Wanneer zijn mijn lampen aan?

Rofffel

Forumguru
Er zijn 2 manieren. 1 is om alles altijd aan te hebben (makkelijke codering).
De andere is dat je iedere code (totaal 6) aanpast.
 

Antera

Donateur
Dat van die Cornerlights is al minstens 6 jaar mogelijk op de mini-drieling van VAG.
En volgens mij is het bij vrijwel elke VAG wagen mogelijk om de verlichting op Scandinavische stand te zetten; Dauerlicht heet dat in goed Duits volgens mij.

Hierin ga ik je corrigeren want dit word bepaald aan de module de 089 of de 090 module ( Up, Mii, Citigo). Want de ene kan alles en de ander niets kwa verlichting
 

hemi24

Forumguru
Helemaal juist @Antera , maar de Greentec / Bluemotion uitvoeringen hebben standaard de uitgebreide module. Vandaar dat het op de Up! ('12) van mijn vrouw dus wel werkt.
 

201810

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde 'probleem'; er is geen duidelijke led die voor je neus aangeeft dat je lichten aan zijn gezet. De draaiknop waarmee je de verlichtingsstand bedient is niet in een oogopslag zichtbaar. Zelfde geldt voor de stand van de ruitenwisser. Hoe zie ik dat die op 'auto' staat? In mijn vorige vierwieler kreeg voor dit soort zaken een keurige melding op het scherm.
 

Cordoba

Forumguru
Of misschien zou voor die hersenloze figuren een indicatie in de vorm van een eind hout beter werken. (sorry enige vorm van frustratie van de afgelopen maanden komt er even uit :tongue:)

Ik zit even het topic terug te lezen, omdat ik het ook lastig vind om te zien welke verlichting er precies aan is bij de F3 als je rijdt. @RefleCs Zou het voor hersenloze figuren niet beter zijn als gewoon de airbag afgaat als ze de contactsleutel in het contact steken? Overigens moet je dan wel weer een extra sensor hebben om 'hersenloze figuren' te detecteren. :D
 

EdK

Forumguru
Heren is het nu zoooo moeilijk om te kijken welke lampen er branden ?
Kom uit die luie autozetel bij een verkeerslicht dat op rood staat en kijk ff.
En als je echt lui bent en daar geen zin in hebt, let dan op de autoberijders rondom je heen, als die beginnen te seinen dan kun je er bijna van op aan dat er iets niet goed is mbt de lichten.

Maar goed ik ervaar dit ook hoor met de Fabia 3, daar ik met de Yeti die ook dagrijverlichting had en alle lichtstanden dmv lampjes in dashboard werden getoond wat je aan ad staan behalve de dagrijverlichting.
Nu moet je inderdaad gissen en bij een verkeerslicht ff kijken in de lak ( mits gepoetste wagen ) van je voorganger om te zien welke verlichting je voert.
Ben er nu wel zover klaar mee, dat ik er vanuit ga dat de techniek zijn werk doet en de politie me er verder op attendeerd als ik de verkeerde verlichting voer...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het bij de Seat (nu precies 23 uur in ons bezit) simpel opgelost.
  1. De achterlichten en kentekenverlichting branden altijd als het contact aanstaat, ongeacht wat er aan de voorkant brandt. Voordeel: aan de achterkant verandert er dus helemaal niets als ik overschakel van DRL naar dimlicht. Dus er worden ook geen onnodige schrikreacties opgewekt bij mijn achterliggers.
  2. Inderdaad - als IK overschakel. De autostand gebruik ik gewoon niet, ik bepaal zelf wel wat voor verlichting ik wil voeren. Dat hoort wat mij betreft gewoon bij "bewust autorijden". Heb onderweg toch niks anders te doen... dus ik wéét gewoon wat er aan is, al mis ik nu wel een beetje dat groene lampje in de teller ter controle en bevestiging. Zal wel wennen.
  3. De bochtverlichting is uitgeschakeld. Als ik het nodig vind - sowieso alleen bij duisternis, en dan nog lang niet bij elke hoek of bocht - dan trek ik wel even de mistlichten aan. Voor de rest vind ik dat eenogige gedoe een tamelijk potsierlijk gezicht, of eigenlijk géén gezicht; zó wil ik in elk geval niet over straat...
Verder moet ik nog flink op verkenning in de talloze menu's en mogelijk ook nog eens het VCDS/MQB lijstje van @Antera doorvlooien om de Leon ST helemaal naar mijn zin af te richten.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb bij mijn exemplaar vóór aflevering de achterlichten bij laten schakelen bij de DRL. Als de auto op contact staat brandt dan inderdaad altijd het groene symbool van de stadslichten, oververschillig wat voor verlichting je aan hebt, maakt niet uit of je de schakelaar op "0", op "AUTO", op stadslicht of op dimlicht hebt staan. Alleen als ie op "AUTO" staat, brandt ook dat symbooltje maar in oranje-geel. Bij elke andere stand brandt op de schakelaar alleen het groene lampje voor stadslicht/DRL, en op het dash gaat alleen wat extra's branden als er vóór en of áchter mistverlichting gevoerd wordt, en ik vermoed ook bij grootlicht, maar dat heb ik nog niet gebruikt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die symbolen bij de schakelaar zitten op een dermate onzinnige plek (normaal gesproken verborgen achter mijn linkerhand/pols en het stuur) dat ik me in een bocht moet wringen om ze te zien. Dat doe ik dus niet...
Kan me niet schelen of en zo ja in welke kleur ze branden, want ik kijk er immers toch niet naar. :pardon:
 
Bovenaan Onderaan