Vragen waar in 10 jaar geen antwoord op kwam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beofiel

Nieuw lid
Hallo dames en heren,

Even een vraagje over de O1. De draad van de snelheids meter, zit ie in de iso of hangt/ligt ie ergens los?

Thanks.

Bert
 

sircuri

Nieuw lid
Carkits worden op de forum voornamelijk geplaatst in octavia's, maar ik ben de trotse bezitter van een roomster. Nu wil ik dus een Mr Handsfree inbouwen en wil eigenlijk de radio loshebbn om de boel aan te sluiten. Wat moet ik precies doen om die radio eruit te krijgen? Ik las hier ergens dat je de sierrand kan los maken, maar kan iemand me zeggen hoe dat precies in z'n werk gaat? Het is namelijk niet mijn eigen auto (lease) en wil geen schade achterlaten.

Bedankt.
 
Hallo,

Ik mag in april weer een nieuwe auto bestellen :). Ik heb mijn 'oude' O2 ingeruild voor een Passat variant en die weer voor een Mazda6 (laatste niet vrijwillig) en wil nu weer een O2 bestellen. Ik hoop dat de 2.0TDI DSG elgance bussines line gaat lukken qua bugdet.

De vraag is nu of het audio pack plus goed aansluit op de standaard in de O2 aanwezige Columbus navigatie? Is het een verrijking, of zonde van je geld? Ik hou van een vol geluid, waarbij de helderheid van de hoge tonen goed aanwezig moet zijn. Muziek moet je beleven in de auto :)
 

muscleman

Nieuw lid
ik heb een sony radio met bleutooth in laten bouwen.
en inderdaad er moet een extra kabel vanuit de zekeringenkast getrokken worden naar de radio als je er een andere dan de fabrieksradio van skoda in wil monteren.
deze klus duurt ongeveer 40 minuten, ik ben erbij geweest toen de monteur hem inbouwde, en deze man werkte snel.
ik hoop hiermee de vorige discussies op dit forum of er nou wel of niet een extra kabel getrokken moest worden bij installatie van een niet skoda fabrieksradio beantwoord te hebben.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand is die de standaard GSM1 optie ook echt gebruikt.

Ik vraag me namelijk af hoe deze aan te sluiten op een achteraf in te bouwen carkit.
 

robke

Nieuw lid
In mijn huidige O2 heb ik de GPS antenne ingebouwd in het "bakje" boven op het dashbord (boven de radio) en de PDA houder heb ik links-onder tegen de voorruit geplakt. Stroomvoorziening voor de PDA heb ik uit de zekering kast die aan de bestuurderszijde zit gehaald.
Ik ben hier tevreden over en zou het graag ook op een soortgelijke manier monteren in mijn bestelde Superb2 (zoals bekend heeft die heeft geen "bakje" boven op het dashbord).

Heeft er iemand al ervaring met het inbouwen en plaatsen van een PDA en GPS antenne in een Superb2?
 
Situatie: O2 met Audience radio. Nokia Ck-7W carkit (bluetooth) met Nokia E51. Losse bluetooth GPS ontvanger en TomTom (Symbian) op de E51.

Telefoon werkt op zich goed. Pairen E51 en Audience is via de Nokia carkit goed geregeld. Niets te klagen.

Probleem zit hem in TomTom. Zodra ik TomTom gebruik gaan alle aanwijzingen van TomTom ook over de Audience (die bij elke aanwijzing gemute wordt).
Dit hoeft voor mij niet, TomTom mag wel over de telefoon blijven. Maar ik ben bang dat het scheiden van Tomtom en telefoon geluid wat lastig geregeld kan worden.

Wat wel zeer vervelend is, is dat TomTom elke keer al z'n halve aanwijzing heeft uitgesproken voordat de Bluetoothverbingen tussen Audience en telefoon tot stand is gebracht. "Na 50 meter linksaf" wordt dan "...eter linksaf".

Op internet is wel iets te vinden wat wijst op een TomTom probleem, maar echt duidelijk wordt het niet. Weet iemand of hier iets aan te doen is of dat je (meest ideaal) met bepaalde software kan bepalen welk verkeer je via bluetooth laat lopen en welk verkeer niet?

Alvast bedankt! :worshippy:
 
Goedendag. Ik heb een Skoda Octavia Combi 1.6i Elegance uit 2006 met G3 installatie. Nu heb ik gelezen dat deze voorbereid zijn voor een carkit. Er schijnen draden achter het dashboardkastje te zitten. Wat houd dat voorbereid eigenlijk in ? Moet je iets speciaals kopen om het aangesloten te krijgen of zit echt alles er al in. Op een Vwforum las ik dat er bij sommige type's de microfoon al weggewerkt zit in de auto. Is dat bij de Skoda ook zo ? Ik wil/moet een carkit inbouwen en liefst wil ik er dan één die meteen over de speakers van de radio gaan. Heb nog wel een oude carkit van Nokia,de Cark 91 of zoiets. Liefst meteen een Bleutoothset waarmee ik andere telefoons ook kan laten communiceren. Wie kan mij er iets meer over vertellen ?
 
