Wat gebeurd er als je apparaat in sigarettenaansteker laat zitten?

EdK

Forumguru
Wil dit dan zeggen dat na een nachtje dashcam (op security mode) je batterij leeggetrokken zou zijn?
Welnee, of je moet er al een slechte accu in hebben en ook nog temperaturen rond vriespunt , dan zou het zo kunnen zijn dat je wagen s'morgens niet wil starten
 

Desperado

Forumguru
Ik steek mijn apparaat liever niet in sigarettenaanstekers.
Maar mijn O2 heeft ook constante stroom op de 12 volt aansluitingen.
Mijn voormalige werkbus en Peu hadden een eco modus die alles uitschakelde als de accu te zwak werd.
 
Bij mijn vorige auto's ging de spanning van de 12v stekkers af als het contact uitging.
Dat was ideaal voor mijn dashcam.

Bij de Kamiq merk ik dat de stroom erop blijft.
Dit kan - als het lang duurt - de accu leegtrekken en je filmpt uren aan hopeloos materiaal.

Is er dan in de Kamiq een andere manier om een dashcam aan te sluiten?
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb niet geschreven dat dit bij een VAG gebeurde. Heb ook Ford en Peugeot gereden.

Bovenstaande gebeurde bij een 307SW 2.0 HDI, die ondanks vlotte prestaties zónder caravan, moeite had met een caravan van 1200kg beladen in de montagnes van la douce France. Maar da's offtopic

Bij de 307 kon je, net als bij veel andere types van Peugeot, via het omzetten van een zekering kiezen: constant plus of geschakeld. Ik vind het zo jammer dat niet meer merken dat zo hebben... De O3 doet alles op de constante plus inderdaad dus niet vergeten de box er uit te trekken... Moet bij mijn S-Max nog even kijken of dat ook anders kan, nu zitten ze alle drie op constante plus.
 

EdK

Forumguru
Geschakelde zekering zoeken in je zekeringbox en daar zo'n dubbele zekeringhouder insteken en je camera overzetten op de tweede zekering van de zekeringhouder.
Alleen ff uitkijken of de camera op 12VDC werkt of dat er in stekker nog een omvormer zit verwerkt.
 
Bovenaan Onderaan