VW Golf V variant ... eindelijk

ad5000

Actief lid
Inmiddels weten we dat VW de auto met zijn honda achterkant ook daadwerkelijk heeft geintroduceerd en naar mijn mening een fout heeft gemaakt.

Maar.... het is een VW dus zullen er nog steeds bosjes mensen naar de dealer rennen en er een bestellen, al is het alleen maar om niet in een Skoda gezien te hoeven worden (ja ze bestaan nog steeds, maar het worden er steeds minder).

Afgelopen week was ik op de Rai en hoorde toch een heleboel positieve geluiden om me heen. Zelf ben ik erg happay met mijn keuze voor de O2.
 

Mick

Actief lid
Wat nou 690 liter inhoud. Dat heeft een Mercedes E Combi, en echt geen Volkswagen Variant.
Overal staat het verkeerd vermeld, en zelfs bij auto programma's op tv hebben ze het verkeerd.
De inhoud is slechts 470 liter, met als optie 520 liter, door het verschuiven van de achterbank.
Doe mij maar m'n Skoda. Lekker ruim, en minder kostbaar.
 

Okki

Donateur
Bij sommige auto's (bijv. Toyota Corolla Verso) staat er een aantal liters, maar dat is dat tot aan het dak!. Verso staat iets van 520 liter maar dan moet je dus wel stapelen !

Lijkt me redelijker om onder de hoedenplank, afdekhoes te meten !
 

Mick

Actief lid
Golf V variant

Gisteren de Golf variant kunnen bewonderen bij Pon in Leusden. Valt allemaal wel mee, en ziet er helemaal niet slecht uit. Standaard heeft de koferruimte een soort dubbele bodem om een vlakke laadvloer te kreeren. Deze kan je bij aanschaf weglaten, en dan is de kofferruimte 520 ltr groot.
De standaard uitrusting is i.v.m. de Octavia combi wat minder.
Geen dakreling en bandenspanningscontrolesysteem en instapverlichting standaard.
En dan de prijs. Een variant 1.9Tdi met DSG kost al zo'n 33100,- euro, en dat is dan een Comfortline. Voor 1800,- euro minder heb je een Octavia combi BE, met een zeer complete uitrusting.
Maar hoe dan ook, het is best wel een mooie auto, en de kwaliteit is prima. En ja, die blauwe met rode verlichting blijft mooi om te zien in het donker.
Maar als ik nu weer moest kiezen, blijf ik toch zeker bij Skoda.
 

johann

Lid
Dat de kwaliteit top is mag je verwachten van VW. En t is zeker geen lelijke auto maar niet echt herkenbaar als VW. En over die blauwe verlichting: ik heb drie jaar een Polo gehad met bijbehorende blauwe dashboardverlichting, maar vind het groen van m'n Octavy toch een stuk rustiger!
 
Gisteren de Golf variant kunnen bewonderen bij Pon in Leusden. Valt allemaal wel mee, en ziet er helemaal niet slecht uit. Standaard heeft de koferruimte een soort dubbele bodem om een vlakke laadvloer te kreeren. Deze kan je bij aanschaf weglaten, en dan is de kofferruimte 520 ltr groot.
De standaard uitrusting is i.v.m. de Octavia combi wat minder.
Geen dakreling en bandenspanningscontrolesysteem en instapverlichting standaard.
En dan de prijs. Een variant 1.9Tdi met DSG kost al zo'n 33100,- euro, en dat is dan een Comfortline. Voor 1800,- euro minder heb je een Octavia combi BE, met een zeer complete uitrusting.
Maar hoe dan ook, het is best wel een mooie auto, en de kwaliteit is prima. En ja, die blauwe met rode verlichting blijft mooi om te zien in het donker.
Maar als ik nu weer moest kiezen, blijf ik toch zeker bij Skoda.

jij al kunnen bewonderen (bij invoerder)
dan kan het niet lang meer duren
voor hij in de showroom staat


als ik via car configurator
de Octavia 2 vergelijk met de Golf V
kom het er, bij mij, zelfs op neer dat de Skoda duurder uitvalt !
misschien ligt het aan de opties die ik verkies

