Klassiek probleem van denken.
Op een paard wedden is nooit goed.(ik wil u niet aanvallen of zo)
Voordelen .
Brandstof kan goedkoop te maken zijn met tijd.(verloren energie van windmolens, nucleaire energi) en wie weet zelf fusie energie)
Bereik kan lang zijn .
Schoon ter plaatse.
Weinig vernieuwingen nodig voor bestaande technieken.
Nadelen
Heel Hoge druk om te bewaren. ,
Veel energieverlies om dit te maken en onder druk te zetten en transporteren .
Als je dit transporteerd en je wil die in grote volumes doen moet dit liefst vloeibaar of toch hele hoge druk . (Ik lees van 200 bar tot 700)
Mag je dan nog in ondergrondse garages? Hoe zit het met je verzekering als je garage in je huis is . . .(geen iedee van).
Maar vooral onze regering (BE) begint te duwen om thuisbatterijen te installeren(redelijke subsidie) samen met zonnepanelen en het capaciteits tarief.
Waardoor er weinig of geen "verspilling" van energie is op termijn waardoor het zogenaamd gratis maken van waterstof ook van tafel kan worden geveegd.(batterij thuis is dan een buffer voor het capaciteits tarief tegen te gaan en kan snachts net als je ev worden "traag geladen")
Ik blijf van mening dat ev en waterstof een toekomst heeft samen . Maar dat waterstof zal gehouden worden voor grote depos (camions bussen vliegtuigen)
Want zeg nu eerlijk wie wil midden in de stad een hele hogedruktank zetten tussen appartementen . En ja onderhoud en controles ... Maar het is ergens in Europa toch ook gebeurd dat de boel de lucht in ging.
En om af te sluiten las ik ergens dat ze dat uit de lucht kunnen halen. Wat zijn de gevolgen voor boer plant en dier qua luchtvochtigheid en neerslag ? Want als miljarden auto's en andere dingen dit zouden doen zal dit zeker een effect hebben . En kunnen ze waterstof van zoutwater maken? (Echt geen iedee van) want zoniet zal dit ook niet lukken want er is al waterschaarste in de zomer . . .
En zoals ik al zei . Ik wil dat allebei de technieken slagen.
En wat word de prijs per liter?
Of Total Cost of onwership
Edit
Er moet dus nog veel water naar de zee stromen eer we dit gaan weten want er zijn heus wel beter betaalde mensen mee bezig denk ik