Hallo even voorstellen , ik kom uit Kapellen bij Antwerpen en heb net mijn 3de Octavia combi . Het werd deze keer een Rs diesel , fotootjes volgen nog . Wat een bak !
Na de eerste euforische kilometers ( waarbij ik toch niet boven de 3000 toeren mocht ) , toch al wat relativerende vaststellingen ;
Ten eerste : er is inderdaad sprake van een turbogat , de auto is bepaald geen scheurijzer dat aan het gas hangt ( bij lage toeren dan ) . Je kan dat ook positief bekijken : de auto zet aan tot uiterst beschaafd weggedrag .
Ten tweede : qua verbruik zal ik wel voorzichtig moeten zijn .
Toen ik na 5 jaar mijn eerste Octavia 1.9Tdi110 pk inruilde voor een OC2 2.0Tdi 136pk stelde ik tot mijn niet gering genoegen niet alleen een forse vermogenswinst vast , maar ook nog eens een iets lager verbruik!!
Dus ik dacht dat nog eens over te doen met deze 170 pk versie...Tja dat was dus een beetje naïef zeg maar .In stadscyclus moet ik moeite doen om onder de 7.5l te blijven .Eén keer heb ik een stadsrit kunnen voltooien met 5.9l gemideld , maar toen maakte ik zelfs de achteropkomende dames in Suzuki brooddoos op wielen nerveus ( opschakelen bij 1500 toeren ) , en dat kan niet de bedoeling zijn van een Rs .
Hoedanook , blijft een prachtbak , en ik vraag mij af , zijn hier nog eigenaren van OcI of II RS diesel ?
Walter
Na de eerste euforische kilometers ( waarbij ik toch niet boven de 3000 toeren mocht ) , toch al wat relativerende vaststellingen ;
Ten eerste : er is inderdaad sprake van een turbogat , de auto is bepaald geen scheurijzer dat aan het gas hangt ( bij lage toeren dan ) . Je kan dat ook positief bekijken : de auto zet aan tot uiterst beschaafd weggedrag .
Ten tweede : qua verbruik zal ik wel voorzichtig moeten zijn .
Toen ik na 5 jaar mijn eerste Octavia 1.9Tdi110 pk inruilde voor een OC2 2.0Tdi 136pk stelde ik tot mijn niet gering genoegen niet alleen een forse vermogenswinst vast , maar ook nog eens een iets lager verbruik!!
Dus ik dacht dat nog eens over te doen met deze 170 pk versie...Tja dat was dus een beetje naïef zeg maar .In stadscyclus moet ik moeite doen om onder de 7.5l te blijven .Eén keer heb ik een stadsrit kunnen voltooien met 5.9l gemideld , maar toen maakte ik zelfs de achteropkomende dames in Suzuki brooddoos op wielen nerveus ( opschakelen bij 1500 toeren ) , en dat kan niet de bedoeling zijn van een Rs .
Hoedanook , blijft een prachtbak , en ik vraag mij af , zijn hier nog eigenaren van OcI of II RS diesel ?
Walter