VW golf VII 1.0 TSI

Cordoba

Forumguru
Pas als je de foto met de blue line grill en de huidige grill naast elkaar ziet, zie je hoe gekunsteld die blue line is. Mooie verfraaiing Emiel, daar heb je overigens aardig wat km's voor moeten rijden, of gecombineerd met adressen in de buurt voor het werk?
 

emilio3333

Forumguru
Bluemotion grille is inderdaad gekunsteld. En ben gelijk van dat Bluemotion logo af die niet te verwijderen is.

Keer op zaterdagochtend heen gereden Gert. Met 3,5 uur was ik weer thuis.
En zit doordeweeks ook door heel Nederland in alle uithoeken.
Geen hekel aan auto rijden. :)
 

spikehome

Forumguru
Als op termijn de 1.2 TSI helemaal vervangen wordt door de 1.0 3 cilinder (dus ook bij Skoda) dan heb ik toch wel enige bedenkingen.
Nu zou een 1.2 TSI mijn 1.9 TDI wel kunnen vervangen, ook als trekauto voor de caravan. Met een paar jaar ben ik geen diesel meer nodig omdat de woon-werk kilometers dan vervallen. Wij hebben een kleine caravan die de 1.2 TSI met zijn maximaal toegestane trekgewicht van 1200 kg met enig gemak kan trekken. Dit wordt bevestigd door een aantal reviews. (zowel van Skoda, Seat en VW bezitters).
Nu heeft VAG het nodig gevonden om de 1.0 een maximum toegestaan trekgewicht van slechts 1000 kg mee te geven. Daardoor valt deze auto voor mij meteen af. Eigenlijk begrijp ik het niet goed, want de 1.0 heeft meer vermogen en trekkracht dan de 1.2 TSI. Het zal dus wel iets met koeling of overbrenging te maken hebben.
Volgens mij mag mijn golf 1.2 met 105pk 1300kg trekken zelfs.
Maar of ik dat erachter zou hangen!
 

spikehome

Forumguru
Auto bevalt nog steeds erg goed. Inmiddels 16000 km onderweg met de 1.0 TSI.
Motortje rijdt super. Verbruik ongeveer 1 op 20.
Kunnen we nog mooi 3,5 jaar mee vooruit :)

Netjes hoor in op 20.
En de bluemotion grille is voor de lucht weerstand.
Al vind ik de highline grille ook veel mooier.
 
Bovenaan Onderaan