Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Frank84

Nieuw lid
@e_19 mooie bak zo. Daar ga je van genieten!

Ik heb door de jaren heen aardig wat gereden van Ford Opel VW en Renault en moet zeggen de skoda toch echt m'n favoriete is na pas 1 week rijden . Gaat voornamelijk om de details van haakjes voor de jassen, opberg ruimte onder stoelen en naast je stuur , gekoeld dashboard kastje, liter fles in je deur met een prullenbak en de armsteun die goed verstelbaar is. Ook de handigheidjes in de kofferbak met de haakjes voor de boodschappen tassen, de haken om netten te plaatsen of het klittenband schotje om een krat te fixeren op de grond.

Enige wat me tegenstaat is de positie van de cruise control. Richting aangeven doe ik met m'n kleine armpjes en vingers soms aan de zijkant van het pookje maar dan druk ik ook op harder of zachter van de cruise control. Ook het tijdelijk uit zetten met het hendeltje boven op gaat soms gepaard met het volledig uitzetten van de cruise control, frustratie!

Ik rij de dsg 1.4 benzine 140 pk met schakel paddles. D stand is wat onhandig met rustig optrekken, 1 a 2 gaat wat langzaam dus doe ik er wat gas erop en dan bij 3 gaat het effe te hard. Het soepele optrekken luistert erg nauw.
Moet zeggen dat ik nu op eco rij omdat het toch snel uitlokt om te knallen haha. S stand gaat net ff te ver in de toeren maar wel handig voor het snel inhalen als je op eco rijdt. Pook ff tikje naar beneden om van E naar S te gaan gas erop en als ik er voorbij ben pook tikje naar beneden en weer terug in E.
Paddles is leuk voor als je alleen bij het stoplicht staat. Vol gas weg en rond ongeveer 5200rpm (ligt aan de versnelling) beetje zelf doorschakelen, voelt beter dan volledig op S rijden.
 

e_19

Nieuw lid
Ik ben alvast maar begonnen met de manual van de Octavia. Mijn hemel dat is nog een halve studie. Leest ook niet echt soepel met al die verwijzingen naar keuze a en plaatje huppel de pup. Gaat vast makkelijker met de auto erbij :-)
Mijn beeld is dat ik met mijn pakketten per sleutel de rijmodus, stoelstand en nog wat instellingen automatisch klaar heb staan als ik instap. Ik zie al dat de Kessy iets anders werkt dan bij de Renault daar kan je gewoon weglopen en gaat ie op slot. Bij de Skoda dus nog op het vlakje van de portier drukken. Dat moeten we dus weer even aanleren.

@Frank84 bedankt voor het delen van je ervaringen
 
Laatst bewerkt:

Frank84

Nieuw lid
Klopt is me al voorgekomen dat ik terug kwam en m'n auto niet op slot zat. Woepsie....

Wat ook lastig werkt is, als je 1 portier openen instelt, dat je bij het uitstappen je 2e portier aan jouw kant niet open krijgt. Eerst alles op slot en dan openen door 2x je hand in het handvat te doen alsof je je portier opent maar niet eraan trekt (of sleutel gebruiken) . Ik heb het opgelost door de instelling te wijzigen naar zijkant openen, beide portieren aan die betreffende kant worden dan ontgrendeld bij het aanraken van je handvat, of bij het uitstappen. 2x aanraken is ontgrendelen alle portieren
 

SanderH

Nieuw lid
Ik heb mijn O3FL afgelopen vrijdag mogen ophalen. De eerste ervaringen zijn super. De auto is heerlijk stil en in combinatie met de dsg ook soepel.

Ik irriteer me alleen mateloos aan de start/stop. Kan je met een kabel de instelling zo wijzigen dat hij de laatste stand onthoud?
 

mister9

Actief lid
Ik heb mijn O3FL afgelopen vrijdag mogen ophalen. De eerste ervaringen zijn super. De auto is heerlijk stil en in combinatie met de dsg ook soepel.

Ik irriteer me alleen mateloos aan de start/stop. Kan je met een kabel de instelling zo wijzigen dat hij de laatste stand onthoud?

Ik ben er ook niet gek op. Maar een simpele druk op de knop en het is verholpen.
 
Ken jullie die van die Octavia die morgen geleverd zou worden?
Juist, ja niet dus. Werkgever gooit roet ik het eten.

Stond al afspraak met de dealer voor morgen, maar werkgever zegt nu,
uitlevering aan bestuurder (ik zei de gek) moet op kantoor plaats vinden i.v.m. inleveren oude leaseauto.

Maakt niet uit dat de Octavia nu op 5 min. rijden vanaf mijn huis bij de dealer staat (regio Rotterdam) maar dus nu eerst naar Almere toe moet en ik hem daar dus volgende week mag gaan ophalen.:banghead:

Moeten dus nu 3 auto's apart naar Almere en 2 terug naar regio Rotterdam rijden i.p.v. 2 naar Almere en 1 terug:(.
 

RoelF

Forumguru
Ik heb mijn O3FL afgelopen vrijdag mogen ophalen. De eerste ervaringen zijn super. De auto is heerlijk stil en in combinatie met de dsg ook soepel.

Ik irriteer me alleen mateloos aan de start/stop. Kan je met een kabel de instelling zo wijzigen dat hij de laatste stand onthoud?
Gefeliciteerd met je nieuwe toet!

Volgens mij is het onthouden van de laatste stand niet mogelijk. Je kunt het wel volledig uitschakelen met een VDCS-kabel aanpassing. Lees hier verder: https://www.skodaforum.nl/forum/forums/vag-com.17/
 

mister9

Actief lid
Ken jullie die van die Octavia die morgen geleverd zou worden?
Juist, ja niet dus. Werkgever gooit roet ik het eten.

Stond al afspraak met de dealer voor morgen, maar werkgever zegt nu,
uitlevering aan bestuurder (ik zei de gek) moet op kantoor plaats vinden i.v.m. inleveren oude leaseauto.

Maakt niet uit dat de Octavia nu op 5 min. rijden vanaf mijn huis bij de dealer staat (regio Rotterdam) maar dus nu eerst naar Almere toe moet en ik hem daar dus volgende week mag gaan ophalen.:banghead:

Moeten dus nu 3 auto's apart naar Almere en 2 terug naar regio Rotterdam rijden i.p.v. 2 naar Almere en 1 terug:(.

Kunnen ze 'm niet brengen dan? Mijn Octavia is ook hier afgeleverd, om dezelfde reden, oude leaseauto moest ingeleverd worden op kantoor (ivm doorschuiven naar collega).
Afleveren werkt perfect.
 
@mister9

Natuurlijk gaat de dealer hem nu brengen, maar dealer was net als ik niet op de hoogte gesteld dat de auto in Almere afgeleverd moest worden.

Maar dus hierdoor wel uitgesteld, nu voor 2e keer, 1e keer konden ze hem nog niet uitleveren omdat de auto er (nog) niet was, al was dat wel beloofd en afgesproken. Dit was 3 weken geleden.
Nu dus ergens volgende week (hoop ik), al is nog steeds niet duidelijk wanneer.

Als het volgende week wordt dan 26 weken moeten wachten:(.
 

mister9

Actief lid
Weet iemand trouwens of de achteruitkijkcamera ook achteraf gemonteerd kan worden? Ik heb 'm niet besteld, maar mis 'm toch wel.
 

Octavia0112

Forumguru
@mister9

Natuurlijk gaat de dealer hem nu brengen, maar dealer was net als ik niet op de hoogte gesteld dat de auto in Almere afgeleverd moest worden.

Maar dus hierdoor wel uitgesteld, nu voor 2e keer, 1e keer konden ze hem nog niet uitleveren omdat de auto er (nog) niet was, al was dat wel beloofd en afgesproken. Dit was 3 weken geleden.
Nu dus ergens volgende week (hoop ik), al is nog steeds niet duidelijk wanneer.

Als het volgende week wordt dan 26 weken moeten wachten:(.

Zit bij jou ook niet echt mee zeg:nono:
 

waaltje

Senior Member
Ik heb mijn O3FL afgelopen vrijdag mogen ophalen. De eerste ervaringen zijn super. De auto is heerlijk stil en in combinatie met de dsg ook soepel.

Ik irriteer me alleen mateloos aan de start/stop. Kan je met een kabel de instelling zo wijzigen dat hij de laatste stand onthoud?

@SanderH gaat bij jouw dus ook veel te snel uit?
 

Kazie31

Nieuw lid
Ik weet nog niet wanneer ik mijn auto krijg, de produktie datum is bevestigd voor week 39, dat is al geweest.
Levering eind oktober, ik ben benieuwd.
 

Octavia0112

Forumguru
Ik weet nog niet wanneer ik mijn auto krijg, de produktie datum is bevestigd voor week 39, dat is al geweest.
Levering eind oktober, ik ben benieuwd.

Mijn auto stond eerst op week 46/47 is daarna vervroegd en bevestigd naar week 38/39 en staat sinds vorige week donderdag bij de dealer dus er is nog hoop voor je.:geek:
 

Kazie31

Nieuw lid
Bij de bestelling was de verwachte leverdatum eind september.... door levertijd problemen van de 1.4 motor is dit verlaat. De auto is op 23 mei besteld.......
 
Bovenaan Onderaan