Waarom steeds meer pk's

cvegreen

Forumguru
Ik reed met mijn hyundai accent ook heel sportief tot ik heel sportief tegen een vrachtwagen terecht kwam . Ok ik reed dan wel niet te snel , maar ik keek niet naar de weg , maar naar mijn werk en boem gedaan. Ff bekomen dan zien dat je voorruit binnen je wagen ligt en dat er twee witte zakken uit het dash komen . Sinds dien rij ik met mijn F1 en is mijn rijstijl drastisch veranderd . Ik anticipeer nu wat ik vroeger eigenlijk bijna nooit deed. trek niet op dat het rubber bijna aan de grond kleefde in plaats van op mijn band nog te zitten. Ik had dan een gemiddeld verbruik van 7,8 L/100 km diesel wel te verstaan. Dus mijn verstand is gekomen sinds ik een heel zwaar ongeval gehad heb (ook omdat het financieel niet anders kan).
Voor diegenen die het willen zien ff een paar foto's plaatsen van mijn wrak.

100_6742.jpg


100_6741.jpg


100_6740.jpg


zo zag hij er uit voor het ongeval .

3854339.jpg

 
Gefeliciteerd dat je het er (hopelijk) goed van af hebt gebracht! Ik denk wel dat de F1 je beter zal beschermen dan de Hyundai!
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, Chris dit zijn confronterende beelden.

Gelukkig zit je er nog, al dan niet in opperbeste conditie, maar toch vechten.

Ook een Fabia is geen rollend veiligheidsharnas, maak je geen illusies.
 

van_der_P

Senior Member
Het ligt er helemaal aan hoe een auto in een aanrijding terecht komt. Als je gebruik kunt maken van zijn kreukelzone, dan kan dat je voor behoorlijk letsel of erger behoeden.
En dan maakt het volgens mij niet zo heel veel uit welke auto het is. Als je met een stevige auto met een flinke snelheid in de flank geraakt wordt. Dan kan het ook vervelend voor je uit zien.
Het is met zoveel dingen in het leven soms moet je wat geluk hebben.
 

Gieliovd

Forumguru
Uiteraard, uiteraard... hoe veel je geen bijna-ongevallen ziet op een dag als je op de weg zit.

Vandaag alweer meerdere keren! Waaronder met mijzelf.

Achter me een idioot te pushen in zijn witte Focus, waar ik geen reactie op gaf terwijl ik graag op de rem wilde trappen gezien hij zowat op mijn trekhaak zat (serieus). Opeens vliegt ie naar rechts, flikkert hem voor mijn auto links. Gieliovd weet zijn toeter te vinden TUUUUUUUUUT en een handje van wat doe jij in hemelsnaam.

Druk gebaar naar rechts (hij vond dat ik naar rechts moest terwijl de linkerbaar sneller reed en ik netjes aansloot). 2 seconden later vliegt ie zelf weer naar rechts. Een rotonde verder netjes samen in de file. LULLO!

Toyota Avensis al een tijdje aan het prieken voor, naast en achter me.... plots zie ik hem naar links gaan terwijl er een auto naast rijd. Schrikken zich lam, beide ruk aan het stuur, net goed.

Taxi welke 30 gaat rijden waar je 70 mag, beetje zoeken op een autoweg. Bijna auto's achterop.

En zo nog wel 5 dingen, in een ritje van 40 km!

Nee, het ligt in een klein hoekje en je moet veel mazzel hebben. Een aanrijding met een truck kunnen de meesten niet navertellen gezien je eronder klapt en jezelf onthoofd. Geluk bij een ongeluk voor Chris.
 

Desperado

Forumguru
Nee, het ligt in een klein hoekje en je moet veel mazzel hebben. Een aanrijding met een truck kunnen de meesten niet navertellen gezien je eronder klapt en jezelf onthoofd. Geluk bij een ongeluk voor Chris.
En geluk voor familie, vrienden en Skoda forum die nu nog van zijn aanwezigheid mogen genieten.
 

bat

Lid
Volgens mij is 'sportief' rijden wat anders dan gewoon niet met rijden bezig zijn (dus naar je werk kijken in plaats van het verkeer om je heen)...

Je hebt ook nog sportief rijden en sportief rijden. Ik heb collega's waar ik liever niet bij in de auto stap. Collega's die net zo lang doen over dezelfde route als ik, maar een stuk onrustiger rijden. Steeds naar links, rechts, drukken, gaten dichtrijden en ondertussen telefoneren (de carkit is er natuurlijk alleen voor de surround sound van degene waarmee je belt), dingen opschrijven, eten en spullen van de achterbank pakken...

Maar goed, het ging hier toch over PK's?
 

TL@

Forumguru
Er zijn een aantal dingen waar je nooit genoeg van kan hebben:

-geld
-sex
-...
-vermogen:laugh:, hoe meer hoe beter.
 

Dutch4x4

Senior Member
Ik reed met mijn hyundai accent ook heel sportief tot ik heel sportief tegen een vrachtwagen terecht kwam . Ok ik reed dan wel niet te snel , maar ik keek niet naar de weg , maar naar mijn werk en boem gedaan.

Wat bat ook al zegt: wat heeft dit met sportief rijden te maken? Dit is gewoon dom rijden... :D
 

Gieliovd

Forumguru
Tijd om een crossmotor te kopen dan en even in de prut te gaan baggeren met 0,5 bar in je banden, zonder rimlock erin.
 
Bovenaan Onderaan