Wasstraat-karma ?

PizzaPieter

Forumguru
Vandaag voor t eerste met Seat door de wasstraat. Hij is niet kras- en puntjesvrij én er zaten een heel legio harsplekken op na weekendje camping.

Maar goed, tijdens de 2e rit (eerste rit ging t er niet af) werd een losliggende slang 'gegrepen' door een borstel en deze slang drapeerde zich om mijn buitenspiegel, die vervolgens aardig onder druk gezet werd.

Paar keer toeteren en toen ging de wasstraat uit, maar spiegel ziet er ontzet uit.

Morgen toch een afspraak bij Seat, kunnen ze gelijk kijken.

Het voelt in ieder geval niet als 'ff' terugduwen.

Schadeformulier ingevuld bij wasstraat en netjes geholpen (ben daar niet anders gewend) dus het komt wel goed.
ee79357fbce2e51b9dce12caf847e2e9.jpg
b2741df5a36758f89ffbe70e82587c1c.jpg
bf02efed68433ed776cc433c9dc6759e.jpg
 

JeSko

Forumguru
Aaaaaaah de wasstraat, gewoon wegblijven joh ;) maar wel zonde ja, hoe groot is de kans nu dat dit gebeurt:banghead:, het zit je ook niet bepaald mee.

Auto thuis poetsen vanaf nu dan maar? Lekker op je gemakje, momentje samen met de auto :D vind het altijd leuk om de auto met liefde te wassen haha.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik was begonnen met omslaan naar zelf was in de wasbox (eigen spons mee, maar wel wel gemak van verschillende zepen en watertypes).

Vandaag wilde ik een uitstapje maken vanwege de hars....

Shit happens. Van een spiegel kan ik niet wakker liggen.

Vorig weekend de caravan erachter gehad....die lust de Seat rauw.
 

Cordoba

Forumguru
Wasbox is inderdaad wel veel beter voor de lak, dat heeft bovendien het voordeel dat je veel eerder ziet als er iets met de lak aan de hand is (in vergelijking met wasstraat). Overigens zijn vaak de reinigingsmiddelen in wasstraten en wasboxen veel agressiever dan wat je als liefhebber op de auto los laat. Die agressieve middelen merk je aan hoe snel een beschermende waxlaag gestript wordt inde wasstraat/wasbox, maar ook bijvoorbeeld dat een kleine schade op een velg door de zurige wasmiddelen veel harder gaat oxideren.

Pieter, beschouw dit incident als een aanmoediging om de wasstraat in elk geval te mijden. Voor het verwijderen van hars zijn er ook specifieke producten die wel vriendelijk voor je auto zijn. Voorbeeld daarvan is onderstaand product, en zo'n flesje kost maar zo'n 5,50 euro.
harsverwijderaar.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Dank voor de tip @Cordoba .

Ik ben wel een liefhebber, maar geen gekkie. Ga niet poetsen, kleien, shinen etc.

Gewoon beetje wassen. Maar hars is wel echt k*t
 

Jee13

Forumguru
duidelijke les lijkt me.......wel zuur.

Hars gaat er toch niet af in de krasstraat
ipa, wasbenzine, spiritus, goedkope after shave, daarmee moet het lukken
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

PizzaPieter

Forumguru
Schade lijkt mee te vallen. Uurtje werk wordt geschat.

Spiegel eraf, plaatwerk herstellen (uitdeuken zonder spuiten) en klaar.

Wasstraat betaalt, dus hebben ze netjes geregeld.

Sidequestion. Is er een mogelijkheid om kleine plekjes (steenslag, krasjes) plaatselijk te LATEN bijwerken en is daar een soort standaardprijs voor? Ik ben niet zo'n handige Harry daarmee (en te bang)

Er zijn best veel krasjes die netjes weggepoetst waren, maar inmiddels tevoorschijn komen.

Gr Pieter
 

JeSko

Forumguru
Spotrepair bedoel je? Dat is duur. Ik heb gehoord van prijzen tussen 150-200 euro per plekje.
 

PizzaPieter

Forumguru
Wilde ff bij Carglass langs, maar zij doen dat niet meer.

Zal de schadeboer eens vragen, die m'n spiegeltje ook gaat fixen, wat het kosten moet.
 

Cordoba

Forumguru
Spotrepair zie je heel verschillende bedragen langskomen, en ook wat ze als één repair beschouwen is erg verschillend. Bedrijf X rekent bijvoorbeeld voor 2 plekjes die 2 cm uit elkaar liggen, de prijs van 1 spotrepair en rekenen daar 100 euro voor, bedrijf Y ziet dat als 2 plekjes en rekent daar 2x 70 euro (dus 140 totaal) voor. Je moet dus gewoon bij het bedrijf langs, en uitzoeken welke prijs ze rekenen voor de plekken die je wil laten fixen. Ik heb bijvoorbeeld ook al spotrepairprijzen gehoord van 50 euro per plek, maar echt ieder puntje wordt dat apart geteld, zelfs als er maar 5 mm afstand tussen 2 plekjes van 2 mm doorsnee zit.
 

PizzaPieter

Forumguru
Auto keurig gerepareerd. Spiegel versterking binnenkant deur moest gezet en gericht worden.

€72,60 en netjes direct verrekend door Blinq carwash. Vervelend als er iets misgaat, maar de manier waarop iemand of een bedrijf zijn fout herstelt/goedmaakt zegt een boel. Chapeau.

Bij schadeboer naar krasjes laten kijken. Spotrepair met deze kleur is geen spotrepair meer. Veel uitspuiten.
M.a.w. kost ca 800ex BTW om één zijkant te laten doen.

Conclusie: ik heb voorlopig nog ff krasjes.
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad Pieter er is geen mens en geen bedrijf waar nooit iets fout gaat. Als men moeite doet om dat te herstellen, en niet 'wegduikt' geeft dat iets aan over de instelling van het bedrijf.
 

Cordoba

Forumguru
....
Er zijn best veel krasjes die netjes weggepoetst waren, maar inmiddels tevoorschijn komen.

Gr Pieter

Dat lijkt er meer op dat krasjes gemaskeerd waren door bijvoorbeeld een glaze (product dat hele fijne krasjes en kleine lakfoutjes maskeert), na een aantal wasbeurten verdwijnt dat middel langzamerhand van de lak, en komen die lakfoutjes weer te voorschijn. Je kunt ook zelf een glaze aanbrengen, die na aanbrengen en uitbuffen even een half uurtje laten curen en dan een wax erover. Die wax voorkomt ook dat de glaze weer snel verdwenen is, omdat eerst de wax wordt 'opgevreten' door shampoo en dergelijke. Eventueel kun je die waxlaag nog boosten voor een langere standtijd door de auto te wassen met een shampoo die wax bevat.
 

PizzaPieter

Forumguru
PizzaPieter wil er best iets aan doen om z'n auto krasvrijer te maken. Was dus voornemens om hem vanaf nu in de wasbox te wassen (met eigen spons) maar wasstraat was (achteraf gezien onnodige) oplossing voor harsprobleem.

Is er soort 'how to' voor dat 'glaze' proces?
 
Bovenaan Onderaan