Wat bevalt wel/niet aan jouw fabia 2 TSI ? heb je problemen?

volgens mij was er nog geen fabia 2 TSI topic.
dus bij deze....

zelf vind ik het een fijne auto, met voldoende trekkracht waarmee je goed met het verkeer mee kunt.
lekker geveerd, niet te stug, niet te soepel.

nadeel, vind ik het zeer lage stationair toerental, waarbij hij soms het gevoel geeft af te willen slaan.(gaat nog ervoor naar de dealer).
verder heb ik nog een trilling in het stuur bij 100/110 km/u.(waarschijnlijk balanceren)(dealer)
en nog een nadeel, het niet nauwkeurige benzinemetertje(zie ander topic).
 

Ronbe

Senior Member
Prima actie, het lijkt wel alsof er alleen maar Fabia greenlines verkocht worden.
Mijn 1.2 TSI 63kw zal begin juli 2011 afgeleverd worden.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere Fabia TSI rijders.
 
Prima actie, het lijkt wel alsof er alleen maar Fabia greenlines verkocht worden.
Mijn 1.2 TSI 63kw zal begin juli 2011 afgeleverd worden.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere Fabia TSI rijders.

inderdaad veel greenlines, kijken of er ook nog TSI ers zijn.
zoals ik al zei, het is een fijne auto.
 
Heel goed initiatief.
Wij verwachten eerste helft juli (besteld half maart jl.) onze Fabia Hatchback 1.2 TSI DSG 77 kw, Elegance. Informatie die ik van gebruikers gehoord heb, is dat het een hele fijne auto is. Kan dus zelf nog niet uit eigen ervaring spreken maar heb tot 2 jaar geleden wel ruim 3 jaar en 160000 km in een Octavia Combi met heel veel plezier gereden. Wordt dus een hernieuwde kennismaking met Skoda zij het nu als privé auto. Zakelijk rijd ik nu een VW Passat Variant 1.4 Bluemotion DSG; ook heel tevreden over allen dat start-stop is wel wennen vooral in files.
 

hawk8748

Nieuw lid
Nieuwe Fabia II

Over 3 weken krijgen we onze nieuwe fabia II

fabia combi 1.2tsi dynamic DSG 7a met
  • dakdragers
  • automatische airco
  • trekhaak
  • Antraciet metallic lak
Ik vond voor de rest de standaard opties wel goed genoeg .

Ik ben wel benieuwd welke opties jullie als een Must-have vinden...
 

piair1982

Forumguru
Ik rijd er al bijna 7000 km mee, brandstof verbruik is goed, 750 km op een tank. Alle opties, zie handtekening.
minpuntje was trilling stationair trtal. Bleek resonerende brandstofleiding te zijn.
Is door de dealer goed opgelost.

Verder is het koppel en vermogen van de 63 kw ruim voldoende.
 
Ik rijd er al bijna 7000 km mee, brandstof verbruik is goed, 750 km op een tank. Alle opties, zie handtekening.
minpuntje was trilling stationair trtal. Bleek resonerende brandstofleiding te zijn.
Is door de dealer goed opgelost.

Verder is het koppel en vermogen van de 63 kw ruim voldoende.

uitte die trilling zich in een geluid?
ik heb wel bij koude motor, een geluidje,die buiten de auto hoorbaar is, tijdens het gas geven.
is de motor warm, dan is het weg
stel je voor, als een spiraalveertje dat op metaal trilt.
mijn stationair geeft echt het gevoel , dat ie even overslaat.
laat ik sterk overdreven zeggen,dat hij af en toe een cilindertje mist.

hoe hebben ze trouwens jouw probleem opgelost?
en hoe is jouw benzinemeter?
zie topic:http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?15280-benzinemeter-erg-positief
 

piair1982

Forumguru
Vanwege de emissie-eisen loopt de motor koud net als de oude MOI motoren van skoda, onregelmatig. Maar niet overslaan...
Schuif de brandstofleiding maar weer eens iets na onder toe. Zwarte koker, komen 2 slangen uit. IEts naar beneden schuiven en het lawaai zou weg moeten zijn.

