Voorgloeilampje knippert- motorstoring ervaringen?

We zitten op een leuke camping en niet duur, mooie ruime plek.
Camping Boksberg in Gennep.
Morgen maar eens rondbellen welke dealer het snelst tijd heeft
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
We staan mooi en niet duur op de Boksberg in Gennep
Morgen maar eens rondbellen langs de Skodadealers in de buurt wie op korte termijn het prvleem kan verhelpen
 

EdK

Forumguru
Neem aan dat je Bloksberg bedoeld ?
Gewoon zo'n camping met weinig poespas en asfalt....:pieker:
 
Hetzelfde probleem met mijne Octavia 3 FL 1.6 TDI DSG7. Ik was aan het rijden en plots gaat de wagen in noodloop met gloeispiraal dat begint te knipperen. Wagen volledig stilgezet en opnieuw opgestart, daarna melding met motorstoring. Bijna geen vemogen meer. Beetje verder wagen terug stilgezet en volledig opnieuw opgestart en al 4 dagen geen meldingen meer gehad. Contact gehad met de dealer en zij denken aan marterschade (en dan uiteraard geen garantie). Wagen heeft nog geen 9.000km.
 

FloMat

Nieuw lid
Hoi,

Afgelopen week voor de 2de maal het voorgloeilampje dat begon de knipperen. Net zoals de eerste keer, knipperde het minder dan 1min voor het terug uitging. Alleen ging het ditmaal een tweede keer aan op 3 km van thuis, ook leek de wagen niet meer op te trekken. Volle gas en maar 70-80 km/u er uit kunnen halen. Dit lijkt mij meer dan een storing. Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Het betreft een Skoda octavia 1.6d 105pk van 2010 met 155000km.
 

Arjann

Forumguru
Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Het betreft een Skoda octavia 1.6d 105pk van 2010 met 155000km.

Kan heel veel zijn: egr, turbo, één van de vele sensoren, bedrading. Dit is wat mijn glazen bol nu verteld ;). Met andere woorden: je zal de auto moeten laten uitlezen....
 

EdK

Forumguru
hij loopt in iedergeval in noodloop
en gloeispiraal lampje alleen knipperen was bij mijn caddy de laatste 2 keer een kapotte verstuiver.
maar uit laten lezen bij dealer geeftzekerheid
blijven rijden op 3 of 2 pitten is niet aan te raden
 

FloMat

Nieuw lid
Ben hem bij de eerste melding, enkele weken geleden, reeds laten uitlezen. Ze konden niets vinden. Ben benieuwd, ga morgen langs. Vertrek binnen 10 dagen op verlof dus heb de wagen echt wel nodig.
 

Hakar

Donateur
Vertrek binnen 10 dagen op verlof dus heb de wagen echt wel nodig
Dus over negen dagen, of nog sneller.
Kan natuurlijk ook morgen zijn. :D

Kun je ook nog de benenwagen nemen, heeft geen EGR klep, maar wel hartkleppen.
Als daar niets mee aan de hand is, is het net zo ver duurt alleen iets langer.:jaja:
 

Arjann

Forumguru
Ben hem bij de eerste melding, enkele weken geleden, reeds laten uitlezen. Ze konden niets vinden. Ben benieuwd, ga morgen langs. Vertrek binnen 10 dagen op verlof dus heb de wagen echt wel nodig.

Wat voor storing zat er in dan? Want als er een lampje heeft gebrandt moet er een storing opgeslagen zijn namelijk
 

FloMat

Nieuw lid
Heb hem laten inlezen in de garage, officiële dealer, kon geen storing vinden, alles leek normaal omtrent dit voorval, enige storing was iets van de gps, denk dat dit er wel los van staat. Heb verder ook 2000 km gereden zonder storen, tot eergisteren dan. Heb niet meer met de wagen gereden, morgen bij opening sta ik in de garage
 

fonz1975

Nieuw lid
Laatst ook dezelfde storing gehad met mijn superb 1.6tdi. Bleek dat de pompverstuiver van de 4e cilinder de geest had gegeven. Helaas een dure reparatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan