Volkswagen Arteon Shooting Brake

JeSko

Forumguru
Straf hoe ze die die Arteon dan zo stijlvol kunnen maken hebben met dat aflopende dak, en toch meer kofferruimte hebben behouden dan bij de Sup.
 

philippe bakker

Forumguru
De arteon was DE eyecatcher vd VW showroom. Ik kwam om de id4 te testen en bleef met mijn ogen plakken op de arteon. Tis in bijna in alles een verbetering dan mijn rs dus dat kan wel es de opvolger worden
 
Laatst bewerkt:

Voscour1983

Actief lid
Ik ben ook het kijken naar de arteon, superb en kodiaq. Enkel van de eerste twee is er nu een PHEV. Maar de kofferbak ruimte van de Arteon levert wel degelijk flink in en is kleiner dan de superb. De arteon SB gaat naar 455 liter in PHEV waar de superb nog altijd 510 liter heeft.
Wat mij verder opvalt is dat de Superb wel icm Canton leverbaar is en dat er bij de Arteon geen Dynaudio mogelijk is in PHEV versie. Wel is DCC dan weer standaard bij de Arteon waar dit bij de Superb PHEV in NL niet standaard/mogelijk is (ook al staat dit wel in de brochure).
Als je kijkt naar de aanbiedingen op de voorraad auto's, begint het er toch echt op te lijken dat de Arteon in Nederland veels te duur in de markt is gezet. Als particulier (bestaat die nog voor dit segment???) kun je een mooie deal sluiten, helaas zal de fiscale waarde ongewijzigd blijven voor de lease-rijder. Voor vergelijkbaar budget heb je een 320e touring voor de deur staan. (al heeft die nog minder bagageruimte 410L).
 

Voscour1983

Actief lid
zie prijslijst Arteon:


Inhoud brandstoftank, 66 (50 voor 1.4 eHybrid) 66 (50 voor 1.4 eHybrid)
Bagageruimte Inhoud, liter 563/1.557 (1.4 eHybrid: 445/1.427) 565 / 1.632 (1.4 eHybrid: 455/1.497)
 

philippe bakker

Forumguru
ja dan heeft de online auto vergelijker de hybride koffer niet mee aangepast. en in de showroom heb ik natuurlijk de koffer vd 190 tsi gezien. niet die vd hybride
 
Bovenaan Onderaan