vrijstelling MRB

Sinds 22 juli hebben wij onze Fabia GL in ons bezit, tot volle tevredenheid...
Tot mijn verrassing ontving ik vandaag van de belastingdienst een bevestigingsbrief dat "mijn verzoek om vrijstelling van MRB" door hen was ontvangen. Er zal binnen 8 weken worden beslist op mijn verzoek.

Heeft iemand anders die met een Fabia GL rondrijdt ook zo'n brief ontvangen? Ik sta ervan te kijken dat Skoda blijkbaar namens mij een dergelijk verzoek heeft ingediend. Ik dacht dat dit aan de hand van de typekeuring al geregeld zou zijn... Ik ben benieuwd.
 

Hetzer

Forumguru
Inderdaad vreemd windmillsails!!!
Heb nooit zo'n brief gekregen, heb de auto ook bij de zelfde dealer vandaan, dus daar kan het ook niet aanliggen.
Betaal vanaf het moment van rijden geen MRD,
Ook vreemd dat iemand anders lees Skoda of de dealer dat formulier zou invullen, je moet het namelijk zelf ondertekenen,


http://download.belastingdienst.nl/...jzonder_tarief_vrijstelling_mb1021z8plfol.pdf


Ik denk dat er sprake is van een misverstand.
Ik zou inderdaad anders even de belastingdienst (of Vepreda )even bellen.
 

EdK

Forumguru
of als je binnekomende rekeningen krijgt gewoon betalen en protest indienen.
Maar in protest wel administartiekosten rekenen en dat je rente wil ontvangen van het in jouw ogen aan hun geleende geldbedrag.

Heb dit eens opgevoerd nadat ik overstapte van ene motorfiets naar de andere en er in hun administratie iets was foutgegaan.

Heb toen bedrag incl 100% boete moeten betalen eer ik in protest kon gaan.
En dus administratiekosten en rente opgegeven die ik wilde ontvangen incl overgemaakte bedrag met boete indien ik in gelijkgesteld werd.

En uiteindelijk ook allemaal netjes ontvangen !
 

junr

Nieuw lid
Mrb wordt niet geincasseerd want het is geen vrijstelling.
Er wordt tot op heden gewoon geen belasting geheven.
 

Bertm

Actief lid
Normaal is het zo dat als je een auto op naam zet, je via de RDW automatisch in het systeem van de belasting dienst komt. Dat geldt overigens ook voor je autoverzekering. Die wordt ook geregistreerd.

Op sommige trajecten rijdt de politie rond met nummer herkennings apparatuur (camera) die vervolgens snel uitzoekt of
- van wie de auto is
- of er bekeuringen open staan
- of het voertuig is verzekerd
- de APK niet verlopen is.
etc.

Big Brother en zo....
 
Het versturen van de ontvangstbevestiging voor het verzoek om vrijstelling MRB heeft volgens de Belastingdienst te maken met een mogelijk "onjuist aangekruisd vakje" bij het te naam stellen van het kenteken bij aflevering. Vandaag even telefonisch geïnformeerd bij de Belastingdienst in Apeldoorn. Hij staat inmiddels netjes geregistreerd als auto met vrijstelling MRB... :yeah:

Probleem opgelost.!!
 
Op sommige trajecten rijdt de politie rond met nummer herkennings apparatuur (camera) die vervolgens snel uitzoekt of
- van wie de auto is
- of er bekeuringen open staan
- of het voertuig is verzekerd
- de APK niet verlopen is.
etc.

Big Brother en zo....

Big Brother is prima zolang het op de juise manier gehandhaafd wordt. Ik denk dat niemand er blij van wordt als hij aangereden zou worden door iemand die niet verzekerd is. Ga daar maar eens wat vandaan krijgen dan! Ik heb een simpel ongelukje met een overstekende voetganger (zij stak verkeerd over) gehad, wat een asielzoekster bleek en dus ook niet echt verzekerd was en alles. Gelukkig politie erbij gehaald en alles geregeld en uiteindelijk via de "adresbeschikbaarsteller" van haar weer het geld voor de reparatie terug kunnen krijgen. Dat gaat dan om een euro of 70. Maar met een auto ben je echt niet blij meer!

OT: Zoals al meer zeiden moet het volgens mij ook allemaal automatisch gaan. Toen ik mijn huidige auto kocht heb ik ook nooit ergens voor aangemeld en toen kreeg ik brief van de belastingdienst of ik het bedrag per automatische incasso wilde laten innen of ieder kwartaal een briefje ofzo. Voor een GL zou je dus niets hoeven ontvangen omdat je niets hoeft te betalen lijkt me dan.
 

Combiron

Actief lid
Ik heb ook de petitie "getekend". Het is toch te gek voor woorden dat je eerst gelokt wordt, en daarna kan stikken. Ik had deze diesel nooit gekocht als ik bijna 900 Euro wegenbelasting per jaar moet betalen, ik rij slechts 12.000 km op jaarbasis. Blijf ik liever LPG rijden, goedkoper in literprijs, en in wegenbelasting. Met de hogere CO2 uitstoot op de koop toe....
 
Bovenaan Onderaan