Ik heb 2 vragen betreffende de weergave van de ingestelde temperatuur van de climatronic en weergave van de parkpilot op scherm. Is dit nu aangegeven en hoe is dit aangegeven? Zie je bijvoorbeeld ook het object op het Amundsen display. Heeft iemand misschien een foto van deze 2 dingen (climatronic en parkpilot).
 
picture.php


picture.php


Sorry voor het stof
 
thx

Thx voor de foto's. Die van de clima spreken voor zich en ik neem aan dat die witte streep is dat er iets is en de blauwe wat de afstand is.
 
Als er niets staat of te ver weg geeft hij niets aan zoals je links kunt zien links achter detecteert hij opdat moment niets de 2 middelste en die van rechts achter detecteren allemaal iets op dezelfde afstand.
Het vult zich met andere woorden op naarmate je dichter bij een object komt tot hij blijft piepen en de laatste balk rood is gevuld dan sta je ongeveer 30 cm van het object vandaan.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is
 

Rolandd

Actief lid
Hallo allemaal,

Inmiddels is de S2 binnen met Amundsen Navi, tot nu toe helemaal tevreden.
Jammer genoeg is er geen AUX-IN te vinden voor mijn ipod onder de armleuning aangezien de Amundsen zelf een AUX-IN op de front heeft.
Die gaan we dus niet gebruiken, ik heb geen zin in losse kabels. Een MDI vind ik te duur dus vroeg ik mij af of hier al mensen zijn die ervaring hebben met AD2P audio streaming.
Volgens de handleiding zou de Amundsen dat ondersteunen. Nu ben ik aan het zoeken een interface die je kan aansluiten op Ipod's die het audio signaal omzetten naar een AD2P signaal. Die zijn er heel veel, voor een paar tientjes heb je er al één. Kijk maar eens op ebay.

De vraag is nu, werkt het een beetje? Kan iemand het eens testen met een AD2P compatible telefoon? Die van mij ondersteunt het helaas niet.
Hoe is de geluidskwaliteit? Is het vergelijkbaar met een kabeltje of lever je geluidskwaliteit in.

Ben erg benieuwd.... Alvast bedankt!
 

wimels0505

Nieuw lid
Ik heb in mijn Roomster het Skoda navigatiesysteem Cruise. Dit werkte ook niet zoals het moest. Ging niet aan en uit via contact. Foutmeldingen tijdens navigeren. Ben hiermee voor advies, naar de dealer gegaan. Die wist er ook geen raad mee. Toch heeft de dealer samen met de importeur het probleem perfect opgelost. Er is een relais bijgeplaatst en alle funktie's werken nu zoals het bedoeld is. Dit relais schijnt standaard te zitten in elke auto (Roomster en Fabia) die af fabriek met navigatie geleverd is.
Inmiddels heb ik via internet een navigatiesysteem Skoda Nexus (MFD2) gekocht.
Ook dit systeem werkt 100% in mijn Roomster.
 

biegstal

Nieuw lid
In de Skoda Superb2 zit een microfoon rechtsboven mijn hoofd. Mijn stem is vrij laag waardoor soms een deel van een gesprek wegvalt. Enige optie is de auto dan aan de kant van de weg te zetten en verder praten. Zijn er lieden met hetzelfde probleem en hoe op te lossen.

Voorstel is een zwanehalsmicrofoon, maar dat is natuurlijk de laatste oplossing die ik zoek.

Telefoon: HTC Touch Diamond, Bolero geluidsinstallatie.
 

dijuk

Nieuw lid
Ik kan die temperatuur niet zien hoor,alleen dat achteruit rij scherm!!!
Doe ik iets verkeerd??

Als er niets staat of te ver weg geeft hij niets aan zoals je links kunt zien links achter detecteert hij opdat moment niets de 2 middelste en die van rechts achter detecteren allemaal iets op dezelfde afstand.
Het vult zich met andere woorden op naarmate je dichter bij een object komt tot hij blijft piepen en de laatste balk rood is gevuld dan sta je ongeveer 30 cm van het object vandaan.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is
 
Ik heb de auto net opgehaald, dus moet nog veel leren. Voor de parkeersensoren krijg vooralsnog geen visuele weergave, alleen het piepje.
Wat doe ik fout?
 

rowen5642

Nieuw lid
Ik heb de auto net opgehaald, dus moet nog veel leren. Voor de parkeersensoren krijg vooralsnog geen visuele weergave, alleen het piepje.
Wat doe ik fout?

Is de parkeersensor ingebouwd in de fabriek of achteraf. Bij inbouw achteraf is visuele weergave niet mogelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan