Roland,
Ik denk dat je inderdaad wat meer informatie moet geven. Je denkt zelf aan de accu, maar dan zou de motor al direct niet goed starten, vóór je gaat rijden. En als door de accu de motor onderweg uitvalt zou hij daarna zeker niet moeten starten. Je kunt trouwens ook zonder accu rijden, dus eerlijk gezegd denk ik niet aan je accu. Ook je dynamo lijkt me niet schuldig. Dan zou hij het soms wel en soms helemaal niet doen. Een slecht contact lijkt me wel mogelijk.
Stel jezelf eens de vraag of je logica in het verschijnsel kunt ontdekken. Treedt het bv op bepaalde momenten op?
- start de auto normaal gesproken goed (bij warme motor/koude motor)?
- bij welke snelheid gebeurt het, rijksweg, stadsverkeer? Of maakt het niet uit?
- als je rechtuit rijdt of in bochten of maakt het niet uit?
- als de motor uitgevallen is, brandt er dus niks. Doet je radio of verlichting het nog wel?
- valt de motor direct uit (bv spanning valt weg) of stottert ie eerst nog een beetje (bv brandstoftekort)?
- is er pas iets vervangen?
- als de motor is uitgevallen, start hij niet makkelijk. Bedoel je dat de startmotor niet goed draait, dat de motor pruttelend op gang komt of dat de motor eerst niet en dan ineens wel start?
Edit:
@EdK : ook zonder Accu blijft je motor draaien. Althans, vroegâh.