Vroegtijdig afscheid

maartenv84

Senior Member
Tevens doordat de productie van mijn Tiguan nog steeds geen stip op de horizon heeft

Wat is er dan met de Tiguan productie? Wat voor Tiguan heb je besteld? We gaan toch niet bij de Tiguan naar dezelfde perikelen rondom levering als bij de Kodiaq?
 

B.Stuurder

Forumguru
T zal wel. Ik had geen keus in de auto die ik heb gekregen. Ben je gepikeerd omdat ik Audi heb gekregen?

Nee joh, Ed zou nog niet dood gevonden willen worden in een Audi en al helemaal geen A3! :deuk:

Het is wat verwarrend, maar ik geloof niet dat er iemand is die er een probleem mee heeft. hooguit wat stille jaloezie ;)
Als je maar niet gaat twijfelen aan je Tiguan nu je in de Audi hebt gereden. Ik heb laatst ook in een Audi van een collega gereden en dat was inderdaad niet verkeerd toch. Misschien de volgende toch een Audi in plaats van een Skoda bij mij......:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

haassie

Forumguru
Waanzinnige kleur.

Technisch zal er niet zoveel verschil zijn tussen audi en andere VAG merken aangezien alles nagenoeg dezelfde techniek bevat onder water. Qua afwerking en materialen, en rijgeluid is het echter allemaal net even een paar stapjes beter bij Audi/Volkswagen. Kwalitatief hoogwaardiger (met name bij Audi) en net wat meer stijl, hoewel dat laatste puur persoonsgebonden is natuurlijk....alle waar naar meer geld!

Aan de andere kant een auto blijft een auto en na een paar weken is de korte piek van gelukzaligheid weer verdwenen, ongeacht Audi/Volkswagen/Skoda. Hoofdzaak blijft "het moet het gewoon doen" dat is voor mij het belangrijkste.
 

dvdlely

Forumguru
Wat is er dan met de Tiguan productie? Wat voor Tiguan heb je besteld? We gaan toch niet bij de Tiguan naar dezelfde perikelen rondom levering als bij de Kodiaq?
Ja.. Drama. Ik heb een Highline Business R besteld. Ik heb hem 1 mei al besteld. Eerst was de WLTP keuring de vertragende factor. Nu de trekhaak icm de motor (1800kg moet ie kunnen trekken, zonder oververhit te raken).
 

dvdlely

Forumguru
Waanzinnige kleur.

Technisch zal er niet zoveel verschil zijn tussen audi en andere VAG merken aangezien alles nagenoeg dezelfde techniek bevat onder water. Qua afwerking en materialen, en rijgeluid is het echter allemaal net even een paar stapjes beter bij Audi/Volkswagen. Kwalitatief hoogwaardiger (met name bij Audi) en net wat meer stijl, hoewel dat laatste puur persoonsgebonden is natuurlijk....alle waar naar meer geld!

Aan de andere kant een auto blijft een auto en na een paar weken is de korte piek van gelukzaligheid weer verdwenen, ongeacht Audi/Volkswagen/Skoda. Hoofdzaak blijft "het moet het gewoon doen" dat is voor mij het belangrijkste.
Met alles eens :)
 

haggard

Senior Member
:D:dankje:Ben ik ff blij dat ik geen leaserijdert ben.... pfffff al die dilemma’s waarmee je opgezadelt wordt... Keuzes moeten maken voor al die mooie opties, wetende dat de baas dit allemaal voor je gaat betalen... en dan ook nog met smart zo lang op al dat mooie moeten wachten... Vreselijk!!!

Nee, ik ben blij dat ik er lang en hard voor moet sparen om dan met een beetje geluk betaalbare en een vrij complete Octi mag gaan halen omdat ik dit type/merk auto al vanaf de eerste dag een mooie auto vindt.

P.s. Ja, ik ben jaloers!

;)
 

B.Stuurder

Forumguru
wetende dat de baas dit allemaal voor je gaat betalen
Niet helemaal. Als ik mijn bijtelling bereken dan heb ik in de looptijd de auto wel betaald. Althans, bruto, ik krijg van de staat in feite de helft terug. Niet het onderhoud en de brandstof, dat is wel gratis. :pardon:
 

maartenv84

Senior Member
Ja.. Drama. Ik heb een Highline Business R besteld. Ik heb hem 1 mei al besteld. Eerst was de WLTP keuring de vertragende factor. Nu de trekhaak icm de motor (1800kg moet ie kunnen trekken, zonder oververhit te raken).
En heb je benzine of diesel besteld? Haha zou het zijn dat ze iets teruggeschroefd hebben waardoor maximaal trekgewicht naar beneden is bijgesteld? Heb je trouwens de normale Tiguan of de Allspace besteld?

