Vragen onderstel Fabia2

Fabia

† In Memoriam
Het staat ook op de Skoda site:

Exterieur

  • Buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur
  • Bumpers in carrosseriekleur meegespoten
  • Getint glas
  • Halogeen projector koplampen
  • Lichtmetalen velgen 15" Antares
  • Mistlampen vóór
  • Sportonderstel
  • Zwarte stootlijsten op portieren
 

driesenp

Nieuw lid
Ik heb er nu ruim 8000 Km opzitten in mijn nieuwe Faab Combi en verkeersdrempels moet ik echt voorzichtig 'aanvliegen'. Heeft er iemand ervaring met andere schokdempers (Koni fsd's b.v.) die het onderstel wat vriendelijker maken ?
Ik heb al heel wat verschillende auto's versleten, maar zelfs de Volvo 440 die ik gereden heb vond ik niet zo stug.
 

driesenp

Nieuw lid
Ik denk dat je gelijk hebt en dat die er nog niet is :(. Ik vond wel de 2100/4041, maar die is van de vorige Faab zag ik later.. Hoewel die wel onder de polo zitten tot en met 6/2009
 

Noord26

Forumguru
Wat is stug? Ik vind stevig een betere benaming. Op hogere snelheden en bochtenwerk is het juist enorm prettig. Hobbeltje worden toch relatief goed weg gewerkt. Alleen drempels moet je even iets rustiger over.

Ik heb ook eens mogen rijden in een Civic Type R. Dan voelt elke peuk als een boomstam aan. Heb het liever wat aan de stevigere kant qua vering/demping en ook de stoelen als wat slapper zoals ik heb gemerkt in een Peugeot 307. Alsof je met elastiekverbindingen aan het rijden bent tussen wielen en carosserie. Liever iets meer feedback.

Moest er even aan wennen, maar na 15K+ kilometers niets als lof.
 

Noord26

Forumguru
Jammer genoeg zijn vele drempels niet goed aangepast aan de maximumsnelheid van de weg. Hier in Tilburg, deel Reeshof, mag je overal 50. Maar als je een drempel harder durft te nemen als 25-30 raak je met je neus vol het wegdek. Hierdoor zijn er al genoeg schade gevallen ontstaan en heeft ook de gemeente al regelmatig in de buidel moeten tasten, omdat buitenstanders schade rijden door de te hoge drempels tov de geldende maximumsnelheid. Onlangs zijn de drempels aangepast om er met gepaste snelheid over heen te kunnen in een groot gedeelte van deze wijk.

Drempels prima, maar als zelfs de ziekenhuizen en ambulances gaan klagen over de te hoge drempels tov de geldende maximumsnelheid, zegt dat toch wel iets.
 
Even over drempels/dorpels,

Kom er maar in Marco O2..... :)
Bij het universitair sportcentrum "De Bongert" Wageningen is er een drempel/dorpel waar je, als je van het terrein afrijdt, met de onderzijde van de trekhaak van de fabia combi greenline over de betonnen dorpel schaaft.
Ook al rijd ik 1 a 2 Km/hr, het is niet te vermijden!
Je kunt het ook goed zien waar de schaafplek zit aan de onderzijde van de trekhaak.
Ik vraag mij af:
a) Kan je de Gemeente verplichten hier iets aan te doen?
b) Als dit niet kan (bvb omdat de gemeente zich op het standpunt stelt, dat juist door een extra aangebracht attribuut aan je auto de gemeente niet aansprakelijk gesteld kan worden voor schade); je op dat moment naar de dealer kan stappen met het verzoek (/eis?) iets aan de trekhaak/ auto of vering (HULPVEREN) te doen.
 
Ja, maar het is berekend op auto's, want achteraan op het terrein is, zoals je weet, een groot parkeerterrein.
Maar je suggestie zal ik proberen, want wellicht helpt dit!

Wat ik gek vind, is dat ik alleen last heb van het afrijden, dus niet als ik het terrein oprijd!

Overigens: ik zie je soms rijden in Wageningen ..... :)
 

wanderer

Senior Member
om oa die reden heb ik andere veren laten monteren....ca 300€......daarna geen last meer van een bonkende trekhaak bij iedere drempel/kuil....
 

piair1982

Forumguru
@sgl49
Dat klopt dat je met prijzen geen last hebt. Dan gaat de komt omhoog en kanten niet.
Wat voor kleur rijdt je dan? Ik rijd dagelijks op en neer naar arnhem via oosterbeek.
 

piair1982

Forumguru
@sgl49
Top, dit trucje heb ik ooit geleerd toen ik zelf nog een lage auto had.

@ron467
Het scheelt 15 mm rijhoogte. Dat is dus precies genoeg om wel of geen drempel te raken...
 
Bovenaan Onderaan