Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

New driver

Nieuw lid
Auto is vrijdag geleverd.
En de eerste kennismaking met Skoda is positief.
Volwassen auto, nette afwerking en een zee van ruimte.
DSG 7 is een welkome optie en het vroege schakelen stoort me niet rijd eigenlijk wel relaxt.
Evenmin de motor die best verassend is in verhouding met de sloffe 1.4 die ik in een tiguan probeerde.
Ik heb de auto niet om te racen maar puur zakelijk dus de chip waar ik in eerste instantie aan dacht kan nog wachten of laat ik achterwege.
Auto rijd relaxt, aandachtspunt voor degene die de 18 inch wielen aan willen schaffen is wel dat ze wat meer lawaai geven,
misschien ligt het aan het merk band.
Amundsen media is perfect en de twijfel over het grotere scherm is absoluut weg, het geluid valt me super mee voor standaard audio en volstaat compleet tenzij je voorheen een volgebouwd golfje had en nu half doof bent wat ik overigens ook ben om die reden
Mooi sportief stuur en de flippers, iedereen zegt ach je gebruikt ze nooit en iedereen gebruikt ze als ze rijden

Al met al veel waar en ruimte voor je geld waarbij je gerust kunt afvragen of met deze generatie Skoda de veel hogere meerprijs van een Volkswagen nog wel gerechtvaardigd is.

Tablet houder aan de hoofdsteun bijgeleverd.
Inklapbare spiegels met verlichting zijn super makkelijk.

Eigenlijk geen minpunten, wel klein detail is dat alle verlichting in de auto mooi wit is enkel de Climate groen is.
Daar snap ik de logica niet van.
Anderzijds past het wel bij het groene van de DSG.

Al met al een zeer aangename kennismaking met een auto die zich qua uitstraling prima kan vertonen op de (zakelijke) markt.

Configuratie nog:

Octavia station, zilver
Tech pakket
- Half om half bekleding
- donkere achterruiten
- sportstuur met flippers


18 inch alaris
zilver dakrails
vaste trekhaak
Dab +
glazen (schuif) dak

Zal vast wat vergeten zijn maar ben het boekje nog aan het bestuderen
 

leon-cupra

Forumguru
@New driver , proficiat met je O3 :thumbsup:
Wel nog even foto's toevoegen ;)

Maar al de positieve punten zoals prijs/kwaliteit, waarom de meerprijs tov vw nog gerechtvaardigd is, ... dat is al 10 jaar zo :D
Alhoewel dat ik vind dat het verschil steeds kleiner en kleiner wordt tov VW. Skoda's worden redelijke dure wagens.
 

Howi

Nieuw lid
dat is mijn vraag dus, kan de verlichting niet aangepast worden conform de superb
wit licht vind ik mooier

octavia:

QWhQUp.jpg



Superb:

DiiH9Q.jpg
 

New driver

Nieuw lid
@New driver , proficiat met je O3 :thumbsup:
Wel nog even foto's toevoegen ;)

Maar al de positieve punten zoals prijs/kwaliteit, waarom de meerprijs tov vw nog gerechtvaardigd is, ... dat is al 10 jaar zo :D
Alhoewel dat ik vind dat het verschil steeds kleiner en kleiner wordt tov VW. Skoda's worden redelijke dure wagens.


Ga ik doen.

Dat zou kunnen daar heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept ik reed privé vaak Audi maar dat zijn echt eenheidsworsten geworden het kunstje van veel meer euro's een beetje meer lengte per model is ronduit saai.

Deze is noodzakelijk zakelijk en ik moet eerlijk zeggen de eerste octavia was niet echt mijn model
maar deze verbaasde me echt.
Kijk je qua prijs bij een golf red je dat niet met alle opties plus dat een golf en kale uitstraling blijft houden en kijk je naar formaat en dus Passat om over die vanaf prijs maar te zwijgen.
Als ik naar deze totaalprijs kijk dan valt het me in principe mee om eerlijk te zijn, en ik heb best wat rond gekeken qua auto's.
Zo blijf ik mooi binnen budget en rijd een prima auto.
 

New driver

Nieuw lid
dat is mijn vraag dus, kan de verlichting niet aangepast worden conform de superb
wit licht vind ik mooier

octavia:

QWhQUp.jpg



Superb:

DiiH9Q.jpg

Haha ik zie het wel apart.
Van vroeger uit weet ik wel dat die lampjes relatief simpel te vervangen zijn als je weet hoe het in elkaar zit.
Zomaar proberen levert vaak schade op.
Heb je de leverancier al gevraagd ?
 

leon-cupra

Forumguru
@New driver , in Nederland zijn de verschillen uiteraard nog steeds iets groter dan in Belgie ;)
Maar wacht maar op de nieuwe generatie octavia's, zullen serieus hoger geprijsd worden. Zie je al aan de kodiaq welke prijzen ze daar al hanteren, straks de karoq en de rest volgt.

Audi, eenheidsworst, tja , welk merk niet. Zelfs skoda doet dit.
 

mister9

Actief lid
WHOOHOOO. Gisteren even gebeld ivm de levertijd. Planning stond op week 42 (Week van 16 oktober). Nu gehoord dat auto over 3 weken in NL is, en 1e of 2e week september afgeleverd kan worden!! Scheelt toch weer een maand! Besteld op 15 juni.
 

Frozen

Nieuw lid
De levertijd van al die style business versies lijkt wel aardig aan te trekken, terwijl de ambition versies nog steeds worden uitgesteld...
 

Frozen

Nieuw lid
Waar zit m dit in dan??
Het was gewoon een conclusie op basis van de post hier. Ik meen mij te herinneren dat er ergens in dit topic ook iets staat over schaarste van bepaalde onderdelen (achterlichten ambition geloof ik). Maar geen idee of dat nu nog zo is. Ik kan het zelf niet echt checken omdat onze nieuwe auto via de baas van mijn vriendin gaat ;)
 

Nailed

Nieuw lid
Helaas voor mijn style business 1.0 tsi zwart nog geen productie datum bekend. 23 juni besteld. verwachting is nog steeds week 41.
 

Marcin21

Nieuw lid
Mijn laatste info is dat er nog steeds een vertraging is met de trius velgen (standaard op Buisness Style), maar ook voornamelijk met TSI motoren.

Besteeld week 18, levertijd week 40
 

mister9

Actief lid
Dus de personen die dan de style business hebben met Tech Pakket hebben dan een voordeel omdat er overgestapt wordt op andere velgen, de 18 inch Alaris?
 
Dus de personen die dan de style business hebben met Tech Pakket hebben dan een voordeel omdat er overgestapt wordt op andere velgen, de 18 inch Alaris?

Lijkt er wel op, ik heb ook het Tech Pakket op de SB (ook een TSI trouwens). De aflevering is een week of 8 eerder dan gepland.
 

Frozen

Nieuw lid
Hmmm, ik zat toch niet helemaal juist met mijn statement over het langer duren van de ambition modellen. Die van ons wordt volgende week geleverd:D (eind april besteld, verwachte levertijd begin oktober)

Voor het overzicht; ambition business 1.0tsi hand. geen bijzondere extra's.
 
Bovenaan Onderaan