In ieder geval mooie uitvoering!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 

haggard

Senior Member
Al met al hoeft een leaserijder niet te klagen... Elke 4 jaar een spiksplinternieuwe auto mogen uitzoeken met de allernieuwste gimmicks, niks te hoeven regelen met verkoop “oude” auto, niks bij de bank te hoeven regelen, zich totaal geen zorgen te hoeven maken over garantieregelingen/verzekeringen, geen onderhoudskosten te hoeven betalen, niet druk te hoeven maken over winterbanden en de kosten die daar steeds maar weer bijkomen, in geval van schade (door wie dan ook) niets te hoeven regelen (behalve het bellen naar de leasemaatschappij) en zo kan ik nog wel even doorgaan....
Ik werk als ICTer in de gehandicapten-zorg en moet voor mijn werkt ook regelmatig naar locaties rijden, maar krijg geen leaseauto... Kilometers worden dan wel vergoed, maar daarvan kan ik niet elke 4 jaar of bij een bepaalde hoeveelheid kilometers een nieuwe auto kopen, laat staan de onderhoud ervan betalen.
Ik heb jaren leaseauto’s gereden en daardoor mag je van mij aannemen dat ik leaserijden echt wel mis en daardoor best wel jaloers ben op de leaserijders...
Aan de andere kant, als er geen leaserijders waren, zouden er ook niet genoeg auto’s 2e hands beschikbaar zijn omdat deze in Nederland gewoon te duur zijn.
 

rudolfi

Forumguru
Ik heb jaren leaseauto’s gereden en daardoor mag je van mij aannemen dat ik leaserijden echt wel mis en daardoor best wel jaloers ben op de leaserijders...

Het enig wat ik nog mis aan het lease rijden is de tankpas :D

Offtopic: De O3 combi in topaz brown met golus wielen blijft toch de mooiste combi
 

B.Stuurder

Forumguru
@haggard je hebt helemaal gelijk. De enige nadelen zijn dat je niks hebt als je vertrekt bij je werkgever, al dan niet vrijwillig, en dat in mijn geval de keuze beperkt is qua merk en zo zijn er vaak beperkingen m.b.t. de keuze en niet persé qua budget.
Nu ben ik een leaserijder die heel zuinig is op zijn auto, mijn collega's verslijten me soms voor gek (met de hand wassen, schades bijwerken, warmrijden, laten afkoelen voor het uitzetten na stevig rijden, etc) maar ik moet zeggen dat een ex-leaseauto vaak wel mishandeld is geweest, dus of je daar nu zo blij mee moet zijn, ik weet het niet.
 

leon-cupra

Forumguru
@haggard , met eigen schade heb je toch ook wel een probleem hoor als leaserijder. Franchise wordt in vele gevallen doorgerekend aan de leaserijder. Meestal met een zeer hoge franchise. Bij onze Superb is de eerste 500euro uit eigen zak te betalen terwijl de meeste gewone premies amper 200euro hanteren. Op einde van het contract ook, ieder krasje mag je voor betalen en dan rekent de LM ook graag door.

Leaserijden is maar plezant als je een toffe baas hebt die een mooi budget en veel mogelijkheden biedt. Mijn eerste verplicht opgelegde leasewagen was een golf 4 sdi. Als autoliefhebber een pure straf. Daarna mocht ik als 26jarige een opa Zafira overnemen van een collega. Nieuwe job, nieuwe wagen. Een nissan Cube die ze maar niet verkocht kregen. nieuwe job, stokoude wagen van 8jaar en 300.000km moeten nemen. Na diverse herstellingen waren ze nog steeds niet van zin om deze te vernieuwen.daarna nog eens veranderd van een job, een zonder wagen en sindsdien koop ik terug waar ik zin in heb en wanneer ik wil. Mijn huidige wagen (MX5) en vorige wagen (O3 RS 220) had ik nooit gereden wanneer ik een firmawagen zou moeten rijden.

Als je een beetje uitkijkt met wat je koopt, is het privé niet zodanig duurder dan een leasewagen. Uiteindelijk is een leasewagen bij velen ook nog een deel van het loon.
 

dvdlely

Forumguru
Mijn eigen risico is 150 euro. En mijn LM kijkt niet naar krasjes en kleine parkeerdeukjes bij het inleveren. Dat is weer het voordeel van een kleinere (wel duurder) LM.

In mijn geval is het een voordeel dat ik lease. Maar het voorbeeld wat jij noemt, daar zijn er ook vele van en dan wordt het inderdaad een stuk minder prettig.

Ik onderhoud de auto in ieder geval alsof het mijn eigen auto is. Mijn O3C ging 'als nieuw' na 4 jaar weer weg.
 

dvdlely

Forumguru
En heb je benzine of diesel besteld? Haha zou het zijn dat ze iets teruggeschroefd hebben waardoor maximaal trekgewicht naar beneden is bijgesteld? Heb je trouwens de normale Tiguan of de Allspace besteld?

In ieder geval mooie uitvoering!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Benzine. En de normale. Vond de lijnen niet mooi bij de Allspace. En heb ook niet zo'n slagschip nodig.
 

B.Stuurder

Forumguru
@dvdlely eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal dat je zuinig bent op iets dat in feite niet van jou is. Klinkt misschien vreemd van iemand die zijn wagen zo heeft aan laten passen, maar dit heb ik wel gedaan op een manier zoals ik dat bij mijn eigen auto ook zou doen. En zo ga ik ook met het materiaal om.
 
Bovenaan Onderaan