Mij benzine meter in analoog (heb maxidot) Moor rijd tot de halve tank aangeeft 400 en dan de overige 300 a 350 km, Klopt dus ook niet helemaal, Streepje zakt pas na 150 km...

Verder zoals eerder gezegd, ik ben zeer tevreden.

Heb bewust voor toeters en bellen gekozen ipv sterkere motor ivm € :)

Maar laat weten als je bij de dealer geweest bent wat het is.
Succes!
 
Vanwege de emissie-eisen loopt de motor koud net als de oude MOI motoren van skoda, onregelmatig. Maar niet overslaan...
Schuif de brandstofleiding maar weer eens iets na onder toe. Zwarte koker, komen 2 slangen uit. IEts naar beneden schuiven en het lawaai zou weg moeten zijn.

heb je een foto van waar je bedoeld, van die brandstofleiding.
is het onder de motorkap?
ben niet a-technisch, maar ik weet even niet waar je bedoeld.

ik kan pas over twee weken naar de dealer.
je hoort het wel.
 

piair1982

Forumguru
recht boven het koelvloeistof expansievat (roze) Daar zit de rechter veerpoot boven. Daar lopen aan de zijkant (weer naar het midden toe) 2 slangen uit een zwarte koker, die moet je iets naar beneden duwen. De leidingen zitten in een klem die in die koker verschuift met de trillingen van het rijden.
Ik kwam er proefondervindelijk achter...
attachment.php
 
oke, nu is het me duidelijk.
ik weet alleen niet of dit de oplossing voor mijn trilgeluidje is, maar ik ga het proberen.

thanks voor de snelle info.
 

RefleCs

Forumguru
Dit draadje hou ik even goed in de gaten. Net vorige week een Combi Scout besteld met 1.2 TSI 77Kw motor.
 
Een goed initiatief!.
Het kan erg lastig zijn goede informatie te vinden tussen alle Greenlines. Dat heb ik zelf ook ervaren.

Ik ben erg te spreken over de prestaties van de TSI ook in combinatie met de DSG. Hoewel het soms lijkt alsof de DSG bedenktijd nodig heeft. Dit wordt wel vaker aangegeven. Ik moet zeggen dat ook een kwestie van wennen is en dat je dit vrij makkelijk kan voorkomen door een klein beetje met je gas te spelen.
Problemen met de brandstofmeter ben ik nog niet tegen gekomen, na een dertigtal kilometers komt hij al los. Ik ben haast geneigd om te zeggen dat hij wat pesimistisch is in zijn schatting. Zeker in vergelijking met mijn vorige auto, die minstens 120 km moest hebben afgelegd.
Ook de wegligging is goed te noemen. Ik had gelezen over wind gevoeligheid van de auto, maar ik vind het erg meevallen. (Dit ook vergeleken met mijn vorige auto)
Al met al ben ik erg blij met mijn Fabia 1.2 TSI.
 
@boyscout,

fijn dat je zo tevreden bent toch :xyxthumbs:.

niet dat ik niet tevreden ben, want kleine dingetjes kun je natuurlijk altijd wel eens hebben.
welke benzinemeter heb je trouwens? digitaal of wijzertje?
en hoe tank je dan? doorklikken tot het niet meer verder kan, of stop je na de eerste klik?
 
recht boven het koelvloeistof expansievat (roze) Daar zit de rechter veerpoot boven. Daar lopen aan de zijkant (weer naar het midden toe) 2 slangen uit een zwarte koker, die moet je iets naar beneden duwen. De leidingen zitten in een klem die in die koker verschuift met de trillingen van het rijden.
Ik kwam er proefondervindelijk achter...

ik heb er eens naar gekeken, maar kan hier niet direct een link leggen, naar het rammeltje wat ik hoor.
na nog eens goed geluisterd te hebben, lijkt het wel ergens aan de onderzijde van de auto vandaan te komen.
misschien wel een rammelend hitteschild...
 
@jeffrey76,
Ik heb een wijzertje, maar die is als het goed is ook digitaal.
Mijn vorig auto had ook een wijzertje, maar deze had geen boardcomputer.
Meestal tank ik tot het niet meer verder kan.
 
Bovenaan Onderaan