VW golf VII 1.0 TSI

emilio3333

Forumguru
Sinds een paar weken heeft de misses hier haar nieuwe lease- auto in ontvangst mogen nemen.
Het is een Golf met de 1.0 TSI met 115 pk in de uitvoering Business Edition Connected. Kleur is Oryx white (parelleffect lak). Auto bevalt ontzettend goed. Motor is erg vlot tov de oude 1.2 TSI in haar oude Golf VI. Alleen met acceleren hoor je een kleine 3cilinder roffel. Op kruissnelheid is de auto erg stil. Voldoende koppel en de auto is erg wendbaar.
Stoelen zitten goed en de auto heeft voldoende opties.
Opties die we erbij gekozen hebben:
- Xenon voor en led achter (maken de Golf erg af vind ik.)
- Winterpakket
- Spiegelpakket (elektrische spiegels, verwarming en instapverlichting in de spiegels)

Maatje grotere wielen zou de auto erg goed staan maar is af fabriek niet mogelijk op deze motor.
Achteraf mocht niet van de werkgever. Maar goed, er moet wat te wensen overblijven.
Voorlopig kunnen we weer 4 jaar vooruit.

Nodige Vag-com aanpassingen zijn al gedaan en al OEM RVS pedalen en een voetsteun ingebouwd.
Verder nieuwe OEM vloermatten erin gelegd. Die van de dealer waren wel erg goedkoop van kwaliteit en pasten niet eens mooi.

Aankomende week de auto eerst maar eens voorzien van een mooie laag Carpro Reload.

Plaatjes bij de praatjes:

241toq8.jpg


2d6wgao.jpg

xdb62e.jpg
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Mooi mooi! :thumbsup:

knappe lichtunits.. hoe is het interieur? Paar foto's mss nog indien mogelijk? :)

Hoe doet het werkelijke verbruik het tov het opgegeven verbruik?
 

emilio3333

Forumguru
Bedankt voor de felicitaties!
En hierbij de interieur foto :)
Niet de allerbeste maar even voor het idee.
5lrj3t.jpg


Auto heb ik naar mijn idee goed ingereden.
D.w.z rustig op olietemperatuur warm rijden en vervolgens vlot optrekken tot max 3,5-4000 toeren.
Veel wisselende snelheden gereden en altijd turbootje na elke rit even laten koelen.
Verbruik vind ik lastig te zeggen nu omdat de auto net is ingereden (2500 km).
BC geeft 1 op 17 aan. Erg netjes voor een benzine maar verwacht dat dit beter kan.
 

gio92

Lid
Hallo emilio3333

Morgen mag ik exact dezelfde auto gaan ophalen voor de komende 4 jaar, maar dan wel de station variant. Heb wel enige bedenkingen bij de 1.0 motor al lees ik goede recensies. Maar het klinkt zo klein, 1.0 ;)
Afweging was tussen een Seat Leon ST 1.4 TSI of de VW Golf Variant 1.0. In mijn beleving is de Golf echt vele malen beter afgewerkt. Als het mag even 2 vraagjes:

1.) Bevalt de auto echt goed qua rijbeleving?
2.) Wat houdt het winterpakket in? Ik heb deze niet als optie gekregen om erbij te nemen.

Hoor het graag! En erg mooie kleur uitgekozen!
 

laagvlieger

Forumguru
Ik vind de Golf een erg mooie auto. Ik probeer al langer informatie en ervaringen te vinden van deze motor, maar tot op heden is er niet veel te vinden. Op termijn zal deze 1.0 TSI de 1.2 TSI waarschijnlijk vervangen, ook bij Skoda. Dus ik volg dit topic!
 

emilio3333

Forumguru
@Gio: auto bevalt echt goed. Motor is echt stil. Heel licht is natuurlijk wel de 3 cilinder roffel te horen bij acceleren maar verveelt totaal niet. Karakter van de motor komt erg overeen met de 1.6 TDI. Voordeel van de 1.0 TSI is dat dat de auto lichter maakt en daardoor wendbaarder is dan de auto met de 1.6 TDI.
- Winterpakket zijn verwarmde voorstoelen en koplampsproeiers. Verder een meter voor je ruitenvloeistof. Ging mij eigenlijk alleen om de verwarmde stoelen.

@ertromp: klopt.:D
Vlakbij het Aral tankstation. Helaas mag ik daar niet tanken van de werkgever anders was er Aral 102 in gegaan.
 

030

Forumguru
Maatje grotere wielen zou de auto erg goed staan maar is af fabriek niet mogelijk op deze motor.
Achteraf mocht niet van de werkgever.

