VW Golf V variant ... eindelijk

Octaviarijder

Actief lid
Ik vind de Golf variant echt helemaal niets, die achterkant zou net zo goed een Honda kunnen zijn. De Altea XL is op zich niet onaardig, maar ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van Seat. Bij mij zou het dus de O2 kombi worden.
 

LenK

Forumguru
Achterkant vind ik ook 3x niks.
En wat hebben ze lang gewacht met deze uitvoering.

Maar de variant heeft wel een enorme laadruimte, nog groter dan de Octavia: "De bagageruimte van de Variant biedt plaats aan 690 liter, met de achterbank plat loopt de totale ruimte op tot 1.550 liter." (www.hln.be)
En dit is ook een pluspunt: "er komt ook een 140 pk sterke benzineversie, de 1.4 TSI. Voor het eerst zal Volkswagen ook een 120 pk sterke 1.4 TSI aanbieden" (www.hln.be)
 
yep
Golf variant zou 't schijnt de grootste koffer hebben van allemaal
met rechte achterbank = Golf (690l) groter dan Octavia (580l)
met platte achterbank wint de Octavia (1620l) --> Golf (1550l)
ik rij meestal met rechte achterbank
dus zou Golf beter zijn

achteraan vind ik hem (op foto) ook niet mooi
perfekt zou zijn
't voorste van de Golf (of Jetta)
achterkant van de Octavia
& de Emoción van Seat
 

Okki

Donateur
Kan me die achterkant niet voorstellen: ligt niet in lijn met de andere VW modellen.
Ondanks dat: het blijft een mooie auto (zoals gezegd heb ik ook gekeken naar een Vento, mistte daarbij de 5e deur) maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Altea XL is de minst mooie van het trio Altea, Altea XL en Toledo.

Voor het oog en voor de portemonnee zou ik dus zeggen: O2 Combi
 

RSTDI

Actief lid
Geweldig die Golf
biggthumpdown.gif

zie hier het vergelijk met de Honda
3232683_2mb.jpg


large_351255.jpg
 

Octaviarijder

Actief lid
Bedankt RSTDI voor de plaatjes, dit bedoelde ik dus. De duitse autofabrikanten blijken wat problemen met originaliteit te hebben, eerst een BMW met Nissan achterlichten en nu een Golf met een Honda kont. Dan kan de O2 misschien wel wat behouden zijn vormgegeven, maar hij is tenminste wel origineel.
 

sitechris

Donateur
wat een spuuglelijke auto. Nu lopen de mensen vanzelf naar de Octi, want die is ook nog ff wat beter qua value for money
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

wat een spuuglelijke auto. Nu lopen de mensen vanzelf naar de Octi, want die is ook nog ff wat beter qua value for money

[/ QUOTE ]

473.gif
aangenaam.gif
 

Pim

Lid
Ik gok op de "passat-truc" voor het kofferbak volume:
reparatiesetje ipv reservewiel en dan het volume van de uitsparing meerekenen. Diameter is gauw 70 cm en 25-30 cm diep maakt ong 95-110 liter extra (pie-r- kwadraat x hoogte)
Kofferbak is dan ong gelijk aan de Octavia.
 

johann

Lid
Deze week sloeg ik de AutoWeek open, bij het plaatje van de Variant. Ik denk: hé, nieuwe Honda? Maar nu zie ik hier dat iedereen er zo over denkt.
Dus VW:
ahum.gif
 
geen paniek jongens
de kofferinhoud van de Octavia = groter dan die van de Golf
de eerste info was dus fout
http://www.volkswagen.nl/index/home/actueel/nieuws/laatste_nieuws/0,9995,16923_D0Lnl,00.html
&amp;
'k weet wel dat dit hier een Skoda forum is
maar euh ... jullie commentaar altijd op
die slechte VW/Audi/Seat
jullie moeten er misschien soms is bij stil staan dat zonder VW "Skoda" nooit zover zou gestaan hebben als nu
of
crazy.gif

is't Skoda dat VW groot gemaakt heeft misschien ...
 

sitechris

Donateur
Natuurlijk heeft Skoda alles aan VW te danken, alleen heeft VW duidelijk last van de wet van de remmende voorsprong. Ze worden aan alle kanten gepasseerd, ook binnen het eigen merk. En laten we eerlijk zijn, de Golf Variant zal qua uiterlijk niet in de smaak vallen bij de mensen, zoals de Golf toch al te weinig in het laatje brengt in Wolfsburg. Dat heeft vooral met de hoge productiekosten van de Golf te maken, maar toch.....
 

ad5000

Actief lid
Tja, het is niet de eerste keer dat VW de plank misslaat v.w.b. het design. Ooit eens een stukje ingezonden in de Autovisie over de 'neus' van de Polo. Ik heb hem destijds als de clown van de familie beschreven. Gezien het feit dat ze het geplaatst hebben en dat deel uitvergroot hebben afgedrukt waren ook zij het met me eens!

Over de Golf Variant kan ik kort zijn: een gedrocht op wielen (of ze houden ons allemaal voor de gek en komen ze toch nog met een normale achtekant).
 

Okki

Donateur
Ik denk het laatste: nogmaals, het ontwerp op de foto licht totaal niet in lijn met de familie look van de VW.

Hé, misschien is het wel de achterkant van een nieuwe SEAT!
 

Jpoers

Lid
Op het volkswagen forum ontstaan er verschillen, er wordt ook gezegd dat het model wat op de volkswagensite's staat nog maar een impressie is. En waarom trekken ze de variant niet in lijn met de rest van de modellen? Omdat ze misschien helemaal geen variant willen. Maar waarom dan investeren in een nieuw model? Beetje vreemde zet van volkswagen. Deze variant is een stuk mooier:

1big.jpg
 

Pim

Lid
De Jetta wordt bij VW in Mexico gebouwd, deels vanwege de kosten, deels omdat het dichter bij de VS is en de Jetta is daar een van de populairste import auto's. Ook door de chromen neus kan ik me zo voorstellen dat Mexico op eigen houtje deze Jetta Variant heeft ontwikkelt (Mexico is, net als Brazilie, tot op zekere hoogte vrij in ontwikkeling).
Ik kan me het volgende voorstellen:
Volkswagen Duitsland mist de Variant, ziet het succes van Octavia, Focus wagon, Astra wagon, V50. De Golf V loop al naar zijn vervroegd einde, dus zelf nog iets doen is te laat. Iemand oppert om de Jetta Variant uit Mexico als Golf nog 2-3 jaar op de Europese markt te gooien.
Moet dan maar....
 
Mijn Golf Variant IV 2002 heb ik vervangen door een Skoda Octavia 2 Hatchback
Kinderwagen en alles past hier ook in
 
Bovenaan Onderaan