Backpacker
Senior Member
Sterker nog, als je koelt en verwarmt terwijl de auto nog aan de stekker hangt, is het verlies minder want je hoeft de energie niet eerst in de accu te proppen om het er even later weer uit te halen.
Elk auto-onderdeel kan kapot, en het lijkt er inderdaad soms op dat dat precies na de afloop van de garantie gebeurt.Daarnaast: die Enyaq rijd je nog 2 jaar met garantie op het accupakket (8jaar of max 160d km); gaan er daarna cellen defect: succes of bel uw bank...!
Ehm, volgens mij lopen er hier 2 dingen door elkaar? Ik bedoelde het vervangen van de koelvloeistof van de Enyaq. Dat schijnt regelmatig te moeten, maar waarom? Ik bedoelde niet van een diesel of benzinewagen...Koelvloeistof vervangen is niet nodig behalve bij de wissel van de distributieriem en waterpomp van de diesel. Neem aan dat je de airco of warmtepomp bedoelt? Dan is het geen verplichte vervanging op kilometers maar op gebrek of storingen.
Wanneer de dealer dit voorschrijft dan zou ik het onderhoud schema raadplegen en een motivatie vragen waarom te vervangen. Ws preventief is dan het argument. In principe is een airco beveiligd tegen een te lage vulling en schakelt deze niet in.