Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition?

Beste mede forummers,

Ik heb vaak gekeken op het forum en nu eindelijk geregistreerd. Begin oktober mag ik op zoek naar een nieuwe leaseauto. Ik weet bijna zeker dat dit de Business Edition gaat worden. Graag zou ik willen weten hoeveel korting jullie kregen aangezien ik zag dat de marge op de auto zeer klein is vanwege de hoge korting. Kreeg je bijvoorbeeld een x bedrag of diverse extra's. Waarschijnlijk wil ik alleen een audiosysteem, een vaste 13 polige trekhaak en donkere ramen achter (neem de combi). Wat is indicatief mogelijk en eventueel bij welke dealer?

Skodarider
 

Sjhonny

Nieuw lid
Over het algemeen krijg je op de business edition niets aangezien de dealermarges nihil zijn.
Een tip: als je een offerte moet hebben voor de lease maatschappij laat er direct een maken van een overvolle Elegance deze kan verbazingwekend voordelig uitvallen
 

alcatel

Nieuw lid
Ik kreeg een dubbele uitlaatpijp en achterruitwisser gratis
170 euro korting dus.
Daarintegen heb ik wel het middenconsole vervangen voor een lager/goedkoper model.
 

SmurfForLife

Actief lid
Vraag bij verschillende dealers offertes aan.

Zeg er dan niet bij dat je gaat leasen en dat je ook geen inruil hebt. Wil best nog wel eens wat extra's opleveren.

Suc6
 

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: alcatel</font><hr />
Daarintegen heb ik wel het middenconsole vervangen voor een lager/goedkoper model.

[/ QUOTE ]

Wat bedoel je hiermee ?
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Vraag bij verschillende dealers offertes aan.

Zeg er dan niet bij dat je gaat leasen en dat je ook geen inruil hebt. Wil best nog wel eens wat extra's opleveren.

Suc6

[/ QUOTE ]

Zal met de business edition niet gaan waarschijnlijk aangezien die voor de zakelijke markt bedoeld is of zie ik het verkeerd?

Skodarider
 

alcatel

Nieuw lid
In de BE zit een jumbobox in. In tegenstelling tot de meeste vind ik een jumbobox eerder in de weg zitten dat relaxed. Dus laat ik deze vervangen voor een standaardversie.

En trouwens als je een offerte vraagt, vragen de verkopers standaard "is het voor een lease?"

Op de BE zit gewoon weinig marge op.

Ik heb zowat 5 of 6 dealers een offerte gevraagd en steenvast wilden ze niks geven.
Het leek alsof ze auto met korting niet wilden verkopen.
Ze deden ook hun best niet ervoor.

De dealer in voorschoten gaf wel wat korting en was service gericht.
 

tim

Lid
Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

Met een beetje rondbellen kan je al gauw 8-10% krijgen (mijn ervaring bij de Elegance). Op de BE was ik snel uitgekeken omdat hier geen dergelijke korting werd gegeven.
 

alcatel

Nieuw lid
Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

ik vind 8% tot 10% wel behoorlijk veel.
Bij een particulier koop kan dat wel.

De leasemij schijnen toch behoorlijk wat veel korting te krijgen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Vraag bij verschillende dealers offertes aan.

Zeg er dan niet bij dat je gaat leasen en dat je ook geen inruil hebt. Wil best nog wel eens wat extra's opleveren.

Suc6

[/ QUOTE ]

Zal met de business edition niet gaan waarschijnlijk aangezien die voor de zakelijke markt bedoeld is of zie ik het verkeerd?

Skodarider

[/ QUOTE ]

Dat gaat prima, ik heb mijn BE ook gewoon prive aangeschaft. Overigens had ik een Fabia Combi 1.9 TDi als inruil. Heb voor mijn gevoel best nog wel wat eruit onderhandeld: T.o.v. 1e bod van de dealer heb ik uiteindelijk een trekhaak (vast), 610 euro meer voor de Fabia, Multifunctioneel Stuur en Bluetooth handsfreekit gekregen. En dat terwijl het bod van de dealer aanzienlijk hoger was dan dat van b.v. Ford en vrijwel gelijk aan dat van Renault (die mogen van de importeur 1000 euro meer geven).

Alles bij elkaar heb ik het idee dat ik het best aardig gedaan heb, mede omdat dit ook wel het uiterste was dat ze wilden gaan.
 

sitechris

Donateur
ik heb de BE ook prive aangeschaft. Het was voor mij lucratief omdat ik alle opties van de BE sowieso ook op een Elegance had aangeschaft. Geef je niet zoveel om de extra opties, dan is een Elegance weer wel voordeliger.
 
Hoi Skodarider,
Zit exact met hetzelfde.. kom nu in aanmerking voor een lease-auto. Mijn voorkeur is ook de O2 Combi BE.

De opties die hierbij zitten t.o.v. de Elegance kosten 385 euro minder. Bovendien is de uitrusting nog eens uitgebreid met xenon koplampen met koplampsproeiers, 16-inch lichtmetalen wielen, met leer bekleed stuur, Parking Distance Control en een uitgebreide boardcomputer (MaxiDOT).

Nu is mijn vraag, stel dat je een offerte laat maken van een Elegance met dezelfde opties, hoe kan je dan toch een goedkoper uitkomen ???

Als de Elegance wel meer kortings-ruimte biedt dan de BE, dan moet dat toch ergens in terugkomen ?

Alle tips zijn van harte welkom!

Miguel
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

Beste mede forummers,

Ik heb vaak gekeken op het forum en nu eindelijk geregistreerd. Begin oktober mag ik op zoek naar een nieuwe leaseauto. Ik weet bijna zeker dat dit de Business Edition gaat worden. Graag zou ik willen weten hoeveel korting jullie kregen aangezien ik zag dat de marge op de auto zeer klein is vanwege de hoge korting. Kreeg je bijvoorbeeld een x bedrag of diverse extra's. Waarschijnlijk wil ik alleen een audiosysteem, een vaste 13 polige trekhaak en donkere ramen achter (neem de combi). Wat is indicatief mogelijk en eventueel bij welke dealer?

Skodarider

[/ QUOTE ]

2 weken geleden heb ik een O2 Combi Business Edition besteld in versie 1.9 TDI DPF. Configuratie:
Af fabriek opties: Donkere ramen (200) en metallic (555). Daarnaast af dealer de Stream CD/MP3 (545) en 13-polige trekhaak (550). Totale kosten EUR 30.275.

Geen korting kunnen krijgen. Ging kijken bij Primair (Sittard), Schmitz (Beegden), Bollen (Maastricht) en moest uiteindelijk centraal laten leveren via Nieuwkoop (Den Bosch)

Verwachte levertijd 10 a 12 weken. Wordt dus laatste week november, óf januari.

Tip: Bestel de Stream af dealer (nieuw type mét MP3 is volgens PON vanaf week 39 leverbaar). Prijs is hetzelfde (dus ook leasebedrag), hebt alleen geen bijtelling!

Succes!
 

tim

Lid
Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

</font><blockquote><font class="small">Citaat: alcatel</font><hr />

De leasemij schijnen toch behoorlijk wat veel korting te krijgen.

[/ QUOTE ]

Mijn schoonvader werkt bij een groot bedrijf in Duitsland. Op al hun leasebakken (VAG) wordt altijd 20% korting bedongen.. Zo gek heb ik het hier nog niet meegemaakt, maar de leasemij's hier zullen ook wel ergens in die richting gaan.
 
Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

De korting die men krijgt is waarschijnlijk meer t.b.v. het leasebedrag? Volgens mij dien je over fabrieksopties waarop je korting krijgt wel gewoon de bijtelling te betalen over het volledige bedrag zoals op de prijslijst staat.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

Beste mede forummers,

Ik heb vaak gekeken op het forum en nu eindelijk geregistreerd. Begin oktober mag ik op zoek naar een nieuwe leaseauto. Ik weet bijna zeker dat dit de Business Edition gaat worden. Graag zou ik willen weten hoeveel korting jullie kregen aangezien ik zag dat de marge op de auto zeer klein is vanwege de hoge korting. Kreeg je bijvoorbeeld een x bedrag of diverse extra's. Waarschijnlijk wil ik alleen een audiosysteem, een vaste 13 polige trekhaak en donkere ramen achter (neem de combi). Wat is indicatief mogelijk en eventueel bij welke dealer?

Skodarider

[/ QUOTE ]

2 weken geleden heb ik een O2 Combi Business Edition besteld in versie 1.9 TDI DPF. Configuratie:
Af fabriek opties: Donkere ramen (200) en metallic (555). Daarnaast af dealer de Stream CD/MP3 (545) en 13-polige trekhaak (550). Totale kosten EUR 30.275.

Geen korting kunnen krijgen. Ging kijken bij Primair (Sittard), Schmitz (Beegden), Bollen (Maastricht) en moest uiteindelijk centraal laten leveren via Nieuwkoop (Den Bosch)

Verwachte levertijd 10 a 12 weken. Wordt dus laatste week november, óf januari.

Tip: Bestel de Stream af dealer (nieuw type mét MP3 is volgens PON vanaf week 39 leverbaar). Prijs is hetzelfde (dus ook leasebedrag), hebt alleen geen bijtelling!

Succes!

[/ QUOTE ]

Mag ik vragen wat jou leasebedrag per maand was? Ik wil namelijk dezelfde extra's. Ik heb een bedrag van 930 EURO per maand op basis van 45.000 km per jaar en 48 maanden. Offertes worden uitgezet bij Terberg en Leaseplan.

Uitgaande van de bedrijfsspecifieke berekening van Leaseplan kom ik zonder korting uit op 970 euro. Dan zou ik dus een eigen bijdrage betalen van 40 euro per maand. Echter de cataloguswaarde van de Business Edition is dermate laag (gezien alle opties) dat dit de boel behoorlijk compenseert t.o.v. de elegance. Uiteindelijk scheelt dan het netto bedrag per maand (als ik bijvoorbeeld maxidot, kl. lederpakket, mettalic lak, donkere ramen, trekhaak, en audio) maar 3 euro in het voordeel van de Elegance. Vrij weinig dus, echter wel afhankelijk van de korting op de Elegance.

Skodarider
 
Ik gong ook voor een nieuwe lease auto kijken naar de business edition bij de dealer. Hij wist mij te melden dat er zo weinig marge op deze auto zat dat ik beter een andere uitvoering kan nemen en dan de opties die ik wil als extras moet nemen. Uiteindelijk toch maar voor een overvolle Fabia L&amp;K gekozen..
super.gif
473.gif


Succes en sterkte met zoeken...
 

alcatel

Nieuw lid
Re: Wat kreeg jij bij je lease O2 Business Edition

volgens mij is de marge op een auto in nederland tussen de 12% en 15%
Ik ga er maar vanuit dat de leasemij rond de 10% korting krijgt. Dat de marge niet zoals in Duitsland 20% is, komt door de bpm in nederland.
Dat verklaart ook waarom de inkoopprijzen in nederland betrekkelijk laag zijn.
 

Bargstra

Nieuw lid
Kreeg bij de BE een gratis sleurstaaf en hij stelde voor de cruise navigatie pas in NL in te bouwen. Vreemd genoeg ging de prijs daarvan toen van +/- 1650 (ex cdrom) naar 1250 (incl CDROM).
Mijn leasebedrijf wil liever niet dat je zelf offertes aanvraagt. Maar ja - we willen allemaal wel eens iets. Ze zijn er ieg wel mee akkoord gegaan dus ik kijk uit naar 1 nov!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bargstra</font><hr />

Kreeg bij de BE een gratis sleurstaaf en hij stelde voor de cruise navigatie pas in NL in te bouwen. Vreemd genoeg ging de prijs daarvan toen van +/- 1650 (ex cdrom) naar 1250 (incl CDROM).
Mijn leasebedrijf wil liever niet dat je zelf offertes aanvraagt. Maar ja - we willen allemaal wel eens iets. Ze zijn er ieg wel mee akkoord gegaan dus ik kijk uit naar 1 nov!

[/ QUOTE ]

Bij welke dealer was dat als ik vragen mag? Tot nu toe is dat de meeste korting. Een trekhaak dat is toch gauw 15 euro in de maand.
 
Bovenaan Onderaan