SkodaMan
Actief lid
De moderne auto's zitten barstensvol technologie met microprocessors, netwerken, sensoren en nog veel meer. De meeste mensen kiezen echter voor een handgeschakelde bak. Ik kon gelukkig een 2.0 FSI en Automaat rijden maar als ik had moeten kiezen tussen een 1.6 met automaat of een handgeschakelde 2.0 dan was ik zeker voor de automaat gegaan.
De argumenten voor een handgeschakelde bak waren altijd dat het sportiever zou zijn...... Helemaal niet, ik rij ze er allemaal uit met mijn automaat. Ook vond men de automaat niet prettig schakelen. Dit is ook al jaren het geval niet meer. De nieuwe DSG bak is wat dat betreft helemaal geweldig maar zelfs een automaat met hydraulische koppelomvormer schakelt zeer vloeiend en snel.
Automaat:
+ minder handelingen
+ comfortabel
+ snel
+ geen voetkoppeling
+ handig met cruise control (in heuvelachtig landschap)
- duurder dan een handbak
- iets meer brandstofverbruik
Handbak:
+ voordeliger dan een automaat
- veel handelingen
- niet erg comfortabel
- pijnlijke linkervoet in een lange file
Heeft iemand nog iets toe te voegen?
De argumenten voor een handgeschakelde bak waren altijd dat het sportiever zou zijn...... Helemaal niet, ik rij ze er allemaal uit met mijn automaat. Ook vond men de automaat niet prettig schakelen. Dit is ook al jaren het geval niet meer. De nieuwe DSG bak is wat dat betreft helemaal geweldig maar zelfs een automaat met hydraulische koppelomvormer schakelt zeer vloeiend en snel.
Automaat:
+ minder handelingen
+ comfortabel
+ snel
+ geen voetkoppeling
+ handig met cruise control (in heuvelachtig landschap)
- duurder dan een handbak
- iets meer brandstofverbruik
Handbak:
+ voordeliger dan een automaat
- veel handelingen
- niet erg comfortabel
- pijnlijke linkervoet in een lange file
Heeft iemand nog iets toe te voegen?