Vrs 2.0 benzine dsg 2016 stottert en valt uit bij stationair

leon-cupra

Forumguru
In het Waasland garage Mertens mijden als de pest , wel officiële dealer maar 0 service. Familielid staat daar al wekenlang met een nagelnieuwe kodiaq met een serieus probleem dat ze niet opgelost krijgen. Worden dan nog ook eens grof behandeld. Letterlijk tegen mijn familielid gezegd “je mag er 100 advocaten op zetten, 100 rechtzaken aanspannen,… je kan toch niet om ons heen” (garantie weet je).

Mijn broer werkt al 17 jaar bij garage Imschoot in Waasmunster als mechanieker. Vroeger was dit een officiele garage van VAG, nu een servicepoint. Is nog een zaakvoerder die nog echt iets weet van wagens en mee onder de motorkap hangt bij grote problemen. Mijn broer is ook 1 van de 2 (of 3, geen idee ) mechaniekers met een enorme passie voor VAG. Dat ze het probleem kunnen oplossen , daar sta ik niet voor garant, maar dat je service krijgt , dat zeker.
Heel veel klanten die specifiek vragen achter mijn broer (Mattias).

Hier in actie :deuk:
90B1930F-A3D3-4F8F-A522-6ED6FB694795.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Als ik er vanuit ga dat er inderdaad geen foutcodes te vinden zijn (en dat niet ligt aan het gebruik van apparatuur met beperkingen), én het probleem eigenlijk alleen bij koude motor optreedt, denk ik direct aan een temperatuursensor die niet de juiste motortemperatuur doorgeeft aan de ECU, waardoor de motor niet het rijkere mengsel krijgt dat bij een koude motor hoort.

Mijn suggestie zou zijn om de motortemperatuur in de ECU uit te lezen, of te loggen bij een ritje. De meter op het dashboard gebruikt een andere sensor dan de ECU, dus een temperatuurmeter op het dash die juist weergeeft, wil niet zeggen dat de ECU de juiste temperatuur door krijgt.

@Tees Ook bij versleten bougies kan de motor uitvallen bij gas los laten, dus niet alleen onder belasting zijn slechte bougies een probleem.
 

Stijn600

Nieuw lid
Oke top ik ga maandag effe bellen naar die garages en hoop dat het ik snel een oplossing heb want word er gek van letterlijk is echt zoeken naar een naald in een hooiberg
 

Stijn600

Nieuw lid
Nokkenasregelaars thats it? En dat was ook als die warm stond geen problemen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is dat gewoon een sensor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mk7.5gti

Nieuw lid
Ik heb precies het zelfde probleem alleen dan met een warme toestand ik ben al weken lang aan het wachten tot dat de garage het kan vinden die weten het ook niet meer dus ben zelf op onderzoek uit gegaan klopt het dat het aan de nokkenas regelaar zit? Zo ja hoor ik het AUB! Van je

Groeten
 
Bovenaan Onderaan