Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

blokart

Senior Member
Gisteren nogmaals de dealer gebeld m'n RS TDI DSG werd besteld begin december en is voorzien rond 15 maart, wel 1tje met een aantal "wacht" opties. Nog 6 weken spanning.
 

Frenk21

Forumguru
Gisteren nogmaals de dealer gebeld m'n RS TDI DSG werd besteld begin december en is voorzien rond 15 maart, wel 1tje met een aantal "wacht" opties. Nog 6 weken spanning.
Mijn RS tdi dsg is besteld begin oktober. Laatstse bericht, problemen met dsg dus nu produktie week 12
 

stradje

Actief lid
Ik had ook nog geïnformeerd naar achteraf inbouw van de variabele laadvloer. 430 Euro.
Niets is veranderlijker dan een man in blijde verwachting. Dus ik heb hem er toch maar bij besteld. BTW gaat op de zaak, hij doet mee in de KIA, je weet maar nooit of ik 15 jaar ga rijden met de wagen en wat kost het dan per jaar? Kortom, ik had voldoende fake argumenten gevonden om het mezelf te mogen gunnen.:yeehaa:

Het lijkt mij gewoon erg handig om altijd je dakdragers en afneembare trekhaak bij je te kunnen hebben. Just in case. Heeft iemand met dat laatste (die afneembare trekhaak) ervaring? Past die er inderdaad onder?

Die "vlakke" laadvloer is ook wel echt fijn, zeker in combinatie met dat hendeltje dat ik de bank gemakkelijk plat kan leggen.
 

SkodaManiak

Actief lid
Kreeg gisteren te horen dat de productie van onze nieuwe verzet is van week 8 naar week 12. Nou ja, dan nog maar een paar weekjes langer geduld :arghh:. Het schijnt ook zo te zijn dat je met ingang van 1 januari 2014 de chromen raamomlijsting niet meer kunt bestellen voor de ABL. Blij dat wij dat nog wel konden!:D
 

SNARFB

Senior Member
Kreeg gisteren te horen dat de productie van onze nieuwe verzet is van week 8 naar week 12. Nou ja, dan nog maar een paar weekjes langer geduld :arghh:. Het schijnt ook zo te zijn dat je met ingang van 1 januari 2014 de chromen raamomlijsting niet meer kunt bestellen voor de ABL. Blij dat wij dat nog wel konden!:D
Wanneer heb je hem besteld?
 
Mijn paraplu ligt in de paraplubak. Deze wordt met het bagagepakket meegeleverd en hang je onder het rolgordijn. In de onderste verdieping heb ik mijn schoonmaakdoekjes etc. liggen. Als je op vakantie gaat kun je je rolgordijn in de onderste verdieping leggen inc. kussens of ander plat grut. De gelijke bagagebodem is erg prettig evenals het scheidingsnet van de bagageruimte.
 

Torica

Lid
Hij staat bij de dealer. Ik hoop hem volgende week in ontvangst te mogen nemen zodat hij mee kan tijdens een lang weekendje weg. Dan hoef gelukkig niet met die Megane die ik moet rijden omdat de Superb al enkele maanden geleden ingeleverd is. (Wie zei ook al weer dat die Renaults zo comfortabel waren? Ik kom er elke dag gebroken uit)
Bekijk bijlage 23485 Bekijk bijlage 23486
Dat wordt dus 14 februari, de velgen zijn er nog niet en ik kan zelf ook een aantal dagen niet. Ben in ieder geval blij te weten wanneer er een einde komt aan het wachten.
 

Saint Usuge

Nieuw lid
Via een klein leasebedrijf waar we veel zaken mee doen heb ik mijn auto kunnen bestellen. Omdat ik nu 4x4 rijd, wil ik dat graag blijven doen. Gelukkig is dat gelukt door een Octavia III 2.0TDI elegance 4x4 uit Duitsland te halen. Hij is eergisteren opgehaald. Nu moet hij nog gekeurd worden en er moet een kenteken aangevraagd worden. Als het goed is heb ik hem over twee weken en kunnen we er gelijk mee op wintersport. Ik kan niet wachten!
 

Oogje

Senior Member
:(
Skoda wil niet kosteloos annuleren, zo hebben ze de leasemij bericht. Er zit dus niets anders op dan toch te wachten tot laatste week maart / eerste week april. Dit soort ervaringen doen me toch sterk overwegen om nooit meer een Skoda te bestellen. Een levertijd van ruim 9 maanden vind ik onacceptabel.
 

LMutsaers

Nieuw lid
:(
Skoda wil niet kosteloos annuleren, zo hebben ze de leasemij bericht. Er zit dus niets anders op dan toch te wachten tot laatste week maart / eerste week april. Dit soort ervaringen doen me toch sterk overwegen om nooit meer een Skoda te bestellen. Een levertijd van ruim 9 maanden vind ik onacceptabel.

Wow dat is bizar .... waarom duurt het zo lang? welk onderdeel? Mijn O3C stond vorig week al bij de leerin/afbouw. Besteld begin december. 1.4 TSI is het enige verschil wat ik zo zie bij je en de velgen.... (kleurtje) maar potje/vrachtauto verf mengen mag volgens mij het probleem niet zijn....
 

Oogje

Senior Member
Het gaat juist om het kleurtje....
Yup. Het kleurtje dat in eerste instantie in Oktober/November geleverd zou worden, uitgesteld werd naar eind januari/Februari en inmiddels begin maart pas beschikbaar schijnt te komen.

En wijzigen van kleurtje is bij Skoda kennelijk niet mogelijk zonder fikse boetebetaling.
 

Maik

Actief lid
Het is zeker balen oogje en zal dat ook zeker mee laten wegen als ik over 3 jaar weer een nieuwe mag gaan uitzoeken....
Aan de andere kant blij dat ik m nog niet heb anders was ie vandaag de pineut geweest :-/ ImageUploadedByTapatalk1391424878.711115.jpg ImageUploadedByTapatalk1391424895.641522.jpg ImageUploadedByTapatalk1391424909.541784.jpg
 

Pollewop

Forumguru
Het schijnt ook zo te zijn dat je met ingang van 1 januari 2014 de chromen raamomlijsting niet meer kunt bestellen voor de ABL. Blij dat wij dat nog wel konden!:D

Ja, dat zijn zo'n typische "plaagstootje" om je naar een duurdere EBL te drijven.

De PON marketingafdeling stelt het accessoire-pakket dus zo samen dat je aan de buitenkant een Ambition goed van een Elegance kan onderscheiden... Op die manier gaan dus meer kopers voor een Elegance... Slim hè ?

Wat een chromen lijstje al niet voor effect heeft....
 

ertromp

Forumguru
Via een klein leasebedrijf waar we veel zaken mee doen heb ik mijn auto kunnen bestellen. Omdat ik nu 4x4 rijd, wil ik dat graag blijven doen. Gelukkig is dat gelukt door een Octavia III 2.0TDI elegance 4x4 uit Duitsland te halen. Hij is eergisteren opgehaald. Nu moet hij nog gekeurd worden en er moet een kenteken aangevraagd worden. Als het goed is heb ik hem over twee weken en kunnen we er gelijk mee op wintersport. Ik kan niet wachten!
Foto's! Volgens mij ben je de eerste 4x4 O3 bezitter hier :)
 

tha a

Senior Member
Hoppa! Snelheid in die levering! Zonet te horen gekregen dat ie morgen bij de dealer staat! Daarna weer 3 weken weg voor leerinbouw maar uiteindelijk dus exact 2 maanden tussen bestelling door leasemaatschappij bij dealer en levering bij de dealer! Had t niet verwacht.. Nog 2 lange maanden gaan volgen tot 12-4... (dan pas mag ie geleverd worden vind de leasemaatschappij)
 

henriz

Forumguru
Yup. Het kleurtje dat in eerste instantie in Oktober/November geleverd zou worden, uitgesteld werd naar eind januari/Februari en inmiddels begin maart pas beschikbaar schijnt te komen.

En wijzigen van kleurtje is bij Skoda kennelijk niet mogelijk zonder fikse boetebetaling.
Skoda kan de kleur die jij hebt besteld niet leveren en als jij dan zegt "nou, doe dan maar een ander kleurtje" dan krijg je een boete ?!?
WTF! :sterretjes:

Vat ik het zo goed samen?
 
Bovenaan Onderaan