Waar blijft de Skoda cabrio?

LenK

Forumguru
Nou hiervoor wordt geschreven dat Skoda image saai moet zijn en dat Skoda geen niche producten moet maken.
Als Skoda dat dan doen dan weten ze hun plaats. Skoda voldoet dan aan de verwachting van hun klanten, althans van de klanten hierboven. Daarom staat er een vraagteken achter, kunnen de poster van hiervoor het bevestigen.

bat

Lid
Saai is wel jouw typering, natuurlijk. Ik had het niet voor niks tussen aanhalingstekens gezet. No-nonsense vind ik een veel betere typering voor het imago van het merk.

De Superb doet in zijn klasse best goed mee voor een kleine fabrikant in het segment. Natuurlijk zijn het geen wereldaantallen, maar er zijn maar weinig merken wiens grootste auto ook hun bestseller is. Bovendien is het een no-nonsens grote auto en past daardoor prima in de merkstrategie.

Dat de Roomster ook wat mij betreft een vreemde eend in de bijt is, bleek volgens mij wel uit mijn vorige post.

Desperado

Forumguru
Een beetje automerk heeft voor elke klant wat wils.
Daar baseer ik mijn opmerking op.
En dat een auto niet super verkoopt hoeft wat mij betreft geen reden te zijn om hem niet meer te maken.
Dat de Roomster en Superb in NL niet zo goed zijn hoeft niet te betekenen dat het geen goede autos zijn en dat ze maar uit het gamma gehaald moeten worden.

Gieliovd

Forumguru
Tja heren dames..

Op wat voor manier profileert Skoda zich in de markt? Zoals hier al duidelijk geschreven is Skoda volgens mij een "No-Nonsense" merk welke gewoon de "underdog" van Volkswagen is.

Het imago van Skoda zit wel goed vandaag de dag. Het is allang vergeten dat de roestige bakken uit Tsjechië kwamen rollen.

De vraag is dan leuk gesteld: moet Skoda wel modellen op de markt gaat brengen die erg onderscheidend zijn? Ofwel, moet de VAG groep zijn "underdog" merk wel heel sterk gaan profileren op de markt?

Ik vergelijk dit met Lancia en Fiat. Lancia is toch het paradepaardjesmerk van Fiat als ik mij niet vergis. Men heeft hier een strategie gekozen om een merk aan te nemen waarmee ze wat meer exclusieve of exotische auto's op de markt kunnen zetten.

Bij Skoda heb ik juist het tegenovergestelde gevoel. Ik kan niet in de koppen kijken van de marketing goeroe's van de VAG groep natuurlijk.

In a nutshell: Dus ja, een cabrio, een SUV, een roadster.... Is dat Skoda? Ik denk het niet.

Bovenaan Onderaan