Waar blijft de Skoda cabrio?

LenK

Forumguru
Vroeger kon het wel, waarom nu niet?

skoda450.jpg
 

LenK

Forumguru
Ja maar dat is geen echte cabrio. Wel een kek karretje.
De Yeti, zeker deze beach variant, is nog niet verder dan de proto fase dacht ik.
 

LenK

Forumguru
Behalve facelift wordt het ook tijd voor:
octavkakx0.jpg

Focus, Megane, Astra, A4, allemaal hebben ze al een een cabrio uitvoering, dus Skoda kom op.
 

LenK

Forumguru
Een beetje automerk heeft voor elke klant wat wils.
Skoda heeft daarvoor veel te weinig modellen. Wil je dus een cabrio dan is het byebye zwaaizwaai Skoda.

En een cabrio is ook goed voor het image. Kan Skoda van het saaie imago afhelpen.
 
Skoda is juist zo opvallend omdat het niet is als die andere, 'beetje -merken'. Image is wat mensen van je vinden. Sommige mensen houden van cabrio's, anderen niet. Een eventueel aan de beschikbaarheid van een cabrio verbonden image is dus per definitie persoonsgebonden.
 

Desperado

Forumguru
Een beetje automerk heeft voor elke klant wat wils.
Skoda heeft daarvoor veel te weinig modellen. Wil je dus een cabrio dan is het byebye zwaaizwaai Skoda.

En een cabrio is ook goed voor het image. Kan Skoda van het saaie imago afhelpen.
Waarom moet je iedereen tevreden stellen?
Moet Skoda dan maar zo'n grijze muis worden als al die andere tevredenstellers; slopel, renaar, pechsjot enzo?
Citroen gaat die kant ook al op, die waren ook altijd zo lekker eigenzinnig.
 

bat

Lid
Volgens mij is dat 'saaie' juist het image van Skoda? Oftewel: geen poespas, gewoon degelijke auto's voor een nette prijs? Een cabrio zou juist afbreuk doen aan dat imago.

Bovendien denk ik dat Skoda het heel slim doet met haar modellenpakket: met weinig modellen toch veel makrten bestrijken. Natuurlijk kunnen ze net als VW voor elke niche een auto gaan bouwen, maar dan zou het snel gedaan zijn met de lage prijzen en de winstgevendheid. Ik vind het al verbazingwekkend dat ze de Roomster hebben gebracht. In mijn ogen typisch een voorbeeld van een marketingpipo die inderdaad vond dat het wel wat spannender mocht.
 

LenK

Forumguru
Skoda heeft ook zijn niche producten: Roomster (juni 2008 nog maar 26 verkocht) en Superb (wordt ook nooit meer dan marginaal).
Dus moet Skoda maar alleen verder gaan met de Fabia en de Octavia? Ieder moet zijn plek weten?
 
Bovenaan Onderaan