Ondertussen heb ik de auto 1,5 week en heb ik 1100 km gereden dus kan ik er wel iets meer over roepen.
Het betreft een 1.0 DSG HB Style Business Quartz Grey met de opties Functiepakket, Sunset, Ruitenwisser en Kinderpakket.
Voordelen:
- De stoelen zitten goed. Hier had ik wel twijfels over daar een aantal collega’s hier klachten over hebben. Alsnog niet gekozen voor het dynamic pakket, omdat ik tot nu toe nog nooit last heb gehad van slecht zittende stoelen.
- Full LED. Wat een rust geeft dit wanneer ik in het donker rij i.v.m. halogeen wat ik tot nu toe was gewend.
- Sfeerverlichting geeft echt wat extra’s. Hier ben ik onverwachts blij mee
- Ruimte is echt enorm. Ik wist al dat hij ruim was maar toch overtreft het mijn verwachting ruimschoots
- Het vermogen van de 1.0 is ruim voldoende. De auto voelt niet enorm snel aan maar traag is hij zeker niet. Ook stoplichtsprintjes zijn makkelijk te doen.
- Kindertafeltjes zijn ook een aanwinst. De kids zijn er enorm blij mee.
- Stopcontact en 2x usb poort in achterkant middenconsole brengt ook blije gezichten bij de kids. Nu kunnen wij tijdens het rijden hun iPad opladen.
Echter is niet alles hosana
Nadelen:
- De auto reageert met een kleine vertraging op stuurbewegingen. Mijn vorige auto reageerde net wat sneller op stuurbewegingen
- Navigatie vind ik minder goed. Je ziet net geen straatnamen (inzoomen) en zodra je bij het adres bent stopt hij met navigeren. Het overkwam mij al dat ik op de bestemming niet kon parkeren en ik dus even moest omrijden. Tevens is hij niet up-to-date. De a1 tussen Amsterdam en Muiden is al maanden terug aangepast, echter herkend hij deze weg nog steeds niet.
- De Canton installatie stelt toch wel enigszins teleur. Het geluid is niet slecht maar kan niet tippen aan de installatie uit mijn vorige auto (Lexus ct200h)
Voor de rest, automatisch inparkeren werkt goed, het is wel meer een gadget dan dat ik het echt ga gebruiken. Met deze auto kan ik minder hard door de bochten dan mijn vorige auto, al is dat ook wel logisch aangezien hij een stuk groter is, maar de grens zal ik vast nog wel een keer gaan opzoeken .
Wel zou ik achteraf gezien de achteruitrijcamera en ACC toch nog aanvinken maar al met al een fijne auto die mijn verwachtingen heeft overtroffen.