Walter stelt zich voor met zijn nieuwe Octavia

Hallo even voorstellen , ik kom uit Kapellen bij Antwerpen en heb net mijn 3de Octavia combi . Het werd deze keer een Rs diesel , fotootjes volgen nog . Wat een bak !
Na de eerste euforische kilometers ( waarbij ik toch niet boven de 3000 toeren mocht ) , toch al wat relativerende vaststellingen ;
Ten eerste : er is inderdaad sprake van een turbogat , de auto is bepaald geen scheurijzer dat aan het gas hangt ( bij lage toeren dan ) . Je kan dat ook positief bekijken : de auto zet aan tot uiterst beschaafd weggedrag .
Ten tweede : qua verbruik zal ik wel voorzichtig moeten zijn .
Toen ik na 5 jaar mijn eerste Octavia 1.9Tdi110 pk inruilde voor een OC2 2.0Tdi 136pk stelde ik tot mijn niet gering genoegen niet alleen een forse vermogenswinst vast , maar ook nog eens een iets lager verbruik!!
Dus ik dacht dat nog eens over te doen met deze 170 pk versie...Tja dat was dus een beetje naïef zeg maar .In stadscyclus moet ik moeite doen om onder de 7.5l te blijven .Eén keer heb ik een stadsrit kunnen voltooien met 5.9l gemideld , maar toen maakte ik zelfs de achteropkomende dames in Suzuki brooddoos op wielen nerveus ( opschakelen bij 1500 toeren ) , en dat kan niet de bedoeling zijn van een Rs .
Hoedanook , blijft een prachtbak , en ik vraag mij af , zijn hier nog eigenaren van OcI of II RS diesel ?

Walter

Blijkbaar heb ik toch op de verkeerde plaats mijn intrede gemaakt , het meet § greet subforum daar heb ik toch over gekeken , vandaar meteen gepost in Oct II .
Maar , na wat rondgekeken te hebben , herhaal ik bij deze mijn vraag , zijn hier nog eigenaren van Oct II Rs diesel ? Ik heb denk ik al wel enkele eigenaren gespot van de Oct rs , maar geen dieselversies . Blijkt een heel zeldzame verschijning ?

Walter

VEEJAY

Forumguru
Klopt dat ze zeldzaam zijn, al helemaal met DSG waar ik naar op zoek was vorig jaar. In duitsland zijn er wel veel van te koop.

Ik stel mij dan ook vragen over de eventuele wederverkoopwaarde van de auto , dat is nog een heikel punt bij Skoda .
Een golf break , Passat , 163pk BMW 3 reeks break , allemaal geen probleem , maar een skoda in deze motorisatie ?

Walter

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Walter, forumlid Zoef heeft vorig jaar een jong gebruikte O2 RS TDI Combi gemocht bij een seatdealer bij mij om de hoek in Zwaag.

Ik bedoel natuurlijk dat ik 'm binnen pakweg 5 jaar nauwelijks nog aan de straatstenen kwijt zal kunnen vrees ik .
@ Wasmachineman : thx voor de info!

Walter

Diesels zijn in België veel populairder dan benzine's dus dat zit al goed. Ook het feit dat het een complete gezinswagen is, geeft een voordeel. Dankzij de Yeti en Superb II gaat het imago van Skoda een stuk omhoog wat het 3de pluspunt is. In 5 jaar tijd kan er veel veranderen maar ik denk dat de verkoopwaarde dan nog best zal meevallen. Skoda doet het best goed op de Belgische markt en dat zal vermoedelijk nog verbeteren.

Als je enkele RS diesels wilt zien rijden, maak dan maar eens een dagje Luxemburg. ;)

Bovenaan Onderaan