Wanneer wordt de automaat leverbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert44

Senior Member
Zie hem nl op de website van seat al staan in de prijslijsten en heb mij zojuist aangemeld voor een proefrit in de automaat versie
Ook van de VW UP staat er al een automaat versie in de prijslijst, alleen bij skoda niet :crazy:
Dat is toch raar :smiley29:
Het gaat in beide gevallen trouwens om een vijf traps automaat, en aangezien er tot op heden geen 5 traps DSG is zal het wel een conventionele automaat zijn, of is
het een handbak met robotschakeling :confused:
 

Fabia

† In Memoriam
Vind ook vreemd want van de MII is ook al de prijs bekend. Dus Skoda kom op!!!!!!!!!
 

bert44

Senior Member
De DSG is eigenlijk ook een gerobotiseerde handbak. Maar omdat er twee koppelingen gebruikt worden (twee versnellingsbakken) heb je geen last van de vertragingen bij het schakelen.
Precies want als die net zo snel is als die van de smart 42 :crazy: dan maar een handbak
 

bert44

Senior Member
Vind ook vreemd want van de MII is ook al de prijs bekend. Dus Skoda kom op!!!!!!!!!
Zojuist een verkoper van seat aan de telefoon gehad mbt proefrit in de automaat en die vertelde mij dat binnen enkele weken de eerste automaten in de showroom staan :yeah:
en ja het is een coventionele dus geen dsg bak :crazy:
 

bert44

Senior Member
De Skoda Citigo vanaf NU te bestellen met automaat!

Begin november verwachten we bij Kreijne de eerste demo.
Kijk op www.kreijne.nl voor meer informatie of voor een afspraak met één van onze verkoopadviseurs.
:yeah:
 

hemi24

Forumguru
Het is een gerobotiseerde bak; en dit is wat Skoda er over te melden heeft:

The ASG (Automatisiertes SchaltGetriebe) automated
transmission
is based on the manual variant, from which it differs by
using the ZF electromechanical actuators.

First of the actuators controls the clutch, while the second and third change
gear ratios, based on the commands from driver or ECU. The driver can choose
between the D, N and R modes, or use sequential +/-
gearchange
. Current gear ratio is displayed in the instrument cluster
in the driver’s field of view.
 

bert44

Senior Member
:crazy:Het is een gerobotiseerde bak; en dit is wat Skoda er over te melden heeft:

The ASG (Automatisiertes SchaltGetriebe) automated
transmission
is based on the manual variant, from which it differs by
using the ZF electromechanical actuators.

First of the actuators controls the clutch, while the second and third change
gear ratios, based on the commands from driver or ECU. The driver can choose
between the D, N and R modes, or use sequential +/-
gearchange
. Current gear ratio is displayed in the instrument cluster
in the driver’s field of view.
 

hemi24

Forumguru
En voor zover je het gekopieerd hebt van een andere post van mij: de bron is www.skoda-auto.com :cool:

:crazy:Het is een gerobotiseerde bak; en dit is wat Skoda er over te melden heeft:

The ASG (Automatisiertes SchaltGetriebe) automated
transmission
is based on the manual variant, from which it differs by
using the ZF electromechanical actuators.

First of the actuators controls the clutch, while the second and third change
gear ratios, based on the commands from driver or ECU. The driver can choose
between the D, N and R modes, or use sequential +/-
gearchange
. Current gear ratio is displayed in the instrument cluster
in the driver’s field of view.
 

hemi24

Forumguru
@Bert44: eigenlijk is het dus een automatische bak, zoals peugeot die als 2-tronic verkoopt, of zoals Smart in de ForTwo
 

darkprojectx

Forumguru
Hopen dat hij dan niet gaat schakelen op de momenten die de citigo zelf in het display weergeeft zoals beschreven hierboven, dan schakelt hij steeds boven de 1200 a 1300 toeren. Zuinig -> ja. Funfactor -> 0
Mijn leen citigo had een handbak en gaf steeds in het display aan wanneer ik naar de volgende versnelling moest. Ik was nog bij 2 toen hij al bij 5 was. :rolleyes:
 

Fabia

† In Memoriam
In de prijslijst bij Skoda staan alleen nog de handbakken. Ben benieuwd wanneer er een nieuwe prijslijst komt met de automaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan