omdat je dan gewoon veel dingen krijgt. Rond de helft daarvan zul je ook aan riemen, rubbers, lagers, schijven en dingen komen. Dus het is gewoon een afweging.

Over die prijs weet ik niet echt of het goed is. Moet je dus even kijken op de ANWB site in de lijsten, op autotrader, autotrack en dat soort sites. Mijn auto kostte in 2001 bijvoorbeeld bijna 21.000 euro. Nu is hij ongeveer 7500 euro waard.

Maar goed, een wagen uit 2005.... is net even andere koek!

Succes ieder geval.
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk eens op: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx Vul daar het kenteken in en dan krijg je dan voertuigegevens:

Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk SKODA
Handelsbenaming FABIA; COMBI TDI 74 KW
Brandstof Diesel

Vervaldatum APK 21-01-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 05-10-2007

BPM € 6167
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
 

Gieliovd

Forumguru
De APK vervalt dus met een paar dagen en wordt vernieuwd. Dat is dus zijn eerste jaar dat hij voor keuring moet als ik me niet vergis.

Grote kans dat het een handelaar is die hem dus sinds november op naam heeft staan.
 

cvegreen

Forumguru
Dat is bij mijn weten in België niet mogelijk . Iedere persoon heeft zijn eigen nummerplaat en niet de wagen. In frankrijk is het ook de wagen die zijn nummerplaat heeft . Hier in België willen ze dat ook veranderen naar het systeem dat een nummerplaat bij een wagen hoort gelijk in frankrijk en blijkbaar nederland ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan