Wat is het verschil tussen parkeer assistent en distance

petertje1970

Actief lid
Goedenavond,

Kan iemand het verschil vertellen tussen:

Parkeerassistent met parkeersensoren voor en achter zit in het pakket obe en
Parking Distance Control voor en achter (optie) ik heb het idee dat het zelfde is.


In mijn huidige auto heb ik voor en achter sensoren met beeld op me navigatie en dat bevalt prima automatische inparkeren hoe ik echt niet te hebben.
 

Connexie

Forumguru
PDC is wat je dus wenst. Piepers voor en achter. De assistent helpt je daadwerkelijk met parkeren, sensoren zijn hierbij nodig om de assistent te laten werken.
 

WouterVdV

Actief lid
Klopt, Parking assist parkeert de wagen voor jou. Zou blijkbaar heel goed werken, maar zelf geen ervaring mee. Ik zou het persoonlijk niet zo vertrouwen haha

 

hemi24

Forumguru
Persoonlijk heb ik liever de achteruitrijcamera als aanvulling op de sensoren voor en achter dan het automatisch parkeersysteem.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn ook mensen met een handicap die niets aan alleen PDC hebben, maar echt die parkeerassistent nodig hebben. Voor een beetje macho, is een parkeerassistent leuk om te showen bij een verjaardagsfeestje, maar wordt verder niet gebruikt. Voor anderen is het belangrijk om schade te voorkomen of lichamelijke beperkingen te compenseren.
 

VWim

Forumguru
Park assist is, behalve om te showen, sowieso om een beperking (lichamelijk of geestelijk) te compenseren :D
 

MaRco2

Forumguru
Park assist is, behalve om te showen, sowieso om een beperking (lichamelijk of geestelijk) te compenseren :D


:D:D Eindelijk eens gezien wat er gebeurt, nu nog met fileparkeren?

Heb het nog altijd niet getest, zelf zet je hem 10x sneller in, zonder te steken.:jaja:
 

stradje

Actief lid
:D:D Eindelijk eens gezien wat er gebeurt, nu nog met fileparkeren?

Heb het nog altijd niet getest, zelf zet je hem 10x sneller in, zonder te steken.:jaja:
Ik vind hem met name handig bij fileparkeren. Dat doet hij verrekte goed en efficiënt.

In een vak parkeren vind ik minder omdat hij er voor kiest om de kont in te parkeren (op zich logisch vanuit het systeem). Dat leidt in de meeste situaties tot een keer extra steken, bovendien heb ik zelf liever de bagageruimte aan de buitenkant van het vak, zodat je er makkelijk met je winkelwagentje bij kunt.

Maar al met al toch wel een handige optie. En inderdaad is het mooi "show-materiaal": alle kinderen hadden hun WTF-momentje toen ze het in praktijk zagen. Waarop ik natuurlijk reageerde met YOLO.
 

petertje1970

Actief lid
Wie van jullie rijdt er in een Octavia Combi Elegance Businessline?
Gister de dealer gesproken en vertelde dat beide systemen er al op zittenbij bovenstaand type terwijl je de prijslijst ziet er een open rondje bij PDC staat. Zit het er nou wel of niet al meteen op.
 

Wild Chocolate

Senior Member
@petertje1970 Park Assistance betekent automatisch ook Park Distance Control voor en achter. Park Assistance heeft de sensoren nodig.

EDIT: Ik zou de opties die voor jou belangrijk zijn, wel expliciet op het koopcontract laten vermelden. Het zou niet de eerste keer zijn dat Skoda een auto levert waarbij de opties net even anders zijn dan in de folder vermeld was...

Vraag me wel af hoe het systeem in een vak parkeert wanneer je de auto iets anders neerzet. Ik stuur normaal gesproken de auto al met zijn neus van het parkeervak af, zodat je er al iets schuin voor staat. Of je zet de auto wat verder van de geparkeerde auto's af alvorens in te parkeren. Ben benieuwd hoe het systeem vanuit die posities parkeert.
Hoewel het met de hand altijd sneller zal zijn.
 

leo442

Forumguru
Ja, hier ook. Zitten beide standaard op de O3 elegance businessline, en werken beide perfect!
 

JeeJeeR

Actief lid
Nu gebruik ik al maanden de parkeerassistent. Lekker als je moe bent of als de buurman de auto weer eens niet lekker geparkeerd heeft. So far so good!! Nu heb ik van het weekend mijn winterwielen (16 inch) vervangen door de zomerwielen (18 inch). Waar hij voorheen 10 cm van de kant parkeerde staat hij nu strak (0,5 cm) er langs. 4 x geprobeerd en steeds hetzelfde. Weten iemand hoe dit kan en/of hoe de assistent überhaupt werkt?!
 
Bovenaan Onderaan