Voortaan betere bescherming bougie kabels?

van_der_P

Senior Member
In 2010 ook bezoek gehad van een marter. Na reparatie in de garage, een marterverschrikker gemonteerd en sinds dien geen probleem meer met de marter. De investering was toen ongeveer € 30.-- en de reparatie in de garage bijna € 100,--
 
:D Nee , ik hoopte dat iemand mij kon vertellen of dit nu bij de nieuwe modellen standaard zou zijn.
Het enige wat ik idd zelf heb gedaan, was het kapje dat je ziet op foto 2.
Had ik destijds gekocht bij de VW dealer, die ze toen al had voor de VW polo.
Alleen zullen de beschermde bougiekabels tijdens het productieproces voorzien zijn van de kunstof omhulsel.
Deze bestaat uit een stuk als ik goed gezien heb, dus niet even er over geschoven.

Ps

Ik meen dat het kapje tegen de €45 kostte, exact weet ik het niet meer.
Het artikelnummer :arghh:
 
In 2010 ook bezoek gehad van een marter. Na reparatie in de garage, een marterverschrikker gemonteerd en sinds dien geen probleem meer met de marter. De investering was toen ongeveer € 30.-- en de reparatie in de garage bijna € 100,--

Ik heb een van conrad van €17,-
Een bougiekabel kost +/_ €23,-(orgineel).
 

van_der_P

Senior Member
Die mij is ook van Conrad. De kabel was wel door. Hierdoor ging de auto in een noodprogramma draaien. Kon ik mee in de garage geraken. En dan begint het, auto aan de computer, repareren, weer aan de computer, plus arbeidsloon bijna € 100,--. Voor iets wat eigenlijk nog geen 50 cent kost, een stuk elektriciteitsdraad van 5 cm en een stukje isolatieband.
 

Cordoba

Forumguru
Zo te zien is er alleen een huls over de kabel geschoven, die ook wel gebruikt wordt om kabelbomen te groeperen en te beschermen. Zo te zien een paar dubbeltjes per auto geïnvesteerd, en hopelijk met goed resultaat.
 

Tees

Donateur
Belangrijker dan het deksel zijn de buitenhulzen rondom de bougiekabels.ik denk dat die meer beschermen dan dat kapje. Zitten standaard bij de bougiekabels van nieuwere makelijk, maar zijn vast ook wel los te fabriceren met wat flexibele buis.
 
Bovenaan Onderaan