Superb 3 Waar is mijn AdBlue tank heengesjoemeld?

oco1979

Forumguru
AdBlue off module

Voor auto's, bedrijfswagens en vrachtwagens is het nu ook mogelijk om AdBlue uit te schakelen. Dit kan via de software of door het monteren van een externe computer.

ad-blue.jpg
De AdBlue off module zorgt ervoor dat er geen AdBlue meer hoeft worden getankt en zal altijd 75% AdBlue aangegeven worden op de AdBlue tankmeter, ongeacht hoeveel erin zit. De AdBlue off module communiceert altijd de juiste gegevens naar de AdBlue computer van het voertuig, dus een storing of defect zal nooit meer voorkomen in het AdBlue systeem!

Indien u een AdBlue storing in uw auto, bedrijfswagen, vrachtwagen of trekker heeft en u installeert de AdBlue off module, bent u ook van de storing af.

U kunt de zekering of relais van de originele AdBlue computer herplaatsen. Hierdoor zal de truck onmiddelijk weer overgaan op het normale AdBlue gebruik. Haalt u hem er weer uit dan zal de AdBlue off module alles weer overnemen. Overschakelen kan dus altijd binnen een minuut.

De modules kunt u bestellen en eenvoudig zelf monteren of u kunt er voor kiezen om deze te laten monteren door één van onze monteurs. De prijs van deze module is € 749 excl. btw en excl. montage kosten.

Let op: Het uitschakelen van AdBlue is alleen toegestaan in landen buiten de EU of bij vrachtwagens en/of machines welk alleen off-road worden gebruikt zoals de ''dakar''!


:yeehaa:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spoetnik

Forumguru
Er worden in de shops 5 liter cans verkocht. Zijn ook speciale flessen waar je zonder veel knoeien het tankje mee kan vullen. Wellicht handig voor nood. Morsen op staal of verf/lak zien te voorkomen. Het is rommel en bijt uit.

Tanken op een vrachtwagenstation kan ook maar je hebt een speciale magneet nodig om het klepje in de pompnozzle mee te openen. 2015-10-29 17.35.07.jpg 2015-10-29 17.35.19.jpg
 

coreza01

Forumguru
AdBlue off module

Voor auto's, bedrijfswagens en vrachtwagens is het nu ook mogelijk om AdBlue uit te schakelen. Dit kan via de software of door het monteren van een externe computer.

ad-blue.jpg
De AdBlue off module zorgt ervoor dat er geen AdBlue meer hoeft worden getankt en zal altijd 75% AdBlue aangegeven worden op de AdBlue tankmeter, ongeacht hoeveel erin zit. De AdBlue off module communiceert altijd de juiste gegevens naar de AdBlue computer van het voertuig, dus een storing of defect zal nooit meer voorkomen in het AdBlue systeem!

Indien u een AdBlue storing in uw auto, bedrijfswagen, vrachtwagen of trekker heeft en u installeert de AdBlue off module, bent u ook van de storing af.

U kunt de zekering of relais van de originele AdBlue computer herplaatsen. Hierdoor zal de truck onmiddelijk weer overgaan op het normale AdBlue gebruik. Haalt u hem er weer uit dan zal de AdBlue off module alles weer overnemen. Overschakelen kan dus altijd binnen een minuut.

De modules kunt u bestellen en eenvoudig zelf monteren of u kunt er voor kiezen om deze te laten monteren door één van onze monteurs. De prijs van deze module is € 749 excl. btw en excl. montage kosten.

Let op: Het uitschakelen van AdBlue is alleen toegestaan in landen buiten de EU of bij vrachtwagens en/of machines welk alleen off-road worden gebruikt zoals de ''dakar''!


:yeehaa:
En daar heb je het dan: sjoemelsoftware :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::maakmegek::maakmegek::maakmegek::maakmegek::maakmegek::deuk::deuk::deuk::deuk::deuk:
 

oco1979

Forumguru
Bij vrachtwagens komt dat redelijk kostelijk uit,als ik de mannen van de vrachtwagens mag geloven,die adblue ga er nogal rap door.
 

CDK

Forumguru
@oco1979, mijn SCR only Scania verbruikt inderdaad 1 liter AdBlue op 43 km en dat maal €0,70 de liter tikt aardig aan inderdaad. Dan lijkt zo'n sjoemelhardware kastje lucratief, maar als je door de mand valt is het een economisch en een milieudelict en die boetes zijn niet misselijk. Bovendien vind ik dat je met een bedrijfswagen (vanwege de vele kilometers) extra maatschappelijke verantwoording hebt en een beter milieu begint bij jezelf toch? ;)
 

hemi24

Forumguru
Is het niet zo dat door injectie van ad-blue in het uitlaatgassysteem er minder diesel hoeft te worden ingespoten voor de naverbranding..?
M.a.w.: per saldo kost het waarschijnlijk per km weinig tot niets extra's.
 

CDK

Forumguru
Is het niet zo dat door injectie van ad-blue in het uitlaatgassysteem er minder diesel hoeft te worden ingespoten voor de naverbranding..?
M.a.w.: per saldo kost het waarschijnlijk per km weinig tot niets extra's.
Nee helaas, het is zelfs zo dat in sommige gevallen extra brandstof ingespoten wordt om de temperatuur te verhogen en de filters leeg te "branden" (een soort regeneratie dus)
 

auriga

Forumguru
Adblue bevat ureum, dit wordt in de hete uitlaatgassen vermengd alwaar er ammonia wordt vrijgegeven. Via een katalytische reactie reageert de ammonia met de stikstofoxiden (NOx) en zetten deze om in stikstofgas (N2) en water.
Het wordt dus niet in de motor meeverbrand.


Helaas bevat urine te weinig ureum (slechts 2-4%) en teveel andere rommel om als goedkope adblue (adyellow?) te dienen, dus helaas valt daar nog niet mee te sjoemelen.

Als je weet dat adblue in feite niet veel meer dan geraffineerde pis is, kun je je afvragen waarom het zo duur moet zijn, maar als het goed is voor het milieu, dan speelt geld blijkbaar geen rol.
 

Canon-Eye

Forumguru
maar als het goed is voor het milieu, dan speelt geld blijkbaar geen rol
Integendeel, als het goed is - of goed geacht wordt - voor het milieu, dan wordt vaak de marge vergroot omdat de (althans vele) mensen toch wel betalen. Al is het maar om van hun schuldgevoel af te komen.
Geld speelt een hoofdrol...
 
Bovenaan Onderaan