Volkswagen Polo GTI

leon-cupra

Forumguru
Denk dat idd de algemene conclusie is dat een polo GTI een perfecte allrounder is maar zal nooit op 1 punt uitblinken. Zal wss ook niet de insteek zijn van VW, trouwens bij al hun modellen. Een wagen zo maken dat je zoveel mogelijk potentiele klanten kan aanspreken. Uiteindelijk blijft een wagen kopen altijd compromissen maken.
 

Cordoba

Forumguru
Ik kan me bij de opmerking van Chris over het (volwassen) weggedrag wel wat voorstellen. Ooit in een ver verleden was ik na een Golf 1 diesel, en een Golf 1 benzine toe aan een andere auto, en logische keuze leek de Golf 2 die toen op de markt was. De Golf 2, was echter niet alleen een stukje groter en zwaarder dan de 1, maar ook superneutraal in zijn stuurgedrag, waar je bij de 1 als je heel ver ging de auto ook nog wel eens uit kon laten breken. De combinatie van veel hogere prijs, zwaarder gewicht, en absoluut niet dynamisch rijgedrag, was voor mij reden om een andere opvolger te zoeken, en dat werd uiteindelijk de Seat Ibiza (van de 1e generatie), die de Golf I op eigenlijk alle punten versloeg.
 

Cordoba

Forumguru
ehhh 1+1=2

Maw bedoel je eigenlijk niet de 2 ? of leest ik t verkeerd ?

Ik bedoelde de I omdat ik daar 2 exemplaren van heb gehad, maar voor mij was ie inderdaad ook beter dan de Golf 2, maar die versloeg ie niet op alle punten: de kofferbak van de Ibiza zat tussen de Golf 1 en Golf 2 in.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hier de resultaten. Top was op de teller 255; misschien zat er nog een paar km meer in, maar boeit me niet zo. De 100-200 sprint is wel een substantiele verbetering. De performance monitor gaf max 200 Kw aan (272 pk). Wel erg toevallig dat het exact 200 is. Weet iemand of daar een begrenzing op zit? Lijkt me niet toch. Screenshot_20191110-091154.jpg Screenshot_20191110-091056.jpg
 

CDK

Forumguru
Ik vind het echt wel stoer van je @Rosinfield :thumbsup: 272pk zou heel goed kunnen en denk niet dat er een begrenzing op zit. Na de tuning geeft mijn performance app (Skoda One) ook veel meer aan als voorheen. Erg mooi resultaat voor een stage 1.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja gewoon toeval dan die 200; of ze hebben hem daarop afgesteld bij VT. Er zijn wel diverse ritjes gemaakt met de nodige aanpassingen aan de ecu daarna. Ik viel nog in de ontwikkelingsfase.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VAG-man

Forumguru
Net even opgezocht. Niet al te hoge beoordeling heeft deze app. Zal eens kijken of het mij bevalt.
Zag ook de app TrackAddict. Heb je hier ook ervaring mee?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, maar deze is wel vrij nauwkeurig. Ze hebben een filmpje waarin ze 0-100 sprintjes doen met deze app en iets professioneels tegelijk; scheelt hooguit 1/10 sec
 

VAG-man

Forumguru
Hier de resultaten. Top was op de teller 255; misschien zat er nog een paar km meer in, maar boeit me niet zo. De 100-200 sprint is wel een substantiele verbetering. De performance monitor gaf max 200 Kw aan (272 pk). Wel erg toevallig dat het exact 200 is. Weet iemand of daar een begrenzing op zit? Lijkt me niet toch. Bekijk bijlage 76611 Bekijk bijlage 76612

Nou ben ik benieuwd of je de sprint van 100-200km/pu. gestart hebt vanaf 100km/pu of vanaf een "vliegende" start. Dat maakt in tijd volgens mij wat uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het gaat mij om een indicatie; die app kan ook wat afwijken. Zag een filmpje waarin bij een run de resultaten weden vergeleken met iets professioneels. Soms identiek, soms 1/10 verschil, soms 2/10. In elk geval is duidelijk dat het heel wat beter gaat dan met de originele software.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan