Voortaan betere bescherming bougie kabels?

Was pas geleden in de showroom voor het bestellen van een nieuwe fabia, zie ik bij een auto(met tsi) dat de normaal nog zichtbare delen van de bougie kabels, nu beschermd zijn met kunstof omhulsel.
Is dit voortaan standaard?
Was het op dat moment vergeten te vragen.
Iemand?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
heb net nog even de motorkap open gezet om er eentje te kunnen vangen.. en waarempel! ik heb er zelfs een foto van kunnen nemen!
Beestje ging net mijn oliepeil eens nakijken :D


steenmarte2.jpg
 
Maastricht.

Gewoon in een nieuwbouwwijk met hier en daar groenvoorziening.
Maar effe on topic.... Heeft iemand hier een recent gekochte TSI met deze betere bescherming?
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Trouwens in België zijn de beestjes ook terug in opmars hoor. Ze verwachten in april - mei (paarseizoen) terug een opstoot van de populatie met bijhorende schade aan wagens. Ben ik blij dat ik met 2 diesels op de oprit sta.. :jaja:
 

Faabtsi

Actief lid
Heb al 2 keer visite gehad van meneer en mevrouw marter! 1ste keer alle bougie kabels door gevreten! Auto laten opslepen en nieuwe laten steken! Dag erna was de leen auto aan de beurt haha! Heb nu race gaas over de bougie kabels gemaakt! Werkt beter dan da kapje wat er nu over zit! Dit kapje zat trouwens al op de polo en audi A1 maar helpt ook nie veel! Buren hebben een A1 en zijn ook al 2 keer de Sjaak geweest!

Gr rob
 

Zirx

Lid
In onze A1 zat er bij aankoop een marterverschrikker ingebouwd.

full18224577.jpg


Ik zag bij toeval het kastje zitten en wist eerst niet eens wat het was. Bij navraag bleek het een marterverschrikker te zijn.
Of het helpt weet ik niet, maar better safe then sorry.

Waarom zijn bougiekabels zo populair bij die beesten?
 

Joske

Forumguru
omdat blijkbaar (heb ik hier ook maar gelezen) in de coating rond de kabels visolie gebruikt wordt (ik dacht dat de samenstelling in tussentijd veranderd was, maar goed..) en dat trekt hun blijkbaar nogal aan..
 

Frank

Forumguru
Collega heeft onlangs ook bezoek gehad van een beestje. Hebben ze nu ook zo'n verschrikker geplaatst
 
Ik heb er ook zo'n verschrikkertje ingezet, al een tijd geleden.
Ook nadat een marter 2x twee kabels had doorgebeten.
Sindsdien heel lang geen bezoek meer gehad, tot vorige week.
Gelukkig alleen bezoek, maar niets kappot.
Verder had ik zelf nog zo'n groter afdekkapje gezet,waarna de tweede keer dus, alsnog de kabels die nog zichtbaar waren doorgebeten.
Maar nu zag ik dus, dat deze zichtbare stukken omhuld zijn met kunstof slang.
 

ertromp

Forumguru
Dat ziet er inderdaad beter beschermd uit. Dat zijn volgens mij geen mega kosten die met zo'n modificatie gepaard gaan en blijkbaar goedkoper dan een ander materiaal kabel kiezen.
 

Joske

Forumguru
@jeffrey76

een paar artikelnummers van de desbetreffende onderdelen en waar verkregen zal volgens mij in de toekomst anderen zéér gelukkig kunnen maken ;)
 

Joske

Forumguru
Volgens mij heeft @jeffrey76 zelf niets gemodifeerd maar alleen vastgesteld in de showroom dat e.e.a nu aangepast is. :D
oh juist, de start van het topic eigenlijk :D

was ik rats vergeten met foto's te nemen van mijn nieuwe huisdier...

scherp opgemerkt ;)


P.S. maar misschien wel nog plaatsbaar bij andere TSI bezitters. (oudere bouwjaren)
 
Bovenaan Onderaan