Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ik verbaas me wel over het feit dat ze de O3 in vier dagen vanaf nul hebben gebouwd en verscheept naar Pon vanuit Tsjechie, best snel. Vervolgens staat hij daar al drie en halve week om een paar stoelen van leer te voorzien, frustie....
 

stradje

Actief lid
Ik heb hem vandaag gekregen en we zijn gelijk een dagje lekker gaan toeren in Limburg. Wat een zalige wagen! Ik had een beetje last van "information overload" omdat ik alle nieuwigheidjes wilde uitproberen.

Waar ik ook heel blij mee ben is dat het er op op lijkt dat hij inderdaad net zo zuinig te rijden is als ik met mijn Fabia combi Greenline kon. Tot dusver 1:23,7. Dat is dan een gemiddelde van een lange "vermijd de snelwegen" rit door allerlei kleine dorpjes, met veel snelheidswisselingen en een lange rit terug met de CC op 100 (1:26,6). Ziet er veelbelovend uit. Hij rolt ook prima uit, dus er is waarschijnlijk weer 15% te besparen met goed anticiperen en vaart minderen volgens de regel "remmen=zonde".

Hele kleine tegenvallertjes waren dat de USB-stick niet altijd herkend werd en dat hij daardoor na opnieuw inpluggen niet meer wist waar hij was gebleven. Maar dat werd meer dan gecompenseerd door het gemak waarmee de muziekverzameling op mijn Galaxy S4 was te bedienen. Het andere puntje was de zwaar teleurstellende navigatie, maar daar was ik op voorbereid. De TomTom APP op mijn Galaxy is gewoon honderd keer beter. En tot mijn vreugde ontdekte ik dat mijn mooie Samsung houder perfect paste in de linkerhoek bij het "parkeerkaart clipje". Prima af te lezen en belemmert het zicht totaal niet. Ik ga waarschijnlijk een extra 12V aansluiting linksonder laten maken.

Van de voice control en de kwaliteit van de telefoongesprekken en DAB-radio werd ik erg blij.
 
Laatst bewerkt:

JanH211

Nieuw lid
Ik verbaas me wel over het feit dat ze de O3 in vier dagen vanaf nul hebben gebouwd en verscheept naar Pon vanuit Tsjechie, best snel. Vervolgens staat hij daar al drie en halve week om een paar stoelen van leer te voorzien, frustie....
In welke kleur hebben jullie hem besteld?
 
Zwart met zwart leer. Ik hoop op eind week 7 maar houd rekening met eind week 8, dan alles in totaal bijna 14 weken levertijd.
 

JanH211

Nieuw lid
  1. Zwart met zwart leer. Ik hoop op eind week 7 maar houd rekening met eind week 8, dan alles in totaal bijna 14 weken levertijd.

Dan het antwoord van de leasemaatschappij maar even afwachten of ik nog kan veranderen van kleur en kijken hoelang het dan duurt. Zitten nu in week 6 en met 14 weken erbij zit je ook weer in week twintig.
Heb geen leer dus dat zou misschien nog schelen.

Bedankt voor je antwoord...
 

stradje

Actief lid
@stradje
Dat zijn zeer indrukwekkende verbruikcijfers! :thumbsup:
Dank je. Ik was een beetje bang dat het zou tegenvallen toen ik zag dat de norm hier slechter dan 1:20 leek te zijn. Met mijn Fabia haalde ik 1:23,2 als overall gemiddelde (en met slecht meewerkende kinderen :mad:;)). Maar voor een nog niet ingereden motor ben ik zeer tevreden. Op papier moet de Ocatavia even zuinig zijn als de Fabia, maar dat moet in de praktijk nog wel blijken.

Wel een gevalletje rugwind volgens mij bij die 1:26,6. Vanaf Maastricht naar het noorden.
 

EdK

Forumguru
Vervolgens staat hij daar al drie en halve week om een paar stoelen van leer te voorzien, frustie....
Hoorde van PON medewerker dat de koeien tegenwerken......ze willen zich niet laten slachten en rennen telkens weg.
Levertijd kan hierdoor misschien nog oplopen, dus stel je er vast op in.!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pollewop

Forumguru
Ben ik nou de enige die het idee heeft dat er andere(n) (landen) voorgetrokken worden over onze rug?

Nou, dat is volgens mij niet het geval. Ik heb hier in Zwitserland ook bijna vier maanden moeten wachten van m'n Octavia...
Het is wel zo dat er bepaalde "Quota" worden afgesproken met de verschillende importeurs, anders zou een land waarin een auto zeer populair is de "hele productie" kunnen opslokken, en dat is uiteraard ook een onwenselijke situatie.
Het kan dus zijn dat een auto in het ene land een kortere/langere levertijd heeft als het andere land, afhankelijk van de populariteit van een auto...

Sterkte ermee...
 

timg

Lid
ik denk dat de camera van de lane assist de meeste impact op de levertermijn heeft. In België wordt deze niet meer aangeboden als optie en levertijd van een O3 (geen RS) ligt rond de 3 maand.
 
[quote=" In België wordt ..... en levertijd van een O3 (geen RS) ligt rond de 3 maand.[/quote]

Of nog korter want ik had hem binnen 2 maanden, in het race blauw......
 

MisterFountain

Nieuw lid
Mijn Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline Businessline combi in Cappuccino Beige met technology pakket is zojuist besteld, de levering staat geplant in de week van 16 mei, dat wordt dus lang wachten. De dealer zij dat de Octavia zeer populair is en dat het daarom langer duurt dan normaal.
 
Bovenaan Onderaan