Voorstellen, Rapid

Goedemorgen,

Vanaf deze week eigenaar van een Rapid uit 2014 vanwege gezinsuitbreiding. Omdat ik toch van een
beetje knap uiterlijk vertoon houd, ben ik van plan de volgende dingen aan te gaan passen die ik via
het forum en/of SuperSkoda.com heb gevonden.

* Zwart embleem voorkant (blauwe binnenkant)
* Zwart embleem achterkant
* Dagrijverlichting LED
* Achterbumper reflectoren Monte Carlo
* Interieurlijsten Carbon
* Honingraat Grill
* Grill Omlijsting Zwart
* Frontlip/spoiler (splitter) Zwart
* CMS C20 velgen in 17" of 18"...
* Monte Carlo Mistlampen (of zijn ze dat al?)
* Monte Carlo Achterlichten (of zijn ze dat al?)

Mocht iemand tips hebben over de bovenstaande wijzigingen of advies omtrent installatie of waarom
niet te doen haha, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

De Rapid is (als het goed is) Race Blue en heeft o.a. de volgende opties: DSG Automaat, Panoramadak,
Achteruitrijsensoren, Stoelverwarming, Navigatie, 17" Velgen, Xenon Verlichting, Trekhaak, Enz...

De eerste foto's:

2l9i7t1.jpg

343hmw7.jpg

p5e7l.jpg


Aangenaam kennis te maken,

Stefanno
 

Rallye

Forumguru
Leuke auto inderdaad. Mooie kleur ook ;)

@MaxN Dat dak is het panoramadak (altijd zwart).

@BlueRapid Welke motor heeft je Rapid? Al nagedacht over een TVS-behandeling voor je DsG?
 

greenlinediesel

Senior Member
Welkom! Mooie aanwinst hoor. Zeker de kleurcombi is heel erg mooi.
Kan niet wachten om de Rapid na alle aanpassingen te zien, dan is het helemaal een dikke bak :tegek:
 
Dank voor alle reacties! :D

Welkom.....

wat is er mis met de huidige velgen?

Helemaal niks Okki! Ik hou echter gewoon van grotere en mooie, stoerdere velgen. Ik wil namelijk kijken of 18 inch een optie is, maar dat word misschien wel gewoon 17 inch. Sowieso worden de CMS C20 nog een ding aangezien die niet in steek 5x100 verkrijgbaar zijn. Maar het idee is dan om deze 17 inch wielen te houden als set voor in de winter, dan heb ik in de zomer en winter knappe velgen. Het is in ieder geval het laatste wat ik wil aanpassen aangezien de hoge kosten ervan!

Leuke auto inderdaad. Mooie kleur ook ;)

@MaxN Dat dak is het panoramadak (altijd zwart).

@BlueRapid Welke motor heeft je Rapid? Al nagedacht over een TVS-behandeling voor je DsG?

Dank! Vind de kleur ook ontzettend mooi. Na de foto's op internet te hebben gezien was ik al enthousiast, maar om hem eindelijk in het echt te kunnen zien was nog beter dan verwacht!

De Rapid heeft een 1.4 TSi met DSG. Ik heb me inderdaad weleens laten vertellen dat er met VAG auto's erg veel mogelijkheden zijn qua instellingen en motorische upgrades. Maar wat een TVS-behandeling is weet ik niet, ik laat me graag informeren over de mogelijkheden @Rallye!
 

Antera

Donateur
Mooi keus en ga je veel plezier van hebben.

Enigste wat ik nog mis zijn vcds coderingen :-)
 

Okki

Donateur
Ik niet of het door die 17" Velgen komt, maar hij oogt mooi laag ...vooral achter significant beter dan bijv die van mij...
 
De DSG schakelt volgens velen te vroeg op en dat levert ook nog eens veel slijtage op. TVS in Varsseveld pas dit aan, zie bijvoorbeeld deze thread: https://www.skodaforum.nl/forum/i/t...g-dsg-optimalisatie.35744/page-21#post-774146

Ziet er interessant uit! Met een upgrade worden de versnellingen eigenlijk wat langer dus, wat sportiever rijden als het ware? Is dat dan merkbaar in zowel "D" als "S" waarin natuurlijk al wat sportiever word geschakeld? Ontstaat hierdoor ook meer koppel of moet dat via een andere weg? De pk's zijn alleen met chiptuning omhoog te krijgen toch?

Mooi keus en ga je veel plezier van hebben.

Enigste wat ik nog mis zijn vcds coderingen :-)

Ik zag dat je niet in de buurt zit, anders was ik al deze maand bij je langs gereden haha! Heb her en der al wat lijstjes voorbij zien komen met aanpassingen, daar zitten zeker interessante dingen tussen. Komt er bij op de lijst! :D

Ik niet of het door die 17" Velgen komt, maar hij oogt mooi laag ...vooral achter significant beter dan bijv die van mij...

Ik vind hem inderdaad ook netjes op zijn wielen staan. Normaliter ben ik niet vies van verlagingsveren maar dat is hier niet nodig denk ik. Vandaar dat ik misschien ook naar 18" wil, is net wat meer vullend en strakker denk ik!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee in S wordt dan juist wat eerder opgeschakeld, omdat daarin onnodig lang in de toeren wordt doorgetrokken zonder dat er nog wat gebeurt (bij relatief lichte motoren). Die stand wordt daarmee dus ook veel meer bruikbaar. Vooral in de bergen.
 

Antera

Donateur
Ik zag dat je niet in de buurt zit, anders was ik al deze maand bij je langs gereden haha! Heb her en der al wat lijstjes voorbij zien komen met aanpassingen, daar zitten zeker interessante dingen tussen. Komt er bij op de lijst! :D

Op afstand kan ook mocht je zelf een goed kabel hebben :-) en anders gezellig naar breda in een fijne auto is ook geen straf :-)
 
Bovenaan Onderaan