Das balen inderdaad, want doet erg afbreuk aan de auto. Wellicht zwart laten spuiten/dippen? Matchen ze ook een stuk beter met het - vrijwel - chroomloze exterieur.
 

emilio3333

Forumguru
@ertromp: als ik voor mezelf mag spreken vind ik de verschillen niet denderend groot. Ik rijd beide auto's. En eigenlijk vind ik het vergelijk ook niet helemaal eerlijk, de Golf is immers weer een paar modeljaren verder.
De Golf heeft een elektronische handrem tov gewone bij de Leon. Doe mij maar een gewone...
Verder wat zaken zoals bekleding van de portieren en afwerking opbergvakken onder de stoelen wat bij de Golf mooier/hoogwaardiger voelt. Wat meer RVS/Chroom accenten wat de Leon niet heeft.

Ik vind het de grote meerprijs voor de Golf tov de Leon het niet waard. Zeker als ik kijk wat de Leon standaard aan boord heeft en bij VW allemaal nog even apart voor moet worden bij betaald.

Wat ik nog verbeten ben in de eerste post is de optie elektrische ramen achter die we erbij hebben genomen. Anders had er een slingertje gezeten wat anno 2015 echt niet meer kan. Lijkt mij een goed voorbeeld waarom ik Seat meer value voor money vind.
 

ertromp

Forumguru
Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld de schakelaars voor raambediening en de knop voor verlichting die zijn exact hetzelfde in mijn Leon FR als de Golf en zijn weer luxer als de O3.
De deurpanelen zijn bij mij zacht afgewerkt met hetzelfde materiaal als de stoelen (leder / alcantara)
Bij diverse delen zoals rond ventilatieroosters en het media system navi plus (= VW Discovery en Skoda Columbus) mooie chroom randjes in de Leon.
Pedalen zijn niet zo mooi als in de VW zoals in de foto's boven.
Persoonlijk zou ik toch liever de 1.4TSI/ACT rijden dan een 1.0TSI driecilinder als de keuze in de lease gemaakt moest worden.
Dashboard vind ik echt wel solide in elkaar steken bij de Leon. Goede materialen gebruikt alleen het plaatje bij de klimaatbediening ziet er wat plastic achtig uit. Maar die knoppen van de klimaatbediening etc zijn exact hetzelfde als de Golf.
En inderdaad zou ik een Golf aangeschaft hebben met hetgeen ik nu op m'n Leon heb dan was ik al aardig richting de €40K gegaan
Wel vind ik het een super model de Golf 7
 

s-line

Forumguru
Ik denk inderaad de interieur materialen,@ertromp.
Dat zijn toch wel andere materialen als bij Seat. Maar goed daar is de prijs dan ook naar.
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de Golf Emile, dat wordt 's morgens wel oppassen dat je in de juiste witte auto stapt.;)
 

MarcoO2

Forumguru
Ik denk inderaad de interieur materialen,@ertromp.
Dat zijn toch wel andere materialen als bij Seat. Maar goed daar is de prijs dan ook naar.
Ik heb ze recent -uiteraard oppervlakkig- met elkaar vergeleken toen ik op zoek was naar mijn volgende auto. Ik heb niet de indruk dat de materiaalkeuze nou zo heel veel anders is. Ik schat dat de meerprijs (naar puur de prijsstelling van het betreffende merk) meer zit in zaken als geluidsisolatie en dergelijke.

Ik zou wel eens een nieuwe Golf 7 en een nieuwe Seat Leon naast elkaar willen zetten om te kijken of er écht zo'n groot verschil in materialen is.

@sitechris : jij hebt ervaring met beiden, wat is jouw mening?
 

emilio3333

Forumguru
Bedankt Kansberg en Gert!
@ertromp: RVS pedalen heb ik zelf achteraf geplaatst evenals de instaplijsten.
1.4 ACT had ik ook liever gehad maar was niet bereikbaar.
 

ertromp

Forumguru
Geluidsisolatie is prima voor elkaar in de Leon FR. Zo is er een geluiddempende plaat tegen de motorkap en zijn de spartborden waar de overgang is naar de voorportieren goed gevuld met geluidsisolatie.
Ik zie de verschillen Leon / Golf in heel basale zaken terug
Bijvoorbeeld:
Leon de motorkap openhouden dmv een stok, accubak niet van plastic maar een soort gerecycelde stof, ecu zit niet in een plastic bak, geen motorbeschermingskap over het blok heen, geen instapverlichting in de spiegels
Mijn panorama dakbediening is dmv een draaiknop waar het in de Golf met tiptoetsen gaat. Golf lijkt iets langere zetels te hebben. Geen startknop in de Leon maar een ordinaire sleutel om te starten. Die sleutel heeft bijvb geen chromen eindkap zoals de Golf. Het verschil in gebruikte materialen is echt niet groot. De Golf heeft bijvb een sluitbaar vak in de middenconsole waar dat vak in de Leon open is.
In de kofferbak wat meer vakken bij de Golf dan de Leon.
In de Leon maar 1 ledlampje in de kofferbak. Golf heeft daar wellicht 2 ledlampjes?
 
Bovenaan Onderaan