Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

ertromp

Forumguru
Ook die binnenverlichting kent lampcontrole alleen geen melding op het dashboard.
Als er een lampje stuk is komt er echt wel een melding op de centrale unit maar inderdaad niet zichtbaar op het dashboard. Dat is dus op de O3 zo maar ook op de O2 en S2
Trek er maar eens een lampje uit en controleer dan maar eens met VCDS of VCP en gegarandeerd dat je melding krijgt
De binnenverlichting is trouwens niet zo weerstandsgevoelig bij plaatsen van bijvoorbeeld led. Pas bij volledige onderbreking dus weerstand oneindig komt er een melding
 

foobalicious

Senior Member
@foobalicious Misschien niet helemaal het goede draadje op je vraag te posten.
Anyway, in de middelste ronde knop van de airco unit is de onderste helft de knop "setup" dan krijg je het overzicht van je intereur en de instellingen die erbij horen.

Bedankt voor je reactie ! Is inderdaad niet het juiste topic om de vraag te stellen. Daarnaast heb ik zelf slecht gekeken. Ik heb het woord "Setup" op de middelste knop helemaal over het hoofd gezien. :banghead:
 

foobalicious

Senior Member
Ook die binnenverlichting kent lampcontrole alleen geen melding op het dashboard.
Als er een lampje stuk is komt er echt wel een melding op de centrale unit maar inderdaad niet zichtbaar op het dashboard. Dat is dus op de O3 zo maar ook op de O2 en S2
Trek er maar eens een lampje uit en controleer dan maar eens met VCDS of VCP en gegarandeerd dat je melding krijgt
De binnenverlichting is trouwens niet zo weerstandsgevoelig bij plaatsen van bijvoorbeeld led. Pas bij volledige onderbreking dus weerstand oneindig komt er een melding


Wist ik ook niet. Bedankt voor de info !

Wat ik bij het probleem van mijn auto niet begrijp is dat het aandoen van een van de lampjes van de binnenverlichting tot gevolg heeft dat de auto een melding geeft dat de klep van de bagageruimte open staat. Wat me ook opviel was dat de melding niet altijd meteen komt. Soms moet ik de verlichting een paar seconden aan laten staan voordat de melding wordt gegeven.

Daarnaast is de melding niet permanent. Het plaatje wordt getoond met dezelfde frequentie als de pieptoon; +/- 1 x per seconde.
 

Joske

Forumguru
Vandaar ook mijn vraag (2dagen terug) hoe de achterklep zich gedraagt. Het slot zou idd zoals @Peter-036 al opmerkt, wel eens de boosdoener kunnen zijn.
 

LeCoq71

Actief lid
@Knalle Arie dank voor de tips ! Ik zal dit direct eens gaan uitproberen. In principe had ik de afbeeldingen wel verkleind naar minder dan 500x500. Maar de een pakt die wel en de ander weer niet. Misschien gaat het met dit programma beter.

@Knalle Arie , het werkt perfect ! Groot deel van muziek staat er nu goed op inclusief cover. Hier en daar moest ik de afbeelding opnieuw downloaden en sizen en daarna werkt het gewoon. Nogmaals dank voor de tip. :thumbsup:
 
Vrijdag was de "grote" dag. Auto opgehaald en na uitvoerige uitleg lekker wezen rijden. Fijne auto, tot dusver zeer tevreden over pano dak, AFS/Xenon, Columbus en DSG.
Zondag op weg naar een feestje, beginnen allerlei lampjes oranje te branden, ondermeer storing in uitlaatgassysteem, voorgloei lampje, cruisecontrol en storing in start/stop systeem...... blijkbaar in de "noodloop" terecht gekomen. Best een desillusie na pas 200km.

Vanmorgen eerst maar even bij de dealer langs en wat bleek : slangetje doorgeknaagd door (waarschijnlijk) een marter. Na 5 minuten (slangetje opnieuw erop klemmen en de storing wegklikken) weer onderweg :thumbsup:

Heb hiervoor altijd Franse auto's gehad en nooit geen ongewenste visite ... nu na twee nachtjes al wel..... blijkbaar zijn VAG slangetjes lekkerder :maakmegek:

Nu maar eens op zoek naar de meest geschikte oplossing : spray of ultrasoon apparaatje ....
 

doncalitri1984

Forumguru
Vrijdag was de "grote" dag. Auto opgehaald en na uitvoerige uitleg lekker wezen rijden. Fijne auto, tot dusver zeer tevreden over pano dak, AFS/Xenon, Columbus en DSG.
Zondag op weg naar een feestje, beginnen allerlei lampjes oranje te branden, ondermeer storing in uitlaatgassysteem, voorgloei lampje, cruisecontrol en storing in start/stop systeem...... blijkbaar in de "noodloop" terecht gekomen. Best een desillusie na pas 200km.

Vanmorgen eerst maar even bij de dealer langs en wat bleek : slangetje doorgeknaagd door (waarschijnlijk) een marter. Na 5 minuten (slangetje opnieuw erop klemmen en de storing wegklikken) weer onderweg :thumbsup:

Heb hiervoor altijd Franse auto's gehad en nooit geen ongewenste visite ... nu na twee nachtjes al wel..... blijkbaar zijn VAG slangetjes lekkerder :maakmegek:

Nu maar eens op zoek naar de meest geschikte oplossing : spray of ultrasoon apparaatje ....
Gefeliciteerd! Foto's? :-)
 
@mooseman666 mooie bak, is zeker genieten........ Heb dezelfde uiterlijke kenmerken besteld...... Jammer genoeg kreeg ik vandaag een bericht van de dealer dat er wat mis is gegaan met de bestelling en dat de auto een maand later (week 32/33) komt :cry:.....
 
Bovenaan Onderaan