Golf TDI 2.0 (136pk) variant 6vit
Comfortline
metaal kleur
ESP
Radio-cd 300 mp3
multifunct stuur (met leder,boordcomp etc)
wintermodule (verwarmde zetels)
sportvering (met standaard 16duim = voor mij voldoende)
verdonkerde ruiten
TOTAAL = 26.000 euro

Octavia TDI 2.0l (136pk) combi 6vit
elegance
pegasus 17 sportchassis 485 euro (-186 euro premie)
ESP 455 euro
multi stuur + radio MP3 stream 870 euro
tapijten 40euro
verduisterde ruiten 170 euro
verwarmde voor & achterzetels (enkel vooraan zou voldoende zijn) 360 euro
TOTAAL = 27.174 euro

euh ... reken ik verkeerd ?

voor de Octavia ga ik toch nooit willen meer betalen dan voor de Golf hoor ...
 

Mick

Actief lid
Bij de dealer komt hij pas eind juni, zij men bij Pon.
De dealer zij me eerst dat hij zelfs niet bij Pon zou staan, maar ik was eigenwijs, en ging toch maar even kijken.
En ja, daar stondt hij dan. (pas 1 dag hoor)
 

Rayzman

Actief lid
Om op een zelfde luxe niveau te komen als een octavia, moet je toch nog wat extra's nemen:
Climatronic 365,-
Park distance control 425,-
Mistlampen 290,-
Licht en zicht pakket II 450,-

In Nederland kost zo'n golf met extra wat hierboven staat 38700,-
en een Octavia combi met hetzelfde 34885,-
 

sitechris

Donateur
Als je de BE versie gaat vergelijken met de Golf Comfortline worden de verschillen veel groter. Ik was bijna 9000 euro goedkoper uit ivm een vergelijkbare Golf. Om maar wat te noemen, bij de Golf betaal je schandalig veel voor xenon (1500 euro), 16 inch velgen kosten je al bijna een rug en ook mag je voor audio fors gaan bijtikken, een stuk forser dan bij Skoda.
 

Rayzman

Actief lid
Ik heb nog even zitten kijken, maar in Belgie is de O2 Elegance kaler dan bij ons.
Die heeft standaard geen licht- en regensensors en ook geen PDC.
Dan kom je inderdaad wat goedkoper uit bij VW :|
 

higgy

Forumguru
Ik was twee weken terug even bij de VW-dealer (harken, overigens, helemaal niet dat warme gevoel dat ik bij Verdaat krijg) voor een proefritje in een Touran.
Wil die verkoper me in een Golf Variant l*llen. Ik kom voor een Touran, hark!
 
vandaag, waarschijnlijk de eerste, zien toekomen in
Contact Center Kortenberg (België)

DSC09520.jpg

DSC09521.jpg

DSC09522.jpg

DSC09523.jpg


kan dus niet lang meer zijn voor ze in showroom gaan staan
 

kobayashi

Nieuw lid
Voor de aankoop van mijn nieuwe wagen heb ik getwijfeld tussen de Octavia Combi en de Golf Variant; 't is uiteindelijk de Octavia geworden ;)

Enfin, vandaag belde de VW dealer me op dat hij een Golf Variant had staan: Ik heb hem uitgelegd dat ik intussen al een Skoda had besteld en hij leek me toch wat verbaasd... Omdat ik later op de dag in de buurt moest zijn, ben ik toch even gaan kijken.

Het blijft echt een bizarre auto, hij is wat misvormd en het lijkt alsof hij met verschillende stukjes auto ineengeflansd is, zonder visie...

Ik ben dus heel tevreden dat ik voor de Octavia heb gekozen! :473:

Hier is nog een filmpje van de Golf Variant.
 
Toch jammer dat VW altijd met de Variant komt op het moment dat het nieuwe model al bijna op de weg rijdt.
Met de Passat doen ze dat veel beter.
 

Fabia

† In Memoriam
Er staat in de nieuwste Autoweek een test tussen een Golf Variant 1.6, een Octavia 1.6 16V FSI en een Renault Megane Grand Tour 1.6 16V. Driemaal raden wie als winnaar uit de test komt. Inderdaad heel goed geraden, de Octavia. "De O2 is een allemans vriend op het gebied van rijeigenschappen en kwaliteitsbeleving. Er zijn domweg geen minpunten te verzinnen voor de Skoda"
 
Bovenaan Onderaan