Vrs 2.0 benzine dsg 2016 stottert en valt uit bij stationair

Stijn600

Nieuw lid
Beste mensen,

Ik heb een octavia vrs 2.0tfsi dsg van 2016 die problemen heeft met stationair draaien, het probleem is dat de auto onregelmatig gaat lopen en daarna uitvalt. er staan geen storingen opgeslagen in de motor ecu. auto rijd en schakelt voor de rest prima.
Ik ben al bij verschillende garages geweest en niemand die iets vind, ook is de auto al 3 x uitgelezen de bougies en bobines vervangen maar ben ten einde raad zou het echt niet weten.

Na dit alles blijft de auto toch nog uitvallen stationair vooral bij koude toestand , eerst gaat de auto stotteren/onregelmatig lopen, net of dat de timing ineens verkeerd staat , daarna valt de auto uit. als je daarna weer start dan loop de auto weer normaal en kan het pas weer voorkomen als de auto afgekoeld is.

Iemand dit al gehad? Aub alle tips zijn welkom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Stijn600

Nieuw lid
Ik heb het perongelijk 2x gepost sorry ik verwijder de andere


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stijn600

Nieuw lid
Ik kan het inderdaad niet meer verwijderen haha wil gewoon hulp meer niet man ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Opvallend dat er geen foutcodes weggeschreven zijn, vaak heb je bij dit soort gedrag wel een code.

Dit klinkt mij in de oren als een luchtlek ergens (vermoedelijk bij de inlaat). Is er al een rook-lektest uitgevoerd door een garage? Dat is de manier om uit te zoeken of er ergens lucht lekt bij de in- of uitlaat.

Bougies en bobines zou ik zelf niet meteen aan denken, dat zijn normaal gesproken dingen die onder hoge belasting kuren vertonen, niet bij stationair draaien. Maar ze zijn wel makkelijk te vervangen (en bougies zijn niet heel duur, bobines wel...). Hetzelfde geldt voor de brandstofpomp (opvoer dan wel hogedrukpomp), vaak ook vooral onder belasting problemen.

Waarom dit verdwijnt nadat je opnieuw start, snap ik alleen niet helemaal.
 

Stijn600

Nieuw lid
##Citaat verwijderd.##

Ja is inderdaad heel bizar, nee dat hebben ze nog niet gedaan ik zoek me rot wat het wel kan zijn nergens heb ik foutmeldingen dit zou ik natuurlijk wel is kunnen bekijken misschien is het daarmee opgelost al lijkt dit me sterk zou hij het dan niet altijd moeten hebben dat gestotter en stilvallen? Hij heeft dit namelijk enkel bij als hij niet warm staat.. garages hier zeggen nogal makkelijk ik vind het niet jammer genoeg.. hij schakelt en rijd ook perfect eens ik aan het rijden ben zie of voel ik niks van problemen en ja het verdwijnt inderdaad maar van zodra ik terug aan een stoplicht kom heb ik terug hetzelfde probleem..
in ieder geval bedankt voor je antwoord!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Dan kom je niet bij een goede garage...er zijn helaas steeds meer monteurs die als er geen foutcodes zijn, het gewoon niet weten en lukraak onderdelen gaan vervangen (zeker bij dealers). Klassiek probleem oplossen is geen standaard meer voor monteurs helaas.

P.S. een voorgaand bericht quoten hoeft niet en is ook niet gewenst. En je even voorstellen in de Meet & Greet hoeft ook niet, maar wordt wel gewaardeerd ;)
 

Tees

Donateur
P.S. een voorgaand bericht quoten hoeft niet en is ook niet gewenst. En je even voorstellen in de Meet & Greet hoeft ook niet, maar wordt wel gewaardeerd ;). En tenslotte nog even die Tapatalk handtekening uitzetten :jaja:.
 

Stijn600

Nieuw lid
Ja ik ben nu opzoek naar een ‘goede’ garage die me wel wil en kan verder helpen.. ik hoop in ieder geval zsm een oplossing te hebben want op deze manier rijden is niet echt een plezier.

Ja sorry dit is men eerste post op een forum, ken er niks van maar heb zeker geen slechte bedoelingen en wil mensen ook helpen waar ik kan! Bedankt!
 

Tees

Donateur
Maakt niet uit hoor, er zijn er velen die dit over het hoofd zien. Waar woon je, wellicht kunnen we een advies geven voor een goede garage.
 

EdK

Forumguru
TRek je vacuum in de tank, maw is het beluchtings gaatje verstopt in de tankdop ?
Of de brandstof filter aan vervanging toe ?
 

Stijn600

Nieuw lid
Normaal is dit allemaal in orde dit hebben ze nagekeken heb nu gehoord van een vriend van me met een golf 7R dat het misschien de nokkenassensor is hopelijk is het dat
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Over de nokkenas sensor (die je in je andere post noemt, zal hier maar verder gaan): een sensor die niet goed functioneert geeft vrijwel altijd een foutcode. Sensoren zitten er tenslotte om gemonitord te worden, en daar zit echt wel een strak regime in bij moderne auto's.
 

Stijn600

Nieuw lid
Over de nokkenas sensor (die je in je andere post noemt, zal hier maar verder gaan): een sensor die niet goed functioneert geeft vrijwel altijd een foutcode. Sensoren zitten er tenslotte om gemonitord te worden, en daar zit echt wel een strak regime in bij moderne auto's.

Ja dat dacht ik ook inderdaad maar die gast zegt ook dat hij niks van foutmeldingen kreeg..
 
Bovenaan Onderaan