Had ik al verteld dat ik al 15 jaar een Toyota Landcruiser BJ40 (1978) heb? En dat ie zo'n 1600kg weegt en maar 80pk heeft!?!
Dan wil ik er ook nog wel even bij vertellen dat ik nooit een enkel probleem heb gehad in het verkeer. Kwestie van aanpassen, geven en nemen, anticiperen... Niet inhalen op een recht stuk van 150m, afstand houden i.v.m. de remweg (trommel remmen en AT banden), niet op de linker baan voor een stoplicht gaan staan omdat daar nog niemand staat...
Het is geen kwestie van "meekomen" in het verkeer maar deelnemen aan het verkeer! Het gaat niet om snelheid maar om gedrag. En dat laatste is precies het maatschappelijke probleem waar Nederland mee kampt.
Waarom ik dan wel met een gechipte Superb rijdt? Dat heb ik in een ander topic al eens verteld: is gewoon lekker. Een rationele reden is er niet. Wanneer gebruik ik het? Als ik er zin in heb want nodig is het nooit.
Oh ja, een stoplicht sprintje win ik altijd met mijn Landcruiser! Probleem is dat het niet langer mag duren dan 20m want dan moet ik schakelen.
Groeten,
Psioneer
Ps. Technische specs van de Toy: acceleratie is meetbaar met een kalender en hij heeft de CW-waarde van een Zwitsers tuinhuisje.