Wanneer wordt de automaat leverbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag een proefrit gemaakt in een Seat Mii euuuhhhh Skoda Citigo. Ik was al een paar keer gebeld door de Seat dealer om eens te komen proefrijden in een Mii automaat. Dus voor vandaag een afspraak gemaakt. Aldaar aangekomen een gesprekje met een seat verkoper en toen een proefrit gemaakt. Maar tot mijn verbazing rijdt de verkoper een Citigo automaat voor omdat ze zelf geen Mii automaat hebben. Tsja, zeg dat dan gelijk bij de afspraak. Dit staat toch echt raar. Niet dat ik het erg vind, ik heb liever een Citigo maar dit verwacht je niet. De verkoper vertelde er niks over, pas buiten bij de Citigo. Het was de Seat dealer bij Rijnwoud Rotterdam.

Ik heb al eerder gereden in een Up en Citigo handbak dus nu ging het om de automaat. En het is dus een gerobotiseerde handbak en dat merk je goed. Zeker als je wat sneller gas geeft moet de automaat echt ff denken van ja ik moet dus nu opschakelen. De Citigo houdt echt ff in om daarna door te schakelen en te versnellen. De auto duikt een beetje bij het schakelen als het wat sneller gaat. Mijn automaat schakelt absoluut beter en sneller. Maar goed dat is nog een echte ouderwetse automaat. En die schakelt steeds op de juist momenten.

Ik denk dat je deze automaten niet moet vergelijken met elkaar. En op den duur zal het zeker wennen maar als je van de Fabia automaat zo overstapt in de Citigo automaat moet je echt wennen. Verder rijdt de Citigo heel volwassen.

Bij terug komst was de verkoper in gesprek met een stel en dat duurde behoorlijk lang en ben ik gezellig wezen kletsen met de verkopers van Rijnwoud. Mocht ik ooit de Fabia inruilen dan wordt het absoluut een Citigo en geen Mii of Up. Al met al een beetje vreemde proefrit met een Skoda Mii automaat.
 

bert44

Senior Member
Vandaag kreeg ik ook een belletje van de seat :shocked:dealer dat ik een proefrit kon maken met de Mii automaat
Toch maar even gedaan en idd niks mis mee alleen schakelen doet beetje denken aan een smart 42
Toen maar even gaan zitten voor de prijs 3 deurs zwart met airco en nav en stoelverwarming kost dat incl afl kosten 13.404 :shocked:
En dan heb ik het nog over de 44kw versie de 55kw versie is nog eens 900 euro duurder :shocked:
Toen maar weer ff bij skoda gaan kijken en daar is de 55kw versie 12.500 euro :xyxthumbs:
Moeilijke keus dus :tongue:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan