Volkswagen Polo GTI

Henrik

Forumguru
Leuk om te lezen. @sitechris Je hebt het over “wheel hop all over the place”. @Rosinfield heb je daar na tuning geen grotere problemen mee te verwachten? Zonder een aloude, lang uitgekauwde discussie te willen opperen, hoewel die altijd over de Octavia vRS gaat...

En als minpunt wordt het “te volwassen” zijn genoemd. Ik vraag me af hoe een auto te volwassen kan zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb nu geen last van wheel hop, maar moet daarbij aantekenen dat ik eigenlijk nooit vanuit stilstand vol op het gas ga. Dus ik verwacht dat dat na het chippen ook wel los zal lopen
 

sitechris

Donateur
Leuk om te lezen. @sitechris Je hebt het over “wheel hop all over the place”. @Rosinfield heb je daar na tuning geen grotere problemen mee te verwachten? Zonder een aloude, lang uitgekauwde discussie te willen opperen, hoewel die altijd over de Octavia vRS gaat...

En als minpunt wordt het “te volwassen” zijn genoemd. Ik vraag me af hoe een auto te volwassen kan zijn.

De GTI is voorspelbaar. Hij doet nooit een stapje opzij, de besturing is niet superdirect (en dus ook niet nerveus), het onderstel kraakt je ruggenwervel niet en de motor klinkt nooit als een boze puber. Hij is volwassen :).
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht nog 'identiek aan de auto van Rosinfield', maar het is dus gewoon de auto van Menno. Ik dacht eigenlijk dat Menno andere velgen had, maar ik heb dus duidelijk niet opgelet bij de laatste meeting.
 

Henrik

Forumguru
De GTI is voorspelbaar. Hij doet nooit een stapje opzij, de besturing is niet superdirect (en dus ook niet nerveus), het onderstel kraakt je ruggenwervel niet en de motor klinkt nooit als een boze puber. Hij is volwassen :).
Oké, helder. Ik vind dat juist een groot pluspunt. Voorspelbaarheid hoort in een auto te zitten. Een goede auto ís voorspelbaar. Maar volgens mij mis jij speelsheid. Ik zou juist precies willen weten wanneer de kont een stapje opzij doet. Speelsheid icm voorspelbaarheid dus. Volwassenheid zou ik dus juist een pluspunt vinden. Het gebrek aan speelsheid kan je dan als minpunt ervaren. Imho...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb helemaal niet de indruk dat Chris dat als een gemis ervaart. Ik denk dat hij dat, als objectieve reviewer, in het midden laat en het zelfs als een pluspunt ziet wanneer men een betrouwbare snelle daily wil. Kortom, het hangt er maar helemaal van af waarnaar je op zoek bent. Correct me if I'm wrong, Chris.
 

Henrik

Forumguru
Dat zou ook kunnen Menno. Ik haalde dat ook meer uit de reactie van gisteren om 21:56 uur. Maar het is natuurlijk sowieso een persoonlijke ervaring en mening. Dat vind ik ook mooi van Chris, dat hij nooit onder stoelen of banken steekt, dat hij een subjectieve beoordeling van het product doet. Persoonlijk lijkt de Polo GTI mij een hele fijne daily, zoals jij zelf ook al aangeeft. En ik vind de review van Chris ook een hele positieve indruk geven van de wagen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Chris ervaart dat persoonlijk wel als een gemis hoor. Chris is een fan van zweethandjes ;)
Ja, dat weet ik, maar ik heb de indruk dat hij het persoonlijke zo weinig mogelijk mee laat spelen bij zijn reviews. Het zou denk ik een heel ander verhaal worden wanneer het ging om een review op basis van de vraag: wat is de lekkerste kleine hot hatch
 

sitechris

Donateur
Ja, dat weet ik, maar ik heb de indruk dat hij het persoonlijke zo weinig mogelijk mee laat spelen bij zijn reviews. Het zou denk ik een heel ander verhaal worden wanneer het ging om een review op basis van de vraag: wat is de lekkerste kleine hot hatch

Een beetje en-en. Natuurlijk speelt het persoonlijke ook mee in al mijn reviews. Ik ben niet objectief en zal dat ook nooit zijn/worden maar ik probeer wel rekening te houden met het soort bestuurder. Toch blijft het altijd in meer of mindere mate subjectief. Voorbeeldje: Na een lange en drukke werkdag is de kans groter dat ik me sneller erger aan een auto.

Bij hothatches is het voor mij lastig omdat ik beide diersoorten (allround vs bruut) waardeer. Golf R vs vorige generatie Megane RS is een wereld van verschil qua karakter maar ik geef ze allebei een 8.5. Net als een Cupra en BMW M140i ook weer andere auto's zijn. Niet perse beter/slechter maar wel anders.

Dat geldt ook voor de Polo GTI. Ja, dat is geen uitbundige hothatch maar wel een auto die op alle onderdelen een 7 of hoger scoort. Een brute Megane RS scoort op comfortgebied een 5. Maar op rijplezier een 11.

De enige reden dat ik de auto 'maar' een 8- geef is de motor. Die viel me echt een beetje tegen. En de motor is in een hothatch (ongeacht welk diersoort) wel een wezenlijk onderdeel van het totaalpakket.
 

EdK

Forumguru
Tsja als ik moet afgaan op sitechris zijn mening over autostoelen......... dan blijft er weinig over....:pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan