Dag iedereen,
zonet mezelf even voorgesteld als nieuw lid:
en dus vandaag een Superb3 Combi aangekocht!
10/2017, 95500km
Cappuccino Beige, premium pack met panorama dak en 18inch wielen.
Kleine inleiding:
De wagen heeft een leaseverleden (aankoop via KBC autolease remarketing), maar de vorige eigenaar ( er was slechts 1 chauffeur volgens de historiek) heeft er alvast op uiterlijk gebied erg zorg voor gedragen.
Het interieur is in nieuwstaat en ook de buitenkant van de auto heeft, buiten 2 kleine krasjes op de achterbumper, geen sporen van schade.
De wagen wordt verkocht met 12 maanden garantie, technische keuring voor verkoop en nog een 'nazicht' in de Skoda garage.
Hij staat momenteel op 18 inch winterrubber, maar ik krijg 18 inch zomerbanden uit de KBC pool, die men op de velgen zal zetten.
De winterbanden (ook nieuwstaat) worden los meegeleverd.
Bij aanvang van de testrit kwam het alarmlampje 'roetfilter' branden, dit is tijdens de half uur durende testrit uit gegaan (ik vermoed, en dat stond ook in de manual, dat hij diende te regenereren). Desondanks dat het lampje was uitgegaan, stond het bij KBC al genoteerd om na te laten kijken door de garage.
De testrit verliep vlot, wel even wennen aan de lange koppeling, in vergelijking met de ultrakorte koppeling van de KIA.
Remmen, schokdemping, geluiden, alles lijkt prima. Alle electronica werkt ook (panoramisch dak enz).
Verder heb ik volgende zaken visueel nagekeken:
lekkages rondom motorblok, platte riem, bodemplaat droog en niet beschadigd, geleiders en drain panoramisch dak.
Remschijven en blokken: nieuwstaat
Naar aanleiding van mijn opmerking over de tamelijk lange koppeling pedaalslag mocht ik ter vergelijking even rijden met een gelijkaardige combi, met 75000km.
De pedaalslag leek iets korter, maar misschien was ik spoken aan het zien...
Op de bestelbon is mee opgenomen: algemene check up + roetfilter + koppeling..
Ik kreeg inzage in de onderhoudshistoriek, en zoals verwacht werd het interval 'pas' uitgevoerd op 30000km.
Op zich hoeft dit geen probleem te zijn denk ik, maar wat me wel begon te dagen achteraf (nadat ik de bon had getekend) is dat de remschijven en blokken reeds vervangen zijn op 83000km.
Op 77000 en 85000 zijn er tussentijdse interventies geweest met kleine probleemjes zo lijkt.
Op 92000 km is dan een grote beurt uitgevoerd, inclusief waterpomp vervanging, en momenteel heeft de auto dus 95500 km
Vragen hierbij:
- wordt de waterpomp standaard vv rond 90000km (zonder distributieriem?)
- het is gek dat ik nergens remblokken zie terugkomen in de lijst, tot ze plots samen met de schijven vervangen worden op 83000 ( te lang gereden met versleten blokken en daardoor de schijven beschadigd?)
- wat is jullie ervaring met de koppeling van een superb combi?
hierbij de integrale lijst:
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
zonet mezelf even voorgesteld als nieuw lid:
Groeten uit Belgie
Dag iedereen, ik ben Tim en kom uit de omgeving van Turnhout, dus niet zo ver van de Nederlandse grens. In het weekend kan je me wel eens vinden op de gravelbike rond het landgoed De Utrecht. Op het vlak van auto's heb ik niet zo een spannende geschiedenis: Eerste auto, Golf3 1.9 TDI 90pk...
www.skodaforum.nl
en dus vandaag een Superb3 Combi aangekocht!
10/2017, 95500km
Cappuccino Beige, premium pack met panorama dak en 18inch wielen.
Kleine inleiding:
De wagen heeft een leaseverleden (aankoop via KBC autolease remarketing), maar de vorige eigenaar ( er was slechts 1 chauffeur volgens de historiek) heeft er alvast op uiterlijk gebied erg zorg voor gedragen.
Het interieur is in nieuwstaat en ook de buitenkant van de auto heeft, buiten 2 kleine krasjes op de achterbumper, geen sporen van schade.
De wagen wordt verkocht met 12 maanden garantie, technische keuring voor verkoop en nog een 'nazicht' in de Skoda garage.
Hij staat momenteel op 18 inch winterrubber, maar ik krijg 18 inch zomerbanden uit de KBC pool, die men op de velgen zal zetten.
De winterbanden (ook nieuwstaat) worden los meegeleverd.
Bij aanvang van de testrit kwam het alarmlampje 'roetfilter' branden, dit is tijdens de half uur durende testrit uit gegaan (ik vermoed, en dat stond ook in de manual, dat hij diende te regenereren). Desondanks dat het lampje was uitgegaan, stond het bij KBC al genoteerd om na te laten kijken door de garage.
De testrit verliep vlot, wel even wennen aan de lange koppeling, in vergelijking met de ultrakorte koppeling van de KIA.
Remmen, schokdemping, geluiden, alles lijkt prima. Alle electronica werkt ook (panoramisch dak enz).
Verder heb ik volgende zaken visueel nagekeken:
lekkages rondom motorblok, platte riem, bodemplaat droog en niet beschadigd, geleiders en drain panoramisch dak.
Remschijven en blokken: nieuwstaat
Naar aanleiding van mijn opmerking over de tamelijk lange koppeling pedaalslag mocht ik ter vergelijking even rijden met een gelijkaardige combi, met 75000km.
De pedaalslag leek iets korter, maar misschien was ik spoken aan het zien...
Op de bestelbon is mee opgenomen: algemene check up + roetfilter + koppeling..
Ik kreeg inzage in de onderhoudshistoriek, en zoals verwacht werd het interval 'pas' uitgevoerd op 30000km.
Op zich hoeft dit geen probleem te zijn denk ik, maar wat me wel begon te dagen achteraf (nadat ik de bon had getekend) is dat de remschijven en blokken reeds vervangen zijn op 83000km.
Op 77000 en 85000 zijn er tussentijdse interventies geweest met kleine probleemjes zo lijkt.
Op 92000 km is dan een grote beurt uitgevoerd, inclusief waterpomp vervanging, en momenteel heeft de auto dus 95500 km
Vragen hierbij:
- wordt de waterpomp standaard vv rond 90000km (zonder distributieriem?)
- het is gek dat ik nergens remblokken zie terugkomen in de lijst, tot ze plots samen met de schijven vervangen worden op 83000 ( te lang gereden met versleten blokken en daardoor de schijven beschadigd?)
- wat is jullie ervaring met de koppeling van een superb combi?
hierbij de integrale lijst:
Alvast bedankt voor jullie inzichten!