Voorjaars meeting Škodaforum - zaterdag 24 mei 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiswum

Forumguru
Ik ben inderdaad ook de herkennen aan de mooie kenteken sticker, ik zal van beide kleuren alles meenemen wat ik nog heb liggen :)

Ik heb voor Corné ook nog mooie roze dingen liggen voor zijn bouten :)

Cordoba

Forumguru
Ik heb ergens op het forum gezien dat de route beschrijving klaar is, kunnen we die ook al downloaden/bekijken/programmeren in de navi?

Overigens zal ik tijdens de rondrit afhaken: mijn planning is om iets voor 14 uur weer terug te zijn in Ede.

henriz

Forumguru
Die schijven en dat rempedaal zitten er maar voor de sier op hoor :D
Echt niet! Weet jij wel hoeveel werk het is om die parachute na gebruik weer op te vouwen?
Is een paar keer leuk hoor, maar dat opvouwen gaat snel vervelen.
Nee hoor, die parachute gebruik ik tegenwoordig alleen nog bij een noodstop.

Pendragon

Donateur
Weet iemand of het op de Superb nu mogelijk is om met vcds de achterlichten te laten branden bij dagrijverlichting? Dit zou ik graag willen namelijk.

ertromp

Forumguru
Morgen gaat me nog niet lukken André. :cry:
Heb nu enkele weken VAS/ODIS draaiende maar het is een hele toer om daar in te coderen. :mad:

Daar wil ik eerst goed in thuis zijn alvorens een andere auto te gaan coderen.

Vooral die DRL met achterlichten is een moeilijk item.
Na 2009 is nl. de BCM van de O2 en S2 veranderd.
Vroeguh kon je de zogenaamde Scandinavië modus selecteren binnen bijvoorbeeld VCDS en voila je achterlichten konden branden tezamen met de mistlampen.

Na 2009 moet je voor de kenners van VCDS, byte 18 in module 09 (Central electrics) gaan veranderen.
Ik heb inmiddels wel een lijst maar die bevat dus xx mogelijkheden om in byte 18 die lichtinstelling te veranderen.
Ik moet e.e.e van hex naar dec omrekenen.
Echt dat valt niet mee. Om een indruk te geven wat in byte 18 mogelijk is en houd je vast want die ROM waarde die je ziet moet dus naar een HEX waarde omgerekend worden en het is nog maar een deel van de lijst:

SK350 Halogen SK35x-RS TFL_LED-RL aus TFL ROM 50
SK350 Halogen SK35x-RS TFL_LED-LL aus TFL ROM 51
SK350 Halogen SK351 TFL_1sep. RL aus TFL ROM 52
SK350 Halogen SK351 TFL_1.sep LL ausTFL ROM 53
SK350 Halogen SK351 RL TFL-ABL(S) ROM 54
SK350 Halogen SK351 LL TFL-ABL(S) ROM 55
SK350 Halogen SK351 TFL_SH RL ROM 56
SK350 Halogen SK351 TFL_SH LL ROM 57
SK35x Halogen/XENON SK35x-RS-RL TFL-LED aus Shutter ROM 90
SK35x Halogen/XENON SK35x-RS-LL TFL-LED aus Shutter ROM 91
SK461 China Halogen/XENON "SK461-China ohne TFL SL mit BL-Funktion LED SBBR" ROM 116
SK461 China Halogen/XENON "SK461-China ohne TFL/TFL-ABL SL ohne BL-Funktion LED SBBR" ROM 117

Blijkbaar is het veranderen van die byte 18 in VCDS bijna een onmogelijkheid en zou het in VAS/ODIS makkelijker moeten zijn. Nog steeds e.e.a onder voorbehoud want ik krijg nog steeds geluiden dat het op de ene auto wel zonder slag of stoot lukt maar dat het ook op auto's finaal mis loopt dus vandaar dat ik hier zeer behouden mee ben en alleen bij 100% zekerheid andere auto's wil coderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan