Superb 3 Waar is mijn AdBlue tank heengesjoemeld?

Spoetnik

Forumguru
Met de benaming pis doe je het goedje toch iets tekort. Ad Blue is een super zuivere oplossing van Ureum in gedemineraliseerd water. Kraakhelder als je in een tank kijkt kan je zonder problemen de bodem zien.

Prijs voor gebruik in een personenwagen is te verwaarlozen. Hoeveelheden zijn maar klein. Daarvoor moet je het niet willen wegsjoemelen. In productie is het niet echt duur. Transport en verpakken in kleinverpakkingen maakt het duurder.

Onder het mom van hoe maak je slapende honden wakker. De publiciteit omtrent het wegsjoemelen bereikt ook de overheid. http://www.ttm.nl/nieuws/ministerie-laat-sjoemelen-met-adblue-onderzoeken/77431/
 

auriga

Forumguru
Als de Roverheid het gebruik van adblue zou belonen met bijvoorbeeld een korting op de motorrijtuigenbelasting zou er eigenlijk niet gesjoemeld hoeven worden.
Waarschijnlijk zijn ze eerder aan het bekijken of daar niet ook nog 50% aan extra accijns bovenop kan.

Adblue kost ongeveer 1,40 per liter in "kleinverpakking"
In bulk wordt het goedkoper
http://www.oliehandel.nl/product/adblue-10l-85742
 

Supernaturol

Actief lid
Maar kan je met je personenauto op elke tankstation adblue tanken? of moet je een fles/ jerrycan kopen en dan bijvullen?
 

Spoetnik

Forumguru
In beginsel heb je een vrachtwagentankstation nodig. Op sommige stations verkopen ze het in cans

Hoeveel verbruikt zo'n wagen eigenlijk?

Dan is het de vraag wat vraagt de dealer voor een litertjes.

Afhankelijk daarvan zou ik kunst en vliegwerk uithalen.

Wij verkopen dat spul op de truckstations voor een cent of 60 de liter af pomp maar dat loopt op tot enkele euro's in flessen of cans.
 
Laatst bewerkt:

thijskok

Senior Member
Sorry dat ik de topic weer kick geef na zo'n lange tijd maar ik wil de adbleu ge-deactiveerd hebben om vervolgens de adbleu tank te laten verwijderen. Iemand hier ervaring mee?
 

CDK

Forumguru
Sorry dat ik de topic weer kick geef na zo'n lange tijd maar ik wil de adbleu ge-deactiveerd hebben om vervolgens de adbleu tank te laten verwijderen. Iemand hier ervaring mee?

In sommige gevallen kan dat, stuur @ertromp maar eens een pm.
Alleen wil je dat wel / moet je dat wel willen? De kosten zijn laag, de werking van het systeem is vrij betrouwbaar en voor het milieu is het een stuk prettiger als zonder. Bovendien stinken de uitlaatgassen ook niet meer bij adblue injectie.
 

ertromp

Forumguru
Op een VW LT heb ik inderdaad het ad blue verbruik uitgezet maar zonder uitbouw van tank oid
Geen idee wat op de S3 kan daarmee
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
kzien het nut niet van tank te verwijderen, gewicht ??? als die leeg is zal dat niet veel wegen.
Uitzetten is een mogelijkheid,oke niet goed voor het milieu,klopt.
Ken al gevallen gehad met problemen met adblue,meestal sensor.
Bij probleem unit of tank,is compleet de boel vervangen,alles zit te samen.(mij toch verteld in de cursus)
 

thijskok

Senior Member
Ik wil de tank weg laten halen omdat er dan een dubbele uitlaat onder kan. De tank zit nu op de plaats waar de rechter demper moet komen vandaar.
 
Bovenaan Onderaan