Vochtproblemen Citigo

Last van vochtproblemen in je Citigo?


  • Totaal aantal stemmers
    54

rikusples

Senior Member
Ik heb er ook geen last van, airco nog niet gebruikt, mijn auto staat wel overdekt onder de appartementen waar ik woon ik kan altijd bij kou of sneuw zo weg rijden altijd schoone ramen dus ook geen vocht.
 

BigCheese

Forumguru
Helaas, mijn vrouw heeft hier behoorlijk last van in haar Citigo. Elke ochtend de ruiten aan de binnenkant moeten krabben is geen feestje. Ik ga binnenkort maar eens navraag doen bij de dealer.
 

bert44

Senior Member
Mijn tip:
Maak foto's en zet berichten op Twitter. Gebruik dan wel #Volkswagen #up! #vochtprobleem.
Mijn ervaring is dat Pon dit serieus neemt en kontakt met je opneemt.:cool:

https://twitter.com/gvanderwindt/status/294736394365046784

Nu al reactie van Pon. Dat is snel! Als ze nu ook eens snel waren met het oplossen van problemen... Oké Pon: kans 24565 om het nu wèl serieus te nemen.
Grote bedrijven hebben een verschrikkelijke hekel aan negatieve reclame op social media. Bij mijn werk zitten ze er ook altijd 'bovenop' om negativiteit zo snel mogelijk de kop in te drukken.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1209&start=500

Ervaringen van het vw up forum ;)
 

BigCheese

Forumguru
Ik moest zojuist toch even langs om mijn eigen auto op te halen en heb het even aangekaart. Voor de Up wordt dit probleem nu gekwalificeerd als een 'producteigenschap'. Goed ventileren is het advies, schieten we dus weinig mee op. Ik heb het voorbeeld van Bert44 gevolgd en een tweetje richting Skoda gestuurd, eens kijken of ze reageren. (https://twitter.com/b1gcheese)

Edit: inderdaad een snelle reactie van @Skoda_NL. Eens kijken wat hier uit komt, volgende week nemen ze contact op met mij en de dealer.
 

Fabia

† In Memoriam
Zo kan ik me er ook van afmaken zeg, producteigenschap!!! Wel een heel makkelijk manier om een probleem op te lossen, je geeft het gewoon een andere naam en klaar is kees.
 

s-line

Forumguru
Wel jammer dat de Citigo/ up! gevoeliger voor vocht is. Vraag me af hoe dat dat komt - iemand ideeën?[/QUOTE]
Wellicht omdat er veel delen niet bekleed zijn en of niet geïsoleerd,dat is dan meestal ook wat vocht gevoeliger en vaak ook een stuk kouder in de auto.
 

whalertje35

Actief lid
Ik vind het vochtprobleem behoorlijk irritant worden, vanmiddag heb ik 5 minuten met airco en de aanjager op 4 staan te draaien om wat zicht te krijgen. Het is niet zo maar een condenslaagje, de druppels lopen gewoon naar beneden.

In de buurt waar ik woon staat een 5 deurs Up en 3 deurs Mii, en tot mijn verbazing waren van beide auto's zowel de voorruit als het zijraam aan de bestuurderskant flink vochtig hetzelfde als bij mij. Al de auto's die er naast staan hebben hier totaal geen last van, het betreffen allemaal vrij nieuwe auto's.

Afgelopen maandag bij de dealer konden ze me alleen vertellen dat het onder de matjes droog was, lekker simpel gezegd!!

Wat kan hier aan gedaan worden? De dealer laat het afweten, moeten we dit dan maar gewoon accepteren?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
 

Hetzer

Forumguru
ik heb de reacties op het vwup forum gelezen, maar ik vind de reacties daar wel erg emotioneel en overdreven.
Er zijn zelfs mensen daar die de auto al weer willen inleveren voordat hij uberhaupt geleverd is, er word al gesproken over het tweede vag schandaal, na de tsi perikelen.
nogmaals ik heb 1 keer last gehad van bevroren ramen aan de binnenkant, maar mijn Caddy Highline van de zaak had er toen ook last van.
Voor derest geen noemenswaardige problemen.
 

whalertje35

Actief lid
ik heb de reacties op het vwup forum gelezen, maar ik vind de reacties daar wel erg emotioneel en overdreven.
Er zijn zelfs mensen daar die de auto al weer willen inleveren voordat hij uberhaupt geleverd is, er word al gesproken over het tweede vag schandaal, na de tsi perikelen.
nogmaals ik heb 1 keer last gehad van bevroren ramen aan de binnenkant, maar mijn Caddy Highline van de zaak had er toen ook last van.
Voor derest geen noemenswaardige problemen.

De auto hier voor inleveren is zeker overdreven, maar ik moet zeggen dat ik het wel vervelend vind.
 

Inge

Lid
Klopt op het up forum wordt het steeds heftiger - lijkt wel een beetje alsof men elkaar opzweept hierin. Dat het lastig is staat boven kijf. Ik ga straks de Pingi tenminste weer controleren en kijken of hij weer de magnetron in mag.

Gelukkig is bij mij het vochtprobleem niet meer zo erg als de eerste keer dat ik het had maar dat ligt misschien ook wel aan het feit dat hij hij thuis altijd in de garage staat.
 
Hallo allemaal,
weer een nieuweling. Mijn Citigo komt pas midden maart 2013 maar het vochtprobleem heeft me nieuwsgierig gemaakt. Naar een beetje zoeken ben ik op de term verstopte waterafvoer gestoten. helaas kon ik niet zien op welke plek in de Auto deze afvoer te vinden is maar misschien is het een poging waard na te kijken.
 
Mijn citigo is nu 3 maanden oud en inmiddels een week in mijn bezit, maar ik heb absoluut geen last van het vochtprobleem.
Ik neem aan dat het bij de meesten die het wel hebben vrijwel direct aanwezig was?
 

Inge

Lid
Na de eerste keer - nu ook geen probleem meer met het vocht. Desondanks wel mijn Pingi al een keer of wat moeten uitstomen in de magnetron.
 
Even een update. Sinds mijn laatste bericht heb ik mijn auto nog een keer bij de garage gezet. De monteur heeft alles nogmaals goed bekeken en flink nat gemaakt. Wat bleek, er dat nog een gat in het schutbord. Het lijkt allemaal een lasfout te zijn in de fabriek. Het is erg miniskuul. Heb de foto's gezien en het is net niks maar voldoende om het binnen nat te laten worden. De foto's heb ik helaas niet anders had ik ze kunnen delen. Inmiddels weer een paar weken onderweg en complimenten aan de monteur! Tot op heden geen rare situaties meer gehad. Natuurlijk kan de voorruit nog beslaan als je nat de auto instapt, maar niet meer 's avonds droog neerzetten en 's ochtends niet weg kunnen rijden van de hoeveelheid vocht op de voorruit. Erg prettig!
 

Fabia

† In Memoriam
Ik las het volgende berichtje op het UP forum:

Hey, nou ik heb mn Up vandaag teruggekregen. Ze zijn met UV vloeistof en lamp bezig geweest en er kwam in de linkerbovenhoek (kijkend als je in autozit) vloeistof naar binnen , dit is het start en eindpunt van de robot die de kit aanbrengt. Het is net of deze 1 a 2 cm te vroeg stopt met kit spuiten volgens de dealer.

Misschien moeten ze in de fabriek e.e.a. beter kalibreren.
 

Desperado

Forumguru
Ik las het volgende berichtje op het UP forum:

Hey, nou ik heb mn Up vandaag teruggekregen. Ze zijn met UV vloeistof en lamp bezig geweest en er kwam in de linkerbovenhoek (kijkend als je in autozit) vloeistof naar binnen , dit is het start en eindpunt van de robot die de kit aanbrengt. Het is net of deze 1 a 2 cm te vroeg stopt met kit spuiten volgens de dealer.

Misschien moeten ze in de fabriek e.e.a. beter kalibreren.

Als ze het goed doen zoeken ze dat uit tot in de fabriek.
In het verleden meegemaakt toen ik bij Citroën werkte met de XM die last had van lekkende achterste raampjes. Werd tot op de productie teruggezocht en bleek een assemblage medewerker te zijn die meerdere raampjes tegelijk voorzag van een lijm/kitlaag met als oorzaak dat de laatste die hij erin zette niet goed meer vastplakten omdat de lijm al begon te drogen.
 
Bovenaan Onderaan