Wat is jullie olieverbruik? 1.2 TSI

V-Strom

Actief lid
Ongeveer 4 liter op 30.000 km (inclusief verversen) :bloos:

Volgende keer misschien beter lezen !
Martijn vraagt naar het olieverbruik.
Jij praat duidelijk over oliegebruik.
Oliegebruik is iets anders dan olieverbruik.
 
Laatst bewerkt:

bartje369

Nieuw lid
Inmiddels 283.500km op de teller, peil blijft altijd stabiel. Daalt heel minimaal tussen de beurten (~15000km)

1.2 TSI CBZB met Vialle LPdi lpg systeem (LPG via de benzine injectoren) altijd lachen aan de pomp :)
 

bartje369

Nieuw lid
Bien sur, je hoeft van de staat aanzienlijk minder accijns te betalen! Zo betaal ik nu nog steeds standaard 68ct/L... Dus ik cross nog mooi voor 4 euro 80 per 100 km ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bartje369

Nieuw lid
Ga het ook eens proberen ;)

Ik denk dat zo'n Polo 2.0 TSI GTI daar heel mooi op zou lopen! Jammer dat Vialle niet sneller is met het uitleveren van Directblue, dus waar je ook de benzine injectoren gebruikt voor LPG vloeibaar te injecteren in de cilinder.

Naar wat ik gelezen heb in literatuur, heb je tot ca. 30% efficiency voordeel bij VOLLAST - dus bij stevig planken. Omdat LPG een octaangetal van ca. 104 heeft, daar waar benzine vaak met RON95 wordt getankt.
Dit idee heb ik zelf ook (nooit een tank op benzine gereden achter elkaar - zonde van de centen) omdat bij flink planken op benzine het verbruik veel sneller stijgt...

Oh en of LPG heter verbrandt? Niet naar mijn weten, als ik op LPG/benzine rijd op de snelweg is wat ik uitlees via OBD juist dat het bij benzine vaak iets van 30C hoger ligt. Die klepverhalen zijn eerder iets van vroeger, toen je een MPI systeem had, dus dat benzine op de inlaatkleppen kwam (is bij TSI niet) en verving door dampgas, dus dat ze droog bleven en veel heter werden. TSI motoren hebben naar mijn weten geharde kleppen, vanwege de turbo en uberhaupt hogere thermische belasting...

Tel daarbij op dat je motor op LPG veel schoner loopt, dus je niet zo snel een oliebrander zult krijgen (ook gebaseerd op literatuur, die ik als chemisch technoloog wel durf te vertrouwen) :tongue::lezen:
 
Bovenaan Onderaan