Ik heb zojuist even gekeken. De stoel er niet uitgehad, maar de plastic rand aan de voorzijde losgemaakt (2 schroefjes) en daarna kon ik met een zaklamp goed onder de stoel kijken. Ik vond ook een afgebroken gietmetalen "haakje" (zie foto hieronder) naast de stoel in de buurt waar de veer hoort te zitten. Dat is zo te zien afgebroken. Ik heb de situatie vergeleken met de bestuurdersstoel en toen de veer weer teruggeplaatst.
Zo te zien aan de andere kant moet het rubber omhulsel zo ver mogelijk naar voren zitten (dus de lange kant van de zichtbare veer naar achteren steken). Aan de voorkant zit een duidelijk zichtbare metalen haak waar hij aan moet, maar aan de achterkant kun je niets zien dus dat moest op de tast. Uiteindelijk heb ik hem zonder gereedschap weer terug kunnen plaatsen. Aan de achterkant met de haak omhoog, dan zit de veerhaak aan de voorkant naar binnen gericht om de haak van de stoel heen. Je hoeft hem maar een klein beetje uit te trekken dus ik weet niet of dit een definitieve oplossing is, zeker gezien het afgebroken onderdeel, maar goed. Ik ben daarna op de stoel gaan zitten en heb hem heen en weer kunnen schuiven en de rugleuning kunnen verstellen zonder dat de veer weer lossprong dus ik laat het voorlopig hier even bij.
De railcontructie van de stoel ziet er nogal ingewikkeld uit (achter 2 rails, voor 1 centrale rail!) dus het uitnemen van de stoel trekt mij niet zo op dit moment. Als er iemand anders wel ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag.