Wat is het verschil tussen parkeer assistent en distance

micky

Forumguru
@JeeJeeR , kan aan mij liggen, maar als de buurman hem niet lekker geparkeerd heeft, en jij gebruikt je assist, sta je toch net zo scheef in het vak?
 

micky

Forumguru
Ja klopt, zo snel dat bestelbaar is wordt ik nog gebeld en kan ik eventueel mijn bestelling nog aanpassen, het is al voorgemeld, bestellen is elk moment mogelijk volgens mijn dealer.
 

Rick

Senior Member
@JeeJeeR , kan aan mij liggen, maar als de buurman hem niet lekker geparkeerd heeft, en jij gebruikt je assist, sta je toch net zo scheef in het vak?
Mijn beleving is altijd dat de sensoren precies de stoeprand weten te vinden en daar 15cm vanaf blijven, dus dan maakt het niet uit hoe scheef andere auto's staan. Ik herken wel dat als het een erg krap plekje is en ik wat lui ben dat ik ook snel de assistent aan zet. Dat verhaal over die 16 vs 18 inch velgen is echt vreemd. Geen idee hoe dat kan.
 

JeeJeeR

Actief lid
Raar is het zeker. Had ook altijd het gevoel dat hij de stoeprand heel goed wist te vinden en daar keurig vandaan bleef. Ga het vanavond als het kan nog een keer proberen. Het gaat overigens over (krap) fileparkeren.
 
Volgens mij kijkt'ie niet naar de stoeprand, maar ligt het aan de auto's waar je tussen parkeert. Hij draait immers in op basis van deze auto's. Als de auto waar je achter komt te staan ver van de stoep af staat zal jouw O3 er ook verder vanaf staan....
 

JeeJeeR

Actief lid
Oké, ik zal er eens op gaan letten. Buren parkeren niet ineens anders denk ik. Allen bedankt voor het meedenken! Wordt vervolgd.. :-)
 

RRPR

Lid
Het werkt heel mooi, maar bij achteruitparkeren komt de auto soms zo strak naast de buurman te staan dat ik bijna niet uit kan stappen. Wat resulteert in nog een keer steken...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik hoop niet dat hij echt een stoeprand nodig heeft, want dan kan er toch een vervelend probleem ontstaan als er helemaal geen fysieke stoeprand is maar bv. een gelijkliggende maar anders gekleurde of gelegde bestrating, of een grasstrook, of een waterkant...
 
Dus als er 1 half op de stoep staat.......
Sta jij er ook op..... Altijd uitkijken dus :nailbiting:. Hoe strakker je voorganger tegen de stoep staat, hoe strakker jouw O3 erachter komt... Hij bepaalt het insturen op de voorste auto. Indien er geen stoeprand is sta je hetzelfde het met. In principe sta je exact achter de voorste auto. :jaja:
 

hemi24

Forumguru
Nu gebruik ik al maanden de parkeerassistent. Lekker als je moe bent of als de buurman de auto weer eens niet lekker geparkeerd heeft. So far so good!! Nu heb ik van het weekend mijn winterwielen (16 inch) vervangen door de zomerwielen (18 inch). Waar hij voorheen 10 cm van de kant parkeerde staat hij nu strak (0,5 cm) er langs. 4 x geprobeerd en steeds hetzelfde. Weten iemand hoe dit kan en/of hoe de assistent überhaupt werkt?!

Banden met afwijkende afrolomtrek: dan is het systeem van de leg...

Werd er bij Ford direct voor gewaarschuwd om geen afwijkende maat voor de winterbanden te nemen, aangezien de C-Max (net als bijvoorbeeld een Yeti, m.u.v. de Greenline) vaak op kleiner winterbanden wordt gezet i.v.m. goedkeur voor sneeuwkettingen.

Wel raar dat dit bij een O3 kan, aangezien de bandenmaten qua afrolomtrek allemaal rond de 205/55R16 liggen...
 
Precies. Of even bij @Antera langs voor een aantal VAGCOM aanpassingen waaronder o.a. De rechter buitenspiegel automatisch omlaag kantelen bij achteruit rijden. Kun je de stoeprand mooi in de gaten houden... :jaja:
 

JeeJeeR

Actief lid
Antera heeft de VAGCOM aanpassing ook voor me gedaan. Heel fijn en toch als je moe bent is automatisch inparkeren best fijn! :-)
 

Rick

Senior Member
Maar wat is dan het verhaal dat je met VAGCOM de afstand tot de stoep kunt beperken van 15cm naar minder. Dat kan dan toch niet als de auto altijd automatisch achter de voorganger parkeert?
 
Bovenaan